آکادمی

جمعه, 18 تیر 1400 18:05

اشتباهات متداول در دنیای رمزارزها

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

افراد بسیاری هستند که با کلی ذوق و شوق وارد دنیای رمزارزها می شوند تا کسب درآمد و سود داشته باشند و این فضا را خیلی دوست دارند اما از همان ابتدا با انجام یک سری اشتباهات بچه گانه و ساده به کلی از این دنیای شگفت انگیز دلسرد و دلزده و نا امید می شوند و دیگران را نیز به عدم سرمایه گذاری و بدگویی از این بازار سوق می دهند. در حالی که تمام این اشتباهات کوچک از سمت خود ما است. چه پول ها و سرمایه هایی که به اشتباه به آدرس های دیگر منتقل شده و به کلی از دست رفته و برگشت آن ها غیر ممکن است. در این مقاله می خواهیم در مورد این اشتباهات بیش تر توضیح بدهیم تا دچار آن اشتباهات نشوید.

یکی از این اشتباهات که افراد بسیاری مرتکب آن می شوند و پول های بسیاری از این طریق از بین می روند در زمان انتقال ارزها است که باید دقت کنیم که آیا آدرس مقصد کاملا درست است یا خیر و یا فاکتورهای دیگر مثلا اگر تگ دارد مثل ارز XRP. همان طور که می دانید یک سری از رمزارزها بلاک چین خودشان را دارند و ارزهای آن از شبکه ی خودشان منتقل می گردد مثل ترون، اتریوم، ترون T R C - 20، اتریوم E R C - 20، توکن های E R C - 20 و ارزهایی مثل تتر که انتقال آن ها بسیار زیاد است یعنی خیلی مورد استفاده هستند. همان طور که می دانید تتر در ابتدا بر روی Omni Layer بود و بعدها روی بلاک چین اتریوم نیز اضافه شد، سپس روی بلاک چین ترون T R C - 20 که می توانیم اینک با کارمزدهای خیلی پایین، تتر را انتقال بدهیم. و خیلی افراد به این نکات بی توجه اند. مثلا اکنون در بایننس خیلی از این اشتباهات رخ می دهد. شما زمانی که می خواهید برداشت بزنید و انتقال انجام بدهید، برای شما فرمت های مختلفی قرار می دهد که باید شما کاملا آن ها را بررسی نمایید و زمانی که آدرس خود را وارد می کنید باید کمال دقت را به جا بیاورید. اگر ارز شما T R C - 20 است، باید با نوع آدرس های T R C - 20 آشنایی پیدا کنید اما چگونه؟ از سایت TronScan. اگر روی بلاک چین اتریوم E R C - 20 دارید از سایت EtherScan استفاده کنید تا آدرس هایی که مربوط به ترون یا اتریوم است را متوجه شوید و یاد بگیرید.

نکته ی دیگری که باید به آن توجه کنید این است که برخی ارزها هستند مثل XRP که منسوب به شرکت ریپل می باشد که علاوه بر آدرس مقصد نیازمند Tag نیز می باشند. این تگ شامل یک سری ارقام است که خود آدرس و کیف پول مقصد به شما می دهد. نه اینکه اعدادی را به صورت شانسی و الکی وارد نمایید.

یکی دیگر از اشتباهاتی که در صورت انجام آن دیگر نمی توانید به موجودی خود دسترسی پیدا کنید، کیف پول ها هستند. اگر شما از کیف پول های نرم افزاری و یا حتی سخت افزاری استفاده می کنید، کلمات BackUp آن ها را حتما بر روی یک کاغذ یادداشت کنید و در یک جای امن نگه داری نمایید و عکسی از آن نیز تهیه کنید که اگر زمانی به آن نیاز داشتید بتوانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. افراد بسیاری هستند که نمی دانند که این کلمات BackUp را کجا یادداشت کرده اند و یا حتی آن را جایی ننوشته اند.

ما در ارتباط با میزان سرمایه های بالا، کیف پول های سخت افزاری را توصیه می کنیم که دارای امنیت بسیار بالایی نیز می باشند که اگر یک هکر بخواهد شما را هک کند، نه تنها باید دستگاه را بدزدد بلکه به پین مخفی شما نیز احتیاج دارد. این ویژگی های امنیتی حتی بیش تر از این است که در مورد جزئیات آن بیش تر توضیح خواهیم داد. دوستان عزیز فعال در حوزه ی ارزهای دیجیتال می توانند از طریق نشانی https://ledgernano.ir و یا از این قسمت، نسبت به خرید این نوع کیف پول های سخت افزاری Leger اقدام نمایند. مزیت اصلی خرید کیف پول Ledger این است که امن ترین راه برای ذخیره سازی ارزهای شماست. در حقیقت، داشتن کیف پول سخت افزاری به ذخیره ی ارزهای رمزپایه ی شما در یک گاو صندوق دنیای واقعی شبیه است.

نکته ی بعدی در مورد کلید خصوصی که باید بدانید دقیقا مثل رمز کارت شما است. کلید عمومی را می توان در اختیار بقیه قرار داد مثل شماره ی کارت شما. اما کلید خصوصی یعنی رمز کارت خود را نباید در اختیار بقیه قرار بدهید. بسیاری از افراد سودجو و کلاه بردار در دایرکت یا جاهای دیگر به سراغ شما می آیند و برای شما لینک هایی ارسال می کنند با این پیام که با کلیک بر روی این لینک و وارد نمودن کلید خصوصی تان فلان کار را انجام دهید یا هر چیز دیگری. شما باید بدانید و هوشیار باشید که نباید این کار را انجام بدهید. افراد بسیاری سر همین موضوع سرمایه های خود را از دست داده اند.

و نکته ی آخر این که، شرکت ها و افرادی که کلاه بردار واقعی هستند در دایرکت یا جاهای دیگر به شما سودهای نجومی پیشنهاد می کنند. مثل سایت های استخراجی که تعرفه های بسیار مضحکی را ارائه می کنند و یا برخی سایت های سرمایه گذاری که یک سری مزایای فریبنده و جذابی را پیشنهاد می کنند مثل تعرفه هایی جذاب که بتواند سودهای چندین برابری به شما ارائه کند. مطمئن باشید که پشت سر همه ی این موارد چیزهایی هست که نه تنها سودده نیست بلکه کلی ضررده نیز می باشد. پس باید خیلی خیلی دقت کنید. شرکت هایی که به درستی کار خود را انجام می دهند، نیازی به تبلیغات این چنینی ندارند و این خود ما هستیم که به سمت آن ها جذب می شویم و نیازی به این که در دایرکت شما و به شکل خصوصی به شما پیامی بدهند، نخواهند داشت. تمام این موارد بسیار مهم هستند که عدم رعایت هر یک باعث ایجاد خسارت های جبران ناپذیر بسیاری می شود.

اگر در درک تمامی موارد بالا دچار مشکل هستید و گفته های ما برای شما مبهم است و یا اگر به تازگی وارد دنیای رمزارزهای دیجیتالی شده اید می توانید با تهیه ی پکیج آموزشی Plan B که توسط تیم ارز مدرن جمع آوری شده است، پایه ی خود را در دنیای ارزهای دیجیتال تقویت نمایید. برای ساختن یک بیس و پایه ی اصولی برای خودتان که بتوانید در این حوزه بهتر تصمیم گیری کنید و یک دید کلی از این بازار داشته باشید تا رسیدن به مراحل پیشرفته تر و حرفه ای با ما همراه باشید و از پکیج آموزشی پلن B که توسط تیم ارز مدرن نگارش و گردآوری شده است و شامل ویدئوهای آموزشی، پادکست به همراه تصاویر اینفوگرافیک و فایل های آموزشی PDF می باشد، بهره ببرید.

این پکیج مناسب برای تمام افرادی است که می خواهند وارد حوزه ی ارزهای دیجیتال و ارزهای رمزنگاری شده مثل بیت کوین بشوند و در بازار کریپتوکارنسی ها سرمایه گذاری کنند. شما هر آنچه که قبل از ورود به بازار ارزهای دیجیتال یا رمزارزها باید بدانید را در این پکیج آموزشی مشاهده خواهید کرد.

برای تهیه این پکیج به آدرس https://arzmodern.net/planb رفته و یا از این قسمت جهت تهیه ی آن اقدام نمایید.