آکادمی

سه شنبه, 09 آذر 1400 23:45

گام های افزایش سرمایه با ارز دیجیتال

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نکات کلیدی:

  • خیلی از حساب‌های پس انداز و دارایی‌های سنتی نتوانستند بازده وعده داده شده را برای سرمایه گذاران محقق کنند.
  • ارزهای دیجیتال ابزاری برای سرمایه گذاری هستند که علاوه بر پیشرفته تر بودن از نظر فناوری بعضی از آنها مثل بیت‌کوین در 10 سال اخیر نسبت به دارایی‌های سنتی بازده و عملکرد بهتری داشته اند.
  • مالکان ارزهای دیجیتال می‌توانند به راحتی از طریق والت‌هایی مثل لجر ارز دیجیتال خودشان را استیک کرده یا قرض دهند و در عین حال که بر موجودی خودشان کنترل دارند، یک درآمد ثابت داشته باشند.

ارزهای دیجیتال جایگزینی برای دارایی‌های سنتی هستند. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چطور به سه روش مختلف ارزهای دیجیتال خودتان را بیشتر کنید.

نقطه شروع

قطعاً شما هم به دنبال کسب درآمد بیشتر، سرمایه گذاری بیشتر و رشد بیشتر دارایی خودتان هستید.

متأسفانه ارزهای سنتی و روش‌های سنتی سرمایه گذاری معمولاً قادر به رساندن شما به این هدف نیستند. با حساب‌های پس انداز، خرید سهام یا کالا شما آزادی اقتصادی محدودی دارید. بعلاوه مالکیت و کنترل شما بر این دارایی‌ها محدود است.

از طرفی ارزهای دیجیتال یک راهکار جایگزین ارائه می‌کنند که می‌تواند به شما برای رسیدن به آزادی اقتصادی کمک کند. این ارزها نقش ابزاری را دارند که پورتفولیوی سرمایه گذاری شما را تکمیل کرده و به شما امکان می‌دهند که کنترل پول خودتان را در اختیار داشته باشید.

در واقع، تنوع بخشی به دارایی اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر شما هم ارز دیجیتال دارید، با ما همراه باشید تا با روش‌های رشد و افزایش سرمایه خودتان آشنا شوید.

چرا باید فراتر از اقتصاد سنتی گام برداریم؟

خیلی از ما به یاد نداریم که آخرین بار چه موقع سود بانکی گرفتیم چون بهره بانکی به اندازه‌ای کم است که معمولاً توجهی به آن نداریم.

در بعضی از کشورها هم داشتن حساب پس انداز با توجه به افت ارزش پول به هیچ وجه توجیه پذیر نیست. چون با توجه به تورم شدید روزبروز از ارزش آن کم می‌شود.

از طرفی بازار سهام تحت کنترل سهامدارن بزرگ قرار دارد. این افراد کاملاً با بازار آشنایی دارند و نفوذ زیادی بر آن دارند. وقتی افراد معمولی مشغول تلاش برای پیدا کردن فرصت هستند، چنین افرادی همواره در حال رسیدن به سود هستند. به همین دلیل افراد معمولی مثل ما به ندرت می‌توانند به چنین ثروتی برسند.

از طرفی بعضی کالاها هم پوشش خوبی در برابر تورم محسوب می‌شوند اما نرخ بازده آنها به اندازه‌ای نیست که بتوان آنها را سرمایه گذاری خوبی تلقی کرد. در مجموع هر دارایی دیگری را که در نظر بگیریم باز هم به یک نتیجه می‌رسیم: وقت آن رسیده که به فکر پیدا کردن یک جایگزین بهتر باشیم.

البته منظور ما این نیست که این سرمایه گذاری‌ها ضعیف هستند یا اینکه نباید حساب پس انداز یا سرمایه گذاری بورس داشته باشید. اما همزمان که این سرمایه گذاری‌ها را انجام می‌دهید، بهتر است نگاهی هم به ارزهای دیجیتال داشته باشید که روش کاملاً جدیدی برای مالکیت بر سرمایه و رشد آن برای شما فراهم می‌کنند.

شرایط ارزهای دیجیتال

در ده سال اخیر خیلی از ارزهای دیجیتال مثل بیت‌کوین و اتر نسبت به دارایی‌های سنتی عملکرد بهتری داشته اند. به همین دلیل بسیاری از مؤسسات شناخته شده و سرمایه گذاران شخصی میلیاردها دلار سرمایه به سمت این بازار سرازیر کرده اند.

علاوه بر این خیلی از ارزهای دیجیتال مثل طلا ضدتورمی هستند. حجم تولید این ارزها در کد آنها مشخص شده و قابل تغییر و دستکاری نیست. این تولید محدود باعث شده که ارزش ارزهای دیجیتال با افزایش تقاضا برای آنها بیشتر شود.

جذابیت ارزهای دیجیتال از این جهت است که به صورت غیرمتمرکز طراحی شده اند. یعنی هیچ مرجع مرکزی قدرت نظارت بر آنها را ندارد.

بعلاوه، وقتی ارز دیجیتالی می‌خرید خود شما مالک واقعی دارایی خودتان هستید نه یک بانک یا شرکت دیگر. به این ترتیب فرصت‌های بیشتری برای رشد سرمایه در اختیار شما قرار می‌گیرد که با هم به بررسی آنها می‌پردازیم.

استفاده از ارزهای دیجیتال برای رشد سرمایه

با داشتن ارز دیجیتال می‌توانید به راحتی و با کلیک کردن روی چند دکمه به یک جریان درآمدی ثابت برسید.

واقعیت این است که بانک‌ها از پس انداز مردم برای تأمین وجه وام‌هایی که با بهره بالا به مشتریانشان پرداخت می‌کنند، استفاده می‌کنند و نرخ بهره‌ای که به پس انداز کننده تعلق می‌گیرد، درصد بسیار کمی از درآمد بانک را شامل می‌شود.

در دنیای ارزهای دیجیتال بانکی وجود ندارد. در این دنیا فقط شما و سایر کاربران هستید که با پلتفرم‌های وام دهی و قرض گرفتن غیرمتمرکز کار می‌کنید. این پلتفرم‌ها به شما امکان می‌دهند که مستقیماً به دیگران وام بدهید و بهره دریافت کنید.

به این ترتیب کنترل و قدرت در اختیار خود کاربران قرار دارد. علاوه بر این فرایندی به اسم استیک کردن (یا گروگذاشتن) ارزهای دیجیتال وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید از موجودی بی استفاده خودتان به سود برسید.

در کنار همه اینها، ارزش ارزهای دیجیتال بر اساس میزان تقاضایی که در بازار وجود دارد تغییر می‌کند. بنابراین ممکن است به مرور ارزش آنها بیشتر شده و به این ترتیب ارزش دارایی شما هم افزایش پیدا می‌کند.

لازم به ذکر است که وقتی ارزهای دیجیتال خودتان را با والتی مثل لجر استیک کرده یا وام می‌دهید، باز هم دارایی شما رو به افزایش است.

در مجموع، ارزهای دیجیتال به سه روش جریان درآمدی شما را بیشتر می‌کنند: افزایش ارزش خود ارزهای دیجیتال، پاداش استیکینگ و نرخ بهره وام‌ها.

پس حتماً سایر مطالب سایت ما درباره سرمایه گذاری با ارزهای دیجیتال و استیکینگ را دنبال کنید.