تحلیل تکنیکال و ترید

چهارشنبه, 07 آبان 1399 16:38

ربات‌های ترید بیت کوین در سال 2020

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

حتماً شما از خواندن مقاله‌های طولانی درباره اهمیت استفاده از ربات‌های ارز دیجیتال هنگام معامله در این بازار پرنوسان خسته شدید! به همین دلیل این مقاله را با ساختاری متفاوت تهیه کردیم.

با توجه به اینکه معمولاً مقاله‌های طولانی را به صورت دقیق و کامل مطالعه نمی‌کنند و از آنها رد می‌شوند، در این مطلب فقط درباره نکات مهم و ضروری صحبت می‌کنیم که لازم است درباره بهترین ربات‌های ارز دیجیتال سال 2020 بدانید.

TradeSanta

TradeSanta یک راهکار مبتنی بر کلود برای معاملات خودکار ارزهای دیجیتال است که به خاطر راحتی استفاده و کم بودن موانع ورود به سیستم کاملاً شناخته شده است. داشبورد این سرویس برای کاربران مجرب و همچنین کاربران تازه کار کاملاً قابل درک است. بعلاوه می‌توانید از اپلیکیشن اندروید یا iOS این سرویس استفاده کنید که کار با آنها بسیار راحت است.

ربات‌های معاملاتی این پلتفرم به برجسته ترین و مهم ترین اکسچنج‌ها متصل شده و چهار طرح برای کاربران ارائه شده که شامل طرح‌های Minimum، Basic، HitBTC Promo و Maximum هستند. طرح Basic و HitBTC Promo به ترتیب 10.50 و 14 دلار در ماه هزینه دارند و هزینه طرح Maximum 70 دلار در ماه است.

طرح Minimum رایگان است و دو ربات DCA را پوشش می‌دهد. بسته به نوع طرحی که انتخاب می‌کنید می‌توانید از ربات‌های بیشتری استفاده کنید از جمله الگوریتم‌های ترتیب هوشمند و گرید.

Cryptohopper

Cryptohopper یک پلتفرم مبتنی بر کلود برای معاملات خودکار است که در سال 2017 شهرت زیادی پیدا کرد. این روزها این سرویس انواع ربات‌های معاملاتی، استراتژی‌های مختلف، ابزارهای تحلیل تکنیکال، معاملات کاغذی و قابلیت تنظیم حد توقف برای مدیریت ریسک را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

قیمت‌ها:

در حال حاضر این پکیج شامل یک دوره آزمایشی رایگان 7 روزه است و طرح‌های Explorer، Adventurer و Hero به ترتیب با قیمت 16.58، 41.58 و 83.25 دلار در ماه ارائه شده اند.

ربات‌ها:

Automatomated Crypto Trading Bot، Exchange Arbitrage Bot و Market Making Bot.

اکسچنج‌ها:

ربات این سرویس به بیش از 10 پلتفرم دسترسی دارد از جمله OKEx، Binance، Kraken و غیره.

پشتیبانی از معاملات آتی:

خیر

پشتیبانی از معاملات دستی:

خیر

3commas

3commas یک سرویس مبتنی بر کلود برای معاملات خودکار ارزهای دیجیتال است. هنگام معامله با ابزارهای اتوماسیون این پلتفرم می‌توانید معاملات را به صورت دستی یا خودکار انجام بدهید. همچنین این پلتفرم امکان دسترسی به بیش از 30 اندیکاتور و بیش از 90 الگوی کندل را برای شما فراهم می‌کند.

قیمت‌ها:

در حال حاضر سه طرح برای کاربران 3commas ارائه شده که شامل Starter، Advanced و Pro به ترتیب با قیمت 22، 37 و 75 دلار هستند. همچنین می‌توانید طرح سازمانی خودتان را با ویژگی‌ها و امکانات دلخواه داشته باشید اما برای انجام این کار باید مستقیماً با خود این تیم قرارداد ببندید.

ربات‌ها:

لاین ربات‌های معاملاتی 3commas شامل Simple Bot، Composite Bot، الگوریتم‌های Long و Short و ربات‌هایی هستند که استراتژی سایر معامله گران را کپی می‌کنند.

اکسچنج‌ها:

لیست اکسچنج‌های تحت پوشش شامل بیش از اکسچنج برجسته از جمله Bittrex، Binance، Kraken، BitMEX و غیره است.

پشتیبانی از معاملات آتی:

بله

پشتیبانی از معاملات دستی:

بله با استفاده از SmartTrade

HaasBot

مثل سرویس‌های قبلی HaasBot هم پلتفرمی برای معاملات ارزهای دیجیتال با کمک ربات‌ها است اما باید آن را روی کامپیوتر خودتان نصب کنید. این راهکار یکی از قدیمی ترین راهکارهای ارائه شده در این حوزه است و الگوریتم‌های مختلفی را عرضه کرده که بیشتر از 50 اندیکاتور تکنیکال پشتوانه آنها هستند.

قیمت‌ها:

اگر این ربات را انتخاب کنید، باید قیمت‌ها را بر حسب بیت‌کوین مشاهده و بررسی کنید. پکیج Beginner با قیمت 0.047 بیت کوین ارائه شده و پکیج Simple برای سرمایه گذاران رو به رشد طراحی شده که 0.083 بیت کوین قیمت دارد و پکیج Advanced برای کاربران حرفه‌ای که 0.135 بیت‌کوین قیمت دارد.

ربات‌ها:

ربات‌های معاملاتی مختلفی بر پایه این پلتفرم طراحی شده اند از جمله Scalper Bot، Market Maker Bot، Zone Recovery Bot، Crypto Index Bot و غیره.

اکسچنج‌ها:

بیش از 20 اکسچنج ارز دیجیتال در این پلتفرم عرضه شده اند و این لیست شامل گزینه‌هایی مثل Binance، Kraken، OKEx، Gemini، Poloniex و غیره است.

پشتیبانی از معاملات آتی:

بله

پشتیبانی از معاملات دستی:

بله، به عنوان آپشن

CryptoTrader

CryptoTrader یکی از قدیمی ترین بات‌های این حوزه است و از زمان Mt. Gox عرضه شده است. این پلتفرم مبتنی بر کلود است در نتیجه لازم نیست که آن را روی کامپیوترتان نصب کنید. همچنین مثل CryptoTrader امکان تست کردن ایده‌های خودتان را دارید و می‌توانید بعد از تست آنها را در معاملات واقعی پیاده سازی کنید.

قیمت‌ها:

این پلتفرم چهار طرح Basic+، Regular، Pro، VIP و Premium دارد که قیمت همه این طرح‌ها در وبسایت آن مشخص شده است. در حال حاضر قیمت طرح Basic+ در هر ماه 0.0019 بیت کوین، طرح Regular 0.0027 بیت‌کوین و طرح‌های Pro و VIP به ترتیب 0.005 و 0.0094 بیت‌کوین هزینه دارند. قیمت طرح Premium هم 0.0234 بیت کوین در ماه است.

ربات‌ها:

ربات‌ها الگوریتم‌هایی هستند که می‌توانید آنها را از قبل برنامه ریزی کنید و در این کلاینت خاص به آنها الگو یا تمپلیت گفته می‌شود که چند نمونه از آنها عبارتند از: الگوی Basic، نمونه کد معاملات مارجین، استراتژی معاملاتی چند جفتی و استراتژی EMA متقابل. توجه داشته باشید که این سرویس یک بازار دارد که می‌توانید در آنجا استراتژی‌های سایر معامله گران را بخرید یا استراتژی خودتان را بفروشید.

اکسچنج‌ها:

بیش از 10 اکسچنج مهم به CryptoTrader متصل شده اند از جمله Binance، Coinbase و Huobi.

پشتیبانی از معاملات آتی:

خیر

پشتیبانی از معاملات دستی:

خیر

Gunbot

Gunbot نرم‌افزاری برای معاملات خودکار ارزهای دیجیتال است که باید آن را بر روی کامپیوتر نصب کنید.این ربات‌ها از همه سیستم عامل‌های محبوب پشتیبانی می‌کنند از جمله ویندوز، لینوکس، macOS و Raspberry Pi. می‌توانید هنگام انجام معاملات ارز دیجیتال با این کلاینت backtesting[1] هم انجام دهید، بر اساس هشدارهای ارسال شده از استراتژی‌های سفارشی TradingView معامله انجام دهید و از ابزارهای مدیریت ریسک مثل سفارشات متحرک (trailing order) استفاده کنید.

قیمت‌ها:

قیمت پکیج‌های این پلتفرم از 0.050 تا 0.125 بیت‌کوین است. به عنوان مثال با پکیج Gunbot Settings به دو استراتژی محبوب و تنظیمات انجام شده توسط کارشناسان دسترسی خواهید داشت.

ربات‌ها:

در مجموع ربات‌های معاملاتی برای دو نوع استراتژی وجود دارند که شامل استراتژی‌های معمولی برای معاملات لحظه‌ای و همچنین معاملات مارجین هستند اما مدل‌های دیگری هم هستند که شامل تنظیماتی می‌شوند که می‌توان برای هر طرز تفکر خاص انجام داد.

اکسچنج‌ها:

9 اکسچنج وجود دارد که می‌توانید بات معاملاتی خودتان را به آن متصل کنید از جمله Bittrex، Bitfinex، Poloniex و Kraken.

پشتیبانی از معاملات آتی:

بله

پشتیبانی از معاملات دستی:

بله

Zignaly

Zignaly یک پلتفرم معاملاتی خودکار است که ربات‌های آن به صورت شبانه روزی بر روی بستر کلود کار می‌کنند. این سرویس سیگنال‌های ارائه شده توسط Crypto Quality Signals و Mining Hamster Signals و غیره را ادغام کرده و به کاربران امکان می‌دهد بر اساس این سیگنال‌ها معامله کنند. ترمینال معاملاتی این سرویس امکان باز کردن دستی پوزیشن‌ها را فراهم کرده و دارای قابلیت تنظیم حد ضرر متحرک است که به راحتی در هر اکسچنجی پیدا نمی‌کنید.

قیمت‌ها:

در حال حاضر Zignaly یک طرح بتای خاص برای کاربرانی که این محصول را در حالت بتا خریداری کنند ارائه کرده که 15.99 دلار قیمت دارد و انواع اکسچنج‌ها، جفت ارزهای مختلف، پوزیشن‌ها و تکنولوژی‌های مختلف را پوشش می‌دهد.

ربات‌ها:

Zignaly در اصل یک ربات معاملاتی است که به سیگنال‌های بازار ارائه شده توسط منابع مختلف واکنش نشان می‌دهد. کافیست به یک اکسچنج متصل شده و یک ارائه دهنده سیگنال را انتخاب کنید و سپس ربات را فعال کنید. همچنین امکان کپی کردن اقدامات سایر معامله گران هم وجود دارد.

اکسچنج‌ها:

در حال حاضر Zignaly با Binance و KuCoin ادغام شده اما این تیم در تلاش است تا Bittrex، BitMEX و Poloniex را هم اضافه کند.

پشتیبانی از معاملات آتی:

خیر

پشتیبانی از معاملات دستی:

بله

Zenbot

در مقایسه با سایر ربات‌های اتوماتیک معرفی شده در این مطلب Zenbot یک سیستم اپن سورس مبتنی بر کلود است که از طریق خط فرمان کار می‌کند. تنظیم این ربات برای کاربرانی که تجربه کدنویسی ندارند کمی سخت است اما قابلیت‌های جذابی مثل حالت معاملاتی کاغذی، استراتژی‌های backtesting، حد توقف فروش و خرید و حد توقف سود متحرک را ارائه کرده است.

قیمت‌ها:

استفاده از Zenbot رایگان است اما می‌توانید به سازندگان آن کمک اهدا کنید. در صفحه GitHub این سیستم می‌توانید آدرس طراحان آن را به راحتی پیدا کنید.

ربات‌ها:

این ربات در اصل یک قطعه برنامه است که باید پیکربندی آن را خودتان انجام دهید. این سیستم از طرفی باعث می‌شود که ربات ارز دیجیتال بسیار انعطاف پذیر شود اما از طرف دیگر باید خیلی از دستورالعمل‌ها را خود شما کدنویسی کنید.

اکسچنج‌ها:

این ربات از 10 اکسچنج از جمله Binance، Bitfinex، GDAX، Gemini، Poloniex، Kraken و غیره پشتیبانی می‌کند.

پشتیبانی از معاملات آتی:

خیر

پشتیبانی از معاملات دستی:

خیر

Shrimpy

Shrimpy که به نوعی به عنوان برادر بزرگتر Crabby شناحته می‌شود کمی با سایر ربات‌هایی که تا اینجا بررسی کردیم متفاوت است و در واقع یک سرویس مبتنی بر کلود است که برای تعدیل مجدد پورتفولیوی کاربران در مواقعی که بازار دچار نوسان می‌شود، طراحی شده است. از جمله مواقعی که قیمت آلت کوین‌ها کاهش و قیمت بیت‌کوین افزایش پیدا می‌کند. در این حالت Shrimpy با فروش آلت کوین‌های شما و سرمایه گذاری پول به دست آمده بر روی بیت‌کوین، پورتفولیوی شما را دوباره تعدیل می‌کند.

قیمت‌ها:

در حال حاضر سه طرح در وبسایت این سرویس ارائه شده که شامل Hodler با قیمت 0 دلار در ماه، Professional با قیمت 13 دلار در ماه و یک طرح سازمانی است که مطابق با نیازهای کاری شما طراحی می‌شود. تمام این طرح‌ها شما را به اکسچنج‌های مختلف متصل کرده و امکان دسترسی به ابزارهای نظارت بر موجودی و نظارت بر عملکرد شما را فراهم می‌کنند. اما فقط در طرح‌های سطح بالاتر امکان backtest کردن استراتژی، ایجاد شاخص‌های سفارشی و فعال کردن قابلیت تعدیل مجدد بین اکسچنجی وجود دارد.

ربات‌ها:

چندین استراتژی خودکار وجود دارند که می‌توانید در این پلتفرم از آنها استفاده کنید از جمله: بات‌های تعدیل مجدد پورتفولیو، متوسط هزینه دلاری و مسیردهی هوشمند سفارش‌ها.

اکسچنج‌ها:

لیست اکسچنج‌های تحت پشتیبانی شامل 10 پلتفرم معاملاتی از جمله Coinbase Pro، Binance، Bittrex، KuCoin، Gemini، Huobi، HiBTC، OKEx، Bitstamp و غیره هستند.

پشتیبانی از معاملات آتی:

بله

پشتیبانی از معاملات دستی:

خیر

Kryll.io

Kryll یک پلتفرم مبتنی بر کلود برای معاملات خودکار با قابلیت‌های خاصی از جمله ادیتور Drag and Drop، Marketplace و Smarttrading است. برای برنامه ریزی استراتژی و افزودن اندیکاتورهایی مثل MACD، ICHIMOKU، Bollinger و غیره به فرایند معاملاتی خودتان نیازی به آشنایی با برنامه نویسی ندارید. می‌توانید یک استراتژی اثبات شده را اجاره و امتحان کنید و هر تعداد استراتژی که خواسته باشید را backtest کنید.

قیمت‌ها:

مبلغی که برای ربات‌های معاملاتی Kryll پرداخت می‌کنید، بستگی به تعداد Kryllsهایی دارد (KRL) که در حساب خودتان دارید. در حال حاضر اگر 5 هزار KRL در حسابتان داشته باشید، 8.50 دلار در ماه پرداخت می‌کنید. با 20 هزار KRL کارمزد ماهیانه شما 6.5 دلار خواهد بود و به همین ترتیب.

ربات‌ها:

چندین ربات معاملاتی وجود دارند که می‌توانید در این پلتفرم از جامعه معامله گران خریداری کنید. به عنوان مثال NeoParty Evolution برای سود بلندمدت مفید است و بر اساس میانگین متحرک، MACD و RSI طراحی شده است که تنها یک نمونه از گزینه‌های متنوعی است که در اختیار شما قرار دارند.

اکسچنج‌ها:

در حال حاضر این سرویس از Binance، Binance.US، Bittrex، Liquid، KuCoin، HitBTC و Bitstamp پشتیبانی می‌کند.

پشتیبانی از معاملات آتی:

خیر

پشتیبانی از معاملات دستی:

خیر

جمع‌بندی

امیدواریم بعد از مطالعه این مطلب کاملاً با استراتژی‌های معاملاتی معرفی شده آشنا شده باشید و البته برای پیدا کردن راهکاری که کاملاً مناسب خودتان باشد باید سخت تلاش کنید. هنگام انتخاب یک پلتفرم برای معامله ارزهای دیجیتال حتماً گزینه‌ای را انتخاب کنید که شهرت و اعتبار خوبی داشته باشد، به اکسچنج‌هایی که در آنها حساب دارید متصل شده باشد، از سیگنال‌ها و اندیکاتورهای تکنیکال پشتیبانی کند و قابلیت استفاده از یک دوره رایگان را داشته باشد.

 

[1]  راستی آزمایی استراتژی معاملاتی از طریق دیتاهای گذشته بازار