معرفی ارزها

جمعه, 28 خرداد 1400 17:29

آشنایی با ریپل ripple و ارز دیجیتال XRP

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

ریپل ripple و ارز دیجیتال آن با نام XRP چیست و چه اهدافی دارد و چه کیف پول هایی را می توان برای آن ها استفاده نمود؟

در ابتدا باید بدانید که ریپل ripple، اسم پروژه و نام شرکت است که XRP یکی از ارزهای دیجیتال این شرکت بوده که بسیار محبوب می باشد. هدف ریپل ایجاد یک شبکه ی پرداخت و ارتباطی ایمن و غیرمتمرکز برای موسسات مالی در جهان هست و می خواهد تا مشکلات تبادلات بین المللی پول را در جهان حل نماید. می دانید که انتقال پول های کلان و بسیار زیاد ممکن است که یک هفته تا 10 روز یا شاید بیشتر زمان ببرد. و در حال حاضر سالانه بیش از 160 تریلیون دلار پول در جهان جا به جا می شود. پس ریپل می تواند کمک خوبی برای این نقل و انتقالات باشد. اگر ریپل را یک بستر برای یک سیستم جهانی پرداخت، تسویه حساب و مبادلات در نظر بگیرید، XRP نیز یک ارز رمزنگاری شده است که برای آسان تر کردن معاملات بر روی این بستر مبادله می شود.

باید بدانید که کل تعداد ارز XRP توسط شرکت در همان سال های ابتدایی تولید شده است و این ارز مثل ارزهایی نظیر بیت کوین یا اتریوم قابل استخراج نیست و تراکنش های آن بر روی XRP Ledger توسط نودهای آن در حال انجام است و جالب است که بدانید شرکت ریپل براساس سیاست ها و برنامه هایی که دارد، هر ماه مقداری از این ارز را به بازار عرضه می کند و همین مسئله باعث ایجاد شبهاتی در افراد شده نظیر اینکه ریپل را ارزی متمرکز می دانند و آن را غیرمتمرکز نمی شناسند و ماهیت آن را با دنیای ارزهای دیجیتال مغایر می بینند و با آن مخالفند.

این مورد را نیز باید بدانید که کاربران اصلی ریپل، بانک ها و موسسات مالی هستند. دقیقا برعکس بیت کوین که هدفش کنار گذاشتن بانک ها است تا بتواند یک سیستم پرداخت آزادانه و غیرمتمرکز را به کل مردم جهان ارائه کند.

ارز XRP در سال 2017 کمتر از 1 سنت قیمت داشت اما در سال 2018 به قیمت بیش از 3 دلار و 50 سنت رسید. یعنی بیش از 55 هزار درصد رشد! و قطعا اگر شما در آن سال ها ریپل خریداری می کردید، می توانستید سود بسیار بسیار بزرگی از آن در کنار ارزهایی مثل اتریوم و بیت کوین کسب کنید.

ویژگی های خوب و بد ریپل چیست؟

درابتدا از ویژگی های مثبت آن سخن می گوییم. تراکنش های پرسرعت و کارمزدهای بسیار پایین. این دو ویژگی مثبت بر جذابیت ریپل در نزد کاربران افزوده است. ویژگی بعدی شرکای بسیار قوی و ویژگی آخر، تیم بسیار حرفه ای و با تجربه ای که با خود به همراه دارد.

اما ویژگی های منفی و معایب ریپل، که یکی همان به نوعی متمرکز بودن آن است که پیش تر در مورد آن توضیح دادیم. یک سری موارد ذکر شده در بالا که افراد را به شکلی دلسرد نموده و نمی توان آن را غیرمتمرکز تلقی نمود. برخلاف این موضوع که ماهیت رمزارزها، متمرکز بودن آن است و ریپل کمی با آن مغایرت دارد برخلاف اتریوم و بیت کوین.

ویژگی بعدی رقابت سنگین آن است. ریپل در رقابت سنگینی با پروژه ای نظیر استلار است که در مورد آن نیز بعدا سخن خواهیم گفت و رقبایی این چنین سرسخت دارد که باید به آن توجه کنیم.

چگونه ارز XRP را تهیه نماییم؟

شما می توانید از طریق صفحه ی اصلی سایت به نشانی https://arzmodern.net/exchange و یا از این قسمت به مبادله ی انواع رمزارزها بپردازید. تیم ارز مدرن با تجربه ی سال ها فعالیت در حوزه ی رمزارزها، اعتبار و اعتماد هزاران مشتری، امکان خرید و فروش بصورت حضوری برای مبالغ بالا، امکان تخفیف برای خرید و فروش هایی با حجم بالا، قیمت مناسب و منصفانه ی رمزارزها و اخبار و آموزش های مرتبط با ارزهای دیجیتال توانسته هزاران معامله ی موفق انجام داده و رضایت مشتریان را جلب نماید. تیم پشتیبانی واتس اپ نیز آماده ی پاسخ گویی به مشتریان عزیز بوده و شما را در انجام معامله هایتان یاری می رساند.

از چه نوع کیف پول هایی استفاده نماییم؟ 

شما می توانید از انواع کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری در نگهداری از این نوع رمزارزها استفاده نمایید که کیف پول های نرم افزاری مانند coinomi و سخت افزاری مانند Ledger وجود دارند. اما باید دقت کنید که بر اساس سیاست های شرکت ریپل، شما زمانی که یک کیف پول برای ارز XRP ایجاد می نمایید، بیست XRP از شما برای افتتاح آن کیف پول دریافت می کند و سپس می توانید تراکنش های خود را انجام دهید. پس برای انتخاب کیف پول مناسب حتما در ابتدا دقت کافی داشته باشید تا که در ادامه نیز فقط با همان کار کنید تا در هر بار ایجاد کیف پول، این هزینه را پرداخت ننمایید.

لکن ما درارتباط با میزان سرمایه های بالا، کیف پول های سخت افزاری را توصیه می کنیم که دارای امنیت بسیار بالایی نیز می باشند که اگر یک هکر بخواهد شما را هک کند، نه تنها باید دستگاه را بدزدد بلکه به پین مخفی شما نیز احتیاج دارد. این ویژگی های امنیتی حتی بیش تر از این است که در مورد جزئیات آن بیش تر توضیح خواهیم داد. دوستان عزیز فعال در حوزه ی ارزهای دیجیتال می توانند از طریق نشانی https://ledgernano.ir و یا از این قسمت، نسبت به خرید این نوع کیف پول های سخت افزاری Leger اقدام نمایند. مزیت اصلی خرید کیف پول Ledger این است که امن ترین راه برای ذخیره سازی ارزهای شماست. در حقیقت، داشتن کیف پول سخت افزاری به ذخیره ی ارزهای رمزپایه ی شما در یک گاو صندوق دنیای واقعی شبیه است.