تحلیل تکنیکال و ترید

شنبه, 02 اسفند 1399 02:53

2 دلیل مهم خوش بین بودن تریدرها نسبت به تداوم روند صعودی BITCOIN

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

طی 7 روز اخیر بیت‌کوین افزایش قیمت چشمگیری داشته و طبق اطلاعات سایت CoinGecko در این 7 روز قیمت آن 16 درصد افزایش داشته و از اتریوم و چند ارز دیجیتال دیگر بهتر عمل کرده است.

با وجود این افزایش بها، تحلیلگران برای هفته‌های پیش رو انتظار صعود بیشتری دارند.

در ادامه چند دلیل وجود این خوشبینی را بررسی می‌کنیم.

  1. افزایش توجه شرکت‌ها به بیت‌کوین

اخیراً میکرواستراتژی و سایر شرکت‌های بزرگ علاقه زیادی به بیت‌کوین نشان دادند.

تنها در هفته اخیر مشخص شد که این کمپانی بزرگ با فروش اوراق قبضه حدود 1 میلیارد دلار سرمایه برای خرید بیت‌کوین جمع آوری می‌کند و در اعلامیه خودش گفت که این اوراق قبضه را به خریداران سازمانی می‌فروشد و سپس درآمد حاصل از فروش آنها را برای خرید بیت‌کوین صرف می‌کند.

انتظار می‌رود که فروش این اوراق در هفته پیش رو به پایان برسد و در صورت موفقیت آمیز بودن آن این 1 میلیارد دلار وارد بازار بیت‌کوین شده و تقاضای خرید آن را افزایش می‌دهد.

شرکت‌های بزرگ دیگر مثل توئیتر هم چشم به خرید بیت‌کوین برای پوشش ترازنامه خودشان در برابر اثرات ناشی از افت ارزش دلار آمریکا دارند.

  1. سرازیر شدن سرمایه به بازار ارزهای دیجیتال با ارائه راهکارهای کاستدی

بانک‌ها و مؤسسات مالی مهم در حال کار روی راهکارهای کاستدی (نگه داری از ارزهای دیجیتال کاربران) هستند که می‌توانند حجم تقاضا برای بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال را افزایش دهند.

طبق گزارش اخیر وال استریت ژورنال، بانک New York Mellon که قدیمی ترین بانک آمریکاست در حال کار روی یک راهکار کاستدی ارزهای دیجیتال است. این شرکت هفته پیش اعلام کرد که در حال کار روی سیستمی است که به آن امکان نگه داشتن، انتقال و صدور بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال را می‌دهد.

مدیران این شرکت حجم تقاضای روز افزون برای بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال را با دقت رصد می‌کنند.

راهکار این شرکت از این جهت منحصربفرد است که شرکت‌ها و اشخاص هر دو می‌توانند از طریق یک کارگزاری به یک راهکار کاستدی در سطح وال استریت ژورنال هم برای ارزهای دیجیتال و هم برای دارایی‌های سنتی خودشان دسترسی داشته باشند که این موضوع موانع ورود به این بازار را برای سرمایه گذاران آینده کاهش می‌دهد.