آکادمی

یکشنبه, 04 دی 776 14:50

توصیه‌های امنیتی برای دارندگان ارز دیجیتال

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

توصیه‌های امنیتی و حفظ حریم خصوصی برای دارندگان ارز دیجیتال

گرایش به سمت ارز دیجیتال قطعا جهش بزرگی در بازار مالی امروز است. مردم بیشتر و بیشتر شروع به استفاده جدی از ارزهای دیجیتال می‌کنند، زیرا آن‌ها اکنون یک جایگزین عالی برای مدیریت بودجه‌های شخصی و حرفه‌ای شما هستند و از آنجا که خطرات در این زمینه در حال افزایش است، نیاز فزاینده به اقدامات امنیت سایبری وجود دارد.  

اگر شما دارنده ارز دیجیتال هستید، احتمالا آنچه را که انجام می‌دهید، دوست دارید. شما از این بابت خوشحال هستید که این فرصت را دارید که سرمایه‌گذاری کنید، تجارت کنید و پول زیادی را با استفاده از سکه‌های دیجیتال خود ذخیره کنید.

با این حال، اگر روزی همه سکه‌های شما رفته بودند چه اتفاقی می‌افتاد؟ به احتمال زیاد هکر را در ابتدا مقصر خواهید دید، اما تا حدی وظیفه شما است که از سرمایه‌گذاری خود محافظت کنید.

در زیر برخی نکات امنیتی و حفظ حریم خصوصی آورده شده‌است که یک لایه مهم حفاظتی را به صندوق‌های ارز دیجیتال شما اضافه می‌کند.

  1. کیف‌های پولتان را امن نگه دارید.

اولین و مهم‌ترین راه حفاظت از ارز دیجیتالتان، انتخاب یک کیف پول امن است. این به آن معنی است که شما باید شرکتی را پیدا کنید که اقدامات امنیتی بیشتری نسبت به ارائه دهندگان کیف پول عادی انجام می‌دهد. برای مثال، کیف پولی که از رمزنگاری برای حفاظت از کلیدهای خصوصی استفاده می‌کند٬ می‌تواند بسیار بهتر و امن‌تر باشد. علاوه بر این، شما می‌توانید اطلاعات خود را با استفاده از ارائه دهندگان مختلف رمزنگاری برای ارز دیجیتال٬ کدگذاری کنید. 

  1. دستگاه‌هایتان را امن نگه دارید.

تنها آسیب‌پذیری امنیتی برای کامپیوتر شخصی، موبایل یا تبلت شما این است که مورد شنود قرار می‌گیرد. من پیشنهاد می‌کنم که شما از یک آنتی ویروس ویژه استفاده کنید، تنظیمات فایروال خود را بر روی حداکثر امنیت تنظیم کنید و از یک نرم‌افزار ضدجاسوسی استفاده کنید تا به طور مرتب نرم‌افزارهای مخرب را بررسی کنید. همچنین می‌توانید از یک سیستم‌عامل ایمن استفاده کنید.

  1. از همه اطلاعات مربوط به ارزهای دیجیتالتان پشتیبان (بک‌آپ) بگیرید.

داده‌ها و اطلاعات مربوط به ارزهای دیجیتالتان واقعا مهم‌ترین عنصر کل عملیات شما هستند. اگر شما تا به حال این اشتباه را کرده‌اید که از داده‌های خودتان پشتیبان نگرفته‌اید، این کار را انجام دهید زیرا برای همیشه از آن پشیمان خواهید شد. زمانی که کامپیوتر شما هک می‌شود، یا زمانی که لپ‌تاپ‌تان به صورت فیزیکی دزدیده می‌شود، همیشه می‌توانید یکی دیگر بخرید. با این حال، وقتی یک هکر تمام صندوق‌های ارز دیجیتالتان را می‌دزدد، به این دلیل که به داده‌ها و اطلاعات شما دسترسی پیدا کرده است، در وضعیت دشواری قرار دارید. برای اجتناب از این مساله، داده‌ها و اطلاعات مربوط به ارزهای دیجیتالتان را در مکانی بیرون از سایت ذخیره کنید. از یک سرور مجزا، یک درایو دارای اثر انگشت و از یک دیسک رمزنگاری شده خارجی استفاده کنید.

  1. فقط یک دستگاه را به ارز دیجیتال اختصاص دهید.

بهترین راه برای اضافه کردن یک لایه امنیتی بیشتر به کیف پول ارز دیجیتال، این است که تمام عملیات‌ها و فعالیت‌های ارز دیجیتال خود را بر روی یک دستگاه واحد قرار دهید. شما باید یک کامپیوتریا تفن همراه برای امور شخصی و یک کامپیوتر یا تلفن همراه برای ارز دیجیتال خود داشته باشید.

بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید تا دستگاه خود را در خصوصی‌ترین حالت ممکن نگه دارید این است که از IPهای اختصاصی و سرورهای خصوصی که موقعیت شما، نام و فعالیتتان را گمنام نگه می‌دارند٬ استفاده کنید.

  1. تمام سرمایه و صندوق‌های ارز دیجیتال خود را در یک کیف‌پول نگهداری نکنید.

بسیاری از شما اصطلاح " تمام تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد نگه ندارید." را می‌دانید. این توصیه در واقع بسیار ملموس و با ارزش است وقتی که پای عملیات‌های ارز دیجیتال ما به میان می‌آید.  

به همین دلیل است که شما باید دو کیف پول دیجیتال داشته باشید که به اهداف متفاوتی خدمت‌رسانی کنند. در کیف پول اول به نام "کیف پول داغ"، تمام تراکنش‌ها و معاملات خود را انجام خواهید داد. کیف پول دیگر که "کیف پول سرد" نامیده می‌شود٬ کیفی است که پس‌انداز شما را ذخیره می‌کند. از کلیدهای خصوصی هر دو کیف پول خود پشتیبان تهیه کنید و آن‌ها را به صورت برون‌خط ذخیره کنید.

  1. از وای فای عمومی اجتناب کنید.

استفاده از وای فای عمومی قطعا برای تمام دارندگان ارز دیجیتال که می‌خواهند سرمایه و صندوق‌های خود را ایمن نگه دارند، توصیه نمی‌شود. هکرهای زیادی وجود دارند که از طریق وای‌فای عمومی به قربانیان حمله می‌کنند، بنابراین هر وقت هم که شما با استفاده از وای‌فای موبایل، لپ‌تاپ و یا تبلت خود به وب متصل می‌شوید باید به همه چیز توجه زیادی داشته باشید. بهتر است، اگر مطمئن نیستید، به اینترنت متصل نشوید. علاوه بر این، دقت کنید که گوشی خود را به افراد ناشناس قرض ندهید. اگر شما دانشجویی هستید که در خوابگاه زندگی می‌کنید، چشم از وسایل هوشمند خود برندارید.

  1. به طور منظم حواستان به نفوذگران باشد.

زمانی که یک نسخه درست از یک سیستم‌عامل را نصب می‌کنید، قادر خواهید بود برنامه‌های پیش‌فرض که در تسک منیجر تحت فرایندها اجرا می‌شوند را یادداشت کنید. به این لیست توجه داشته باشید و تعداد فرایندهایی که در کامپیوتر شما معمولا باز می‌شود را بدانید. 

هکرهای بزرگ همیشه در سکوت کار می‌کنند. آن‌ها ممکن است قبلا کامپیوتر شما را آلوده کرده باشند و منتظر لحظه‌ای برای کامل کردن حمله‌شان باشند. به همین دلیل است که شما باید به طور منظم فرآیندهای جدیدی که زمانی که کامپیوترتان روشن می‌شود، اجرا می‌شوند را بررسی کنید. اگر چیزی ناخواسته پیدا کردید، باید اقدام کنید و بلافاصله آن را حذف کنید.

  1. تایید هویت قوی را فعال کنید.

اگر کیف پول شما این اجازه را می‌دهد، تایید هویت دو عاملی (قوی) برای امنیت ارز دیجیتال شما ضروری است. تایید قوی یک لایه اضافی از امنیت را فراتر از نام کاربری و رمز عبور برای محافظت در برابر سرقت حساب کاربری ایجاد می‌کند. اطلاعات بیشتر در مورد انواع تایید هویت را می‌توانید در سایت lockdownyourlogin.org/strong-authentication/. پیدا کنید.

  1. از هوش خود استفاده کنید و به صورت آنلاین هم ایمن بمانید

در نهایت، با این حال، مهم است که همیشه باید از هوش خود برای ایمن ماندن در اینترنت استفاده کنید. هر زمان که شما به یک لینک، ایمیل، دعوتنامه و یا فرآیندی که تحت تسک منیجر شما اجرا می‌شود سوظن دارید، بهتر است از غرایز خود پیروی کنید و از عقل سلیم و هوش خود استفاده کنید.

نتایج و پیامدها

ایمن نگه داشتن سرمایه‌ و صندوق‌های ارز دیجیتال احتمالا مهم‌ترین چیزی است که در حال حاضر ذهن شما را نگران می‌کند. مگر اینکه باور داشته باشید که شما در امنیت کامل هستید، شروع به اقدام کنید و زمان خود را به بهینه‌سازی سطح حفاظت از عملیات‌های دیجیتال خود اختصاص دهید. موفق باشید و ایمن بمانید!