تحلیل تکنیکال و ترید

دوشنبه, 19 دی 1401 04:42

هر آنچه باید درباره بیت‌کوین و باینری تریدینگ بر اساس بیت‌کوین بدانید

این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

چند سال پیش (سال 2008) دو ابتکار مهم وارد دنیای معاملات شدند که دنیای اقتصاد را متحول کردند یعنی بیت‌کوین و باینری آپشن تریدینگ.

بیت کوین چیست؟

بیت‌کوین یک نوع ارز دیجیتال است. بیت‌کوین ماهیت فیزیکی ندارد بلکه این نوع ارز به شکل موجودی‌هایی که روی یک دفتر کل عمومی ثبت شده و با کلیدهای عمومی و خصوصی رمزنگاری شده‌اند، وجود دارد.

بیت‌کوین به عنوان ابزاری برای تسهیل اجرای تراکنش‌های آنلاین بدون نیاز به مداخله یک مرجع واسط طراحی شد. از آنجایی که بیت‌کوین غیرمتمرکز است و امکان مخفی شدن هویت افراد را فراهم می‌کند، این ارز روزبروز محبوب‌تر شد.

باینری آپشن تریدینگ چیست؟

باینری آپشن تریدینگ یک روش تریدینگ ساده و سرراست است. در واقع، این روش یک نوع تریدینگ دودویی است که با هدف پرداخت مبلغی ثابت طراحی شده است. به عبارت دیگر، در آپشن تریدینگ تریدر تصمیم می‌گیرد که آیا قیمت یک دارایی در یک بازه زمانی مشخص افزایش پیدا می‌کند یا کاهش.

باینری آپشن تریدینگ برای بیت‌کوین

خیلی از بروکرهای مبتکر، متوجه شدند که یک فرصت جدید در بازار تریدینگ شکل گرفته و راه‌های مختلفی برای ترید کردن آپشن‌های باینری با استفاده از بیت‌کوین ابداع کردند.

در واقع، دو روش برای ترید کردن در بازار آپشن‌های باینری وجود دارد:

  1. می‌توان از بیت‌کوین به عنوان یک وسیله مبادله استفاده کرد.
  2. می‌توان از بیت‌کوین به عنوان یک دارایی مبنا استفاده کرد.

برای استفاده از بیت‌کوین به عنوان یک وسیله مبادله، تریدر باید ارزهای مختلف را با استفاده از بیت‌کوین در بازارهای مالی مبادله کند. مثلاً تریدر می‌تواند از جفت ارز USD/Euros استفاده کرده و پیش بینی کند که آیا این جفت ارز در یک بازه زمانی خاص افزایش بها پیدا می‌کند یا کاهش. اگر معامله موفقیت آمیز باشد، به جای پرداخت با یک ارز استاندارد (دلار یا یورو)، تریدر بیت‌کوین دریافت می‌کند.

یک گزینه دیگر برای ترید کردن بیت‌کوین هم وجود دارد که شامل استفاده از آن به عنوان یک دارایی مبنا است. می‌توان بیت‌کوین را در اکسچنج‌هایی مخصوص ترید کرد و مثل استفاده از دلار یا یورو، نرخ مبادله بیت‌کوین هم بسته به تقاضا تغییر می‌کند.

مزایای استفاده از بیت کوین

استفاده از بیت‌کوین برای معاملات آپشن باینری دلایل مختلفی دارد. یکی از مهم‌ترین مزایای این کار، این است که هزینه‌های تراکنش نسبت به سایر روش‌های پرداخت آنلاین بسیار کمتر است. بعلاوه، با بیت‌کوین می‌توانید ارزش سرمایه خودتان را افزایش دهید. از آنجایی که بیت‌کوین ترید شده و ارزش آن بسته به تقاضا تغییر می‌کند، تریدر می‌تواند با به دست آوردن سود بیشتر از طریق فرایند تریدینگ، از خودش در برابر آسیب‌های ناشی از این نوسان حفاظت کند.

در دنیای معاملات آنلاین، بیت‌کوین و آپشن‌های باینری می‌توانند مکمل هم باشند. استفاده از این دو همزمان با هم روزبروز محبوبیت بیشتری کسب می‌کند و همین مسئله برای تریدرهایی که آپشن‌های باینری را با بیت‌کوین ترید می‌کنند، نوید آینده‌ای امیدبخش و روشن را می‌دهد.