آکادمی

سه شنبه, 19 بهمن 1400 06:13

آشنایی با بهترین بازارهای NFT در پلی گان Polygon

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

NFT معادل با یک دارایی دیجیتال است که نمی‌توان آن را کپی کرده یا تغییر داد و بر روی بلاک‌چین‌هایی مثل پلی گان، اتریوم، سولانا و غیره ذخیره می‌شود. NFTها برای استفاده به عنوان یک رکورد امن که مالکیت آیتم‌هایی مثل آثار هنری، موزیک، ویدیوهای کوتاه و غیره را اثبات می‌کنند و امکان کپی کردن آنها وجود ندارد بسیار مناسب هستند.

معامله NFTها شرایط خاص خود را دارد. با توجه به تعداد بسیار زیاد بازارهای NFT ممکن است انتخاب مناسب ترین بازار کار سختی باشد. به همین دلیل این مطلب را آماده کردیم تا بهترین بازارهای NFT در بلاک‌چین پلی گان را به شما معرفی کنیم.

فهرست بهترین بازارهای NFT که از بلاک‌چین پلی گان پشتیبانی می‌کنند

در این مقاله نگاهی به بعضی از بهترین بازارهای NFT در یکی از بزرگترین بلاک‌چین‌های جهان یعنی پلی گان داریم.

OpenSea

OpenSea یکی از تأثیرگذارترین و موفق ترین بازارهای NFT در جهان است و اولین و بزرگترین بازار نظیر به نظیر دیجیتال برای NFTها و آیتم‌های کلکسیونی است. OpenSea از بیش از 240 روش پرداخت پشتیبانی می‌کند از جمله استیبل کوین‌ها. این پلتفرم از بلاک چین‌هایی مثل پلی گان، اتریوم و کلایتن پشتیبانی می‌کند.

در OpenSea تقریباً همه نوع NFT پیدا می‌شود. این پلتفرم با بیش از 600 هزار کاربر، 80 میلیون NFT و 2 میلیون آیتم از انواع آیتم‌های مختلف از جمله آثار هنری و NFTهای کاربردی پشتیبانی می‌کند. کلوپ میمون‌های کسل، کریپتو پانکس و پروژه‌های مختلف دیگر در این پلتفرم قابل معامله یا مشاهده و بررسی هستند.

این پلتفرم اینترفیس بسیار خوب و آمار بسیار مفیدی دارد. در صورت داشتن اطلاعات کلی درباره شیوه استفاده از اینترنت برای کار با OpenSea هم مشکلی نخواهید داشت.

در حال حاضر حجم معاملات در OpenSea بیش از 10 میلیارد دلار است. برای هر فروش در OpenSea یک کارمزد 2 و نیم درصدی دریافت می‌شود.

Refinable

Refinable نسل جدید بازارهای NFT است. در این پلتفرم می‌توانید هر نوع دارایی دیجیتال را با هزینه بسیار کم و سرعت بسیار زیاد خرید، فروش، جمع آوری و ایجاد کنید. Refinable از زنجیره‌هایی مثل پلی گان، اتریوم، بایننس اسمارت چین و سولانا پشتیبانی می‌کند.

هدف Refinable ایجاد یک پلتفرم قابل اطمینان است. می‌توانید انواع مختلف دارایی‌های دیجیتال ارزشمند و محدود از جمله آثار هنری دیجیتال، آیتم‌های مخصوص بازی و غیره را در این پلتفرم معامله کنید.

Refinable از توکن اختصاصی خودش یعنی $FINE به عنوان یک توکن حاکمیتی و کاربردی استفاده می‌کند. $FINE یک توکن BEP20 بر روی بایننس اسمارت چین است. اگر تعداد خاصی توکن $FINE را داشته باشید، مزایای خاصی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

با Refinable علاوه بر ایجاد توکن‌های تعویض ناپذیر می‌توانید آنها را با لوریج معامله کنید.

اکسچنج بایننس و یک کارآفرین و یوتیوبر معروف به اسم Mr. Beast جزء حامیان Refinable هستند.

NFTrade

پس از Opensea، NFTrade بزرگترین بازار NFT در بلاک‌چین پلی گان از نظر حجم معاملات است. از آنجایی که تعداد کاربران NFTrade روزبروز بیشتر می‌شود، در حال حاضر این پلتفرم تقریباً دو برابر Refinable حجم معاملات دارد.

NFTrade یک اکسچنج و تجمیع کننده داده‌های بین زنجیره‌ای است که به کاربران امکان می‌دهد در پلتفرم‌های پلی گان، اتریوم، بایننس اسمارت چین و اولنچ توکن تعویض ناپذیر ساخته و خرید و فروش کنند.

NFTrade دارای سرویس‌ها و قابلیت‌های زیر است:

  • NFT aggregator: تنها یک کلیک با همه توکن‌های تعویض ناپذیر فاصله دارید.
  • Multi-chain + Cross-chain: با NFTrade به راحتی می‌توان بین بلاک چین‌های ذکر شده جابجا شده و با کارمزد کم معامله اجرا کرد.
  • NFT Farming: می‌توانید از توکن‌های بی استفاده خودتان برای به دست آوردن NFT استفاده کنید.
  • NFT Launchpad: با NFTrade به بزرگترین و جدیدترین پروژه‌های NFT دسترسی دارید.
  • Escrowed P2P Swaps: با مکانیزم حساب امانی این پلتفرم می‌توانید توکن‌های تعویض ناپذیر را به روش امن معامله کنید.
  • Social Features: این پلتفرم یک جامعه کاربری قوی دارد که در آن می‌توانید با دیگران تعامل برقرار کرده، تجربیاتتان را به اشتراک گذاشته و توکن‌های تعویض ناپذیر خودتان را ارائه دهید.

PlayDapp

PlayDapp یک پورتال برای بازی‌های بلاک‌چینی است که بر روی پلی گان و اتریوم کار می‌کند. با PlayDapp می‌توانید بازی‌هایی به سبک P2E (بازی و درآمدزایی) اجرا کنید که در آنها جایزه‌هایی در قالب توکن PLA و NFT در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. PlayDapp یک بازار C2C دارد.

چشم انداز PlayDapp جذب کاربران غیرکرپیتو به دنیای بازی‌های بلاک چین و پلتفرم PlayDapp است. تا به امروز PlayDapp موفق به ساختن 4 بازی شده و بازی‌های مختلف دیگری هم در دست ساخت دارد. مشهورترین بازی این پلتفرم که احتمالاً نام آن را شنیده اید Along with the Gods: Knight of the Dawn (قابل دانلود از گوگل پلی) است.

توکن بومی این پلتفرم PLA است. توکن PLA نقش توکن تعویض پذیر اصلی این پلتفرم برای اجرای تراکنش‌های کاربران را دارد.

ZestyMarket

Zesty Market یک پلتفرم درآمدزایی است که بر روی شبکه پلی گان (MATIC) کار می‌کند. Zesty Market امکان توکنیزه کردن فضاهای تبلیغاتی دیجیتال و تبدیل آنها به یک توکن تعویض ناپذیر را فراهم کرده است.

می توانید این توکن‌های تعویض ناپذیر را به آگهی دهنده‌ها اجاره دهید و از این راه سود کسب کنید. درآمد Zesty از کارمزدهایی است که از کاربران دریافت می‌کند.

هدف Zesty Market کمک به تولیدکنندگان محتوا و آگهی دهندگان برای در اختیار داشتن یک روش ارتباطی بدون مداخله یک پلتفرم مرکزی است. آگهی دهنده‌ها می‌توانند کمپین‌های تبلیغاتی ایجاد کرده و فضاهای تبلیغاتی ایجاد شده توسط تولیدکنندگان محتوا را اجاره کنند.

Zesty Market از دو نوع والت یعنی متامسک و کوین بیس پشتیبانی می‌کند. در نتیجه در این پلتفرم به تراکنش‌های ناشناس، راحت، قابل اطمینان و امن و همچنین سیستم پرداخت جهانی دسترسی دارید.

Treasureland

Treasureland یک بازار معاملات NFT منحصربفرد و چند زنجیره‌ای است. پس از ادغام اخیر Treasureland با بایننس اسمارت چین و شبکه پلی گان، قیمت گس کاهش یافت و تراکنش‌ها سریع تر اجرا می‌شوند. با Treasureland می‌توانید آثار هنری خودتان را توکنیزه کنید و برای فروش ثبت کنید.

 

هدف Treasureland برقراری ارتباط بین کاربران NFT به روش غیرمتمرکز و ایجاد eBay دنیای بلاک‌چین است.

وقتی در بازار Treasureland معامله‌ای انجام می‌دهید، مقداری کارمزد از شما دریافت می‌شود. اطلاعات دقیقی درباره کارمزدهای Treasureland در دست نیست. این پلتفرم از والت‌های مختلف مثل متامسک، تراست والت، مت والت، توکن پاکت و غیره پشتیبانی می‌کند.

Coinvise

Coinvise یک پلتفرم آزاد است که در آن همه می‌توانند یک توکن ساخته و بعد یک جامعه توکنیزه یا DAO بر محور توکن خودشان ایجاد کنند. تمرکز اصلی این پلتفرم ایجاد ابزارهایی است که علاوه بر کمک به طراحی یک توکن، امکان ایجاد پاداش برای جلب مشارکت کاربران را هم فراهم می‌کند.

با زیرساخت Coinvise می‌توانید انواع توکن‌های اجتماعی و NFT را ساخته، جمع آوری کرده و به دست آورید. Coinvise امکان ایجاد و مبادله ارزهای دیجیتال دلخواه را برای کاربران فراهم کرده است. این پلتفرم از WalletConnect و والت کوین بیس پشتیبانی می‌کند.

نتیجه گیری

پلی گان یک اکوسیستم نسبتاً جدید است اما با توجه به وجود بیش از 100 توکن تعویض ناپذیر و پشتیبانی از انواع اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز مخصوص NFTها، می‌توان گفت که اکوسیستم NFT پلی گان به سرعت در حال رشد و توسعه است. این پلتفرم امکان اجرای سریع تر تراکنش‌ها و کاهش کارمزدها را با امنیت و تعامل پذیری مشابه با بلاک‌چین اتریوم فراهم می‌کند.

بدون شک به تدریج شاهد راه اندازی پروژه‌های بیشتری بر روی پلی گان خواهیم بود و شکوفایی و رونق اکوسیستم‌هایی مثل پلی گان به نفع کاربران دنیای کریپتو است.

سوالات پرتکرار

آیا امکان فروش NFT در پلی گان وجود دارد؟

بله می‌توانید به راحتی و با استفاده از یکی از بازارهای NFT معرفی شده در این مطلب توکن‌های تعویض ناپذیر را در پلی گان بفروشید.

بزرگترین بازار NFT کدام بازار است؟

بدون شک OpenSea بزرگترین بازار NFT در جهان است. این پلتفرم با داشتن بیشتر از 600 هزار کاربر، 80 میلیون NFT و 2 میلیون آیتم کلکسیونی موفق ترین و بزرگترین بازار NFT است.

بهترین اپلیکیشن برای کار با توکن‌های تعویض ناپذیر کدام اپلیکیشن است؟

فرض کنید که به دنبال پیدا کردن اپلیکیشنی هستید که از انواع مختلف ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند و در عین حال کاملاً ایمن بوده و نسبت به خیلی از بازارهای NFT کارمزد کمتری دارد. در این صورت OpenSea برای شما مناسب است.

اپلیکیشن OpenSea برای دستگاه‌های اندروید منتشر شده و در مجموع OpenSea بهترین اپلیکیشنی است که می‌توان برای معامله توکن‌های تعویض ناپذیر استفاده کرد.

بهترین بلاک‌چین برای توکن‌های تعویض ناپذیر کدام بلاک‌چین است؟

در حال حاضر اتریوم محبوب ترین و پرکاربردترین بلاک‌چین برای توکن‌های تعویض ناپذیر است. با EVM (ماشین مجازی اتریوم) ساختن توکن‌های تعویض ناپذیر بسیار راحت و آسان است. اما این پلتفرم یک مشکل بزرگ دارد یعنی هزینه زیاد گس.

به همین دلیل بلاک‌چین‌هایی ارزان تر و ساده تر طراحی شده اند مثل پلی گان، بایننس اسمارت چین، سولانا و غیره.

چه تعداد بازار NFT وجود دارد؟

بیشتر از 50 بازار NFT وجود دارد که در آنها می‌توانید توکن‌های تعویض ناپذیر را مبادله کنید. گسترش محبوبیت و کاربرد توکن‌های تعویض ناپذیر باعث افزایش تعداد بازارهایی شده که این توکن‌ها در آنها معامله می‌شوند و حالا تقریباً هر روز یک بازار NFT جدید شکل می‌گیرد.

پس هنگام انتخاب پلتفرم معاملاتی دقت داشته باشید و همیشه تحقیقات لازم را پیش از انتخاب انجام دهید.