کیف پول ها

پنج شنبه, 26 اسفند 1400 07:36

بررسی کیف پول سخت افزاری BitBox

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

والت‌های سخت‌افزاری دستگاه‌های آفلاینی هستند که ارزهای دیجیتال را در خود ذخیره می‌کنند. در این مقاله به بررسی والت‌های Bitbox می‌پردازیم که توسط شرکت سوئیسی Shift CryptoSecurity طراحی شده اند.

والت‌های BitBox دو نسخه دارند: BitBox01 و BitBox02. والت‌های BitBox02 هم دو نسخه مختلف دارند: فقط بیت‌کوینی و چند ارزی. نسخه چند ارزی از بیت‌کوین، لایت کوین، اتر و توکن‌های ERC-20 پشتیبانی می‌کند.

خلاصه

  • شرکت Shift CryptoSecurity در سوئیس والت‌های Bitbox را تولید می‌کند.
  • این والت‌ها طراحی ساده و شیکی دارند. در طراحی آنها از اسلایدرهای لمسی استفاده شده و هیچ دکمه‌ای ندارند.
  • یک پورت USB-C به این دستگاه‌ها متصل شده و با USB-A هم سازگار هستند.
  • Bitbox از بیش از 1500 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند.
  • Bitbox دو گزینه برای پشتیبان گیری دارند یعنی کارت SD و والت استیل بسیار مقاوم.
  • Bitbox برای پیشگیری از هر گونه دستکاری فیزیکی، تراشه‌های امن را امضاء می‌کند و برای اطمینان از امنیت کامل دستگاه، از راهکارهای مختلف استفاده می‌کند.
  • این والت‌ها اینترفیس کاربرپسند و قابل درکی دارند.

ظاهر فیزیکی

  • در طراحی والت‌های BitBox02 از مواد پلی کربنات استفاده شده که بسیار مقاوم و بادوام هستند.
  • این دستگاه‌ها فاقد هرگونه دکمه‌ای هستند.
  • طراحی این دستگاه‌ها شیک و مینیمالیستی است.
  • حسگرها در اطراف لبه‌های دستگاه به صورت داخلی تعبیه شده اند.
  • این دستگاه یک اسلات برای کارت دارد که یک کارت SD میکرو برای بکاپ در آن درج می‌شود.

در طراحی این والت‌ها از حسگرهای لمسی نامرئی استفاده شده که در سه حالت کار می‌کنند: کشیدن (حالت کشویی)، ضربه زدن و نگه داشتن. از این حرکات دست برای کارهای زیر استفاده می‌شود:

  • ضربه زدن: جابجایی و انتخاب؛
  • کشیدن: تأیید آدرس؛
  • نگه داشتن: پیشگیری از اجرای تراکنش‌های تصادفی.

قابلیت اتصال

BitBox02 یک پورت USB-C و یک آداپتور تبدیل USB C به A دارد.

سخت افزار

Bitbox از میکروکنترلر ATSAMD51J20A استفاده می‌کند و یک مولد اعداد تصادفی واقعی برای ارتقای امنیت دارد.

برای پیشگیری از دستکاری فیزیکی هم از تراشه امن ATECC608A استفاده شده که به پیشگیری از اجرای حملات جستجوی فراگیر کمک کرده و امنیت بیشتری برای کلیدهای خصوصی فراهم می‌کند.

پشتیبانی از ارزهای دیجیتال

والت‌های BitBox02 از بیش از 1500 ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کنند که فهرست کامل آنها در این مطلب موجود است.

پشتیبان گیری

حتماً از دستگاه پشتیبان گیری کنید تا در صورت گم شدن آن باز هم امکان دسترسی به موجودی خودتان را داشته باشید. می‌توانید برای پشتیبان گیری از همه اطلاعات والت از یک کارت SD استفاده کنید.

اما می‌توانید از والت استیل بسیار مقاوم هم استفاده کنید که در برابر آتش سوزی، امواج، پوسیدگی و سایر شرایط سخت محیطی مقاوم است.

استفاده از این دستگاه بسیار راحت است و نیازی به هیچ ابزار اضافه‌ای ندارد. این نسخه‌های پشتیبان به مرور زمان تخریب نمی‌شوند و با BIP-39 هم سازگار هستند.

والت‌های استیل از دو صفحه فلزی تشکیل شده اند. می‌توان روی هر طرف از این صفحه‌ها 6 کلمه ذخیره کرد. عبارت‌های بازیابی با استفاده از یک پانچر روی این برگه‌ها حک می‌شوند. چهار کاراکتر اول عبارت‌های بازیابی منحصربفرد هستند بنابراین فقط باید آنها را پانج کنیم. برای پیشگیری از بروز اشتباه می‌توانید اول حفره‌ها را با یک ماژیک علامت گذاری کنید و بعد از پانجر استفاده کنید. می‌توانید برای تشخیص برگه اول از دوم، روی اولی یک حفره و روی دومی دو حفره ایجاد کنید.

امنیت

Bitbox حین تنظیم کارخانه والت‌ها آنها را کاملاً ارزیابی می‌کند. هر زمان که از اپلیکیشن attests استفاده می‌کنید، اصالت دستگاه بررسی می‌شود.

اپلیکیشن دستگاه فقط میان افزارهای امضا شده توسط شرکت Shift Crypto را قبول می‌کند. میان افزار اپن سورس است و فقط نسخه‌های نهایی روی دستگاه قابل نصب هستند. بعلاوه، یک طرح شکار باگ هم برای پیدا کردن رخنه‌های امنیتی دستگاه وجود دارد.

برای پیشگیری از حملات زنجیره تأمین، والت‌های Bitbox با یک کیسه پلاستیکی مهر و موم شده عرضه می‌شوند.

بوت لودر دستگاه از نصب میان افزاری با نسخه متفاوت یا نسخه‌های قدیمی جلوگیری می‌کند. این بوت لدر پیش از اجرای هش میان افزار آن را نمایش می‌دهد.

در تراشه امن Bitbox قابلیتی وجود دارد که تعداد دفعات وارد کردن پسورد را محدود می‌کند و همین مسئله به پیشگیری از حملات جستجوی فراگیر کمک می‌کند.

می توانید برای دستگاه یک پسورد تنظیم کنید. همه ارتباطات بین اپلیکیشن و دستگاه رمزنگاری می‌شوند.

Bitbox با استفاده از چندین منبع انتروپی (برای تصادفی سازی کامل) عبارت بازیابی 24 کلمه‌ای را ایجاد می‌کند. این عبارت در واحد میکروکنترلر رمزنگاری و ذخیره می‌شود و پسورد انتخابی شما و تراشه امن دستگاه از آن حفاظت می‌کنند.

همچنین Bitbox امکان استفاده از قابلیت U2F را برای بعضی از حساب‌های کاربری فراهم کرده است - از جمله گیت‌هاب، دراپ باکس، گوگل، فیسبوک و غیره. با وجود این قابلیت، بدون احرازهویت از طریق دستگاه امکان لاگین به حساب خودتان را نخواهید داشت. می‌توانید این کار را با اتصال و لمس دستگاه هم انجام دهید.

تجربیات کاربری

Bitbox یک اپلیکیشن کاربرپسند امن برای مدیریت ارزهای دیجیتال دارد. با این اپلیکیشن می‌توانید دستگاه‌های Bitbox را مدیریت و به روزرسانی کنید. در این دستگاه‌ها از جدیدترین فرمت آدرس Bech32 سگویت استفاده شده تا در کارمزد تراکنش‌ها صرفه جویی کنید.

می توان Bitbox02 را از طریق پل BitBox با اپلیکیشن جفت کرد. برای انجام این کار باید مطمئن شوید که کد نمایش داده شده روی صفحه دستگاه با کد موجود در اپلیکیشن یکسان است. می‌توانید والتی که از قبل داشته اید را بازیابی کنید یا اینکه یک والت جدید ایجاد کنید.

این اپلیکیشن از زبان‌های مختلفی مثل چینی، انگلیسی، فرانسوی، فارسی، اسپانیایی، ترکی و غیره پشتیبانی می‌کند و روی macOS، ویندوز، لینوکس و اندروید قابل نصب است.

می توانید والت را از طریق این لینک سفارش دهید. BitBox گارانتی دو ساله دارد. همه سفارشاتی با مبلغ بیش از 250 یورو به صورت رایگان تحویل داده می‌شوند.

Bitbox هزینه‌های واردات را پوشش می‌دهد و امکان خرید آن در آمریکا، اروپا، خاورمیانه یا آسیا - اقیانوسیه وجود دارد.

اگر دستگاه استفاده نشده باشد و بسته بندی آن باز نشده باشد، می‌توانید ظرف 10 روز پس از تحویل آن را برگشت دهید. BitBox هزینه تحویل و برگشت دستگاه را از قیمت کل آن کسر کرده و باقیمانده را برمی گرداند. اگر خرید را با بیت کوین انجام داده باشید، مبلغ دلاری آن (بر اساس قیمت بیت کوین در هنگام انتقال) برای شما برگشت داده می‌شود.

پشتیبانی از مشتریان

می توانید از طریق آدرس ایمیل  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید با Bitbox در ارتباط باشید. Bitbox کانال یوتیوب و صفحه توئیتر هم دارد.

مزایا و معایب

مزایا

  1. این والت‌ها توسط شرکت معتبر Shift CryptoSecurity طراحی شده اند.
  2. نصب والت به راحتی قابل انجام است.
  3. استفاده از اپلیکیشن BitBox راحت است و اینترفیسی کاربرپسند دارد.
  4. برای تضمین امنیت از راهکارهای مختلفی استفاده می‌شود.
  5. این دستگاه قابلیت پشتیبانی از U2F را دارد.
  6. این والت گزینه‌های مختلفی برای پشتیبان گیری دارد.

معایب

  1. محدودیت ارزهای دیجیتال تحت پشتیبانی؛
  2. کوچک بودن اندازه صفحه.

نتیجه گیری

Bitbox والت‌های امنی دارد که استفاده از آنها بسیار راحت است. این والت با استفاده از حرکات دست کنترل می‌شود که خصوصیت نسبتاً جدیدی است. ممکن است در ابتدا حس کنید که کار کردن با دستگاه سخت است اما وقتی به آن عادت کنید، بسیار راحت تر خواهد بود.

این والت‌ها با USB-C و USB-A سازگار هستند. Bitbox از لایه‌های امنیتی مختلفی استفاده می‌کند تا از دستگاه حفاظت کند. بعلاوه، این دستگاه‌ها امکاناتی برای پشتیبان گیری و بازیابی راحت و امن دارند.

سوالات پرتکرار

آیا والت‌های Bitbox ایمن هستند؟

Bitbox میان افزار همه دستگاه‌ها را امضاء می‌کند. هر زمان دستگاه به اپلیکیشن متصل شود، اصالت آن بررسی می‌شود. بوت لودر از نصب میان افزاری با نسخه متفاوت یا نسخه‌های قدیمی جلوگیری می‌کند. BitBox امکان استفاده از قابلیت U2F برای بعضی از حساب‌های آنلاین را هم فراهم کرده است.

BitBox چه گزینه‌های پشتیبان گیری دارد؟

BitBox دو گزینه برای پشتیبان گیری دارد یعنی کارت SD و والت استیل بادوام و مقاوم که در برابر آتش سوزی، امواج مختلف، خرابی یا هر شرایط محیطی سخت دیگری مقاوم است.

آیا استفاده از اسلایدرهای لمسی والت BitBox سخت است؟

این والت با حرکات دست کنترل می‌شود که نسبتاً جدید است. شاید کار با این روش در ابتدا کمی ساخت اما به مرور که به آن عادت کنید، راحت تر خواهد بود.

آیا والت‌های BitBox قابل برگشت هستند؟

بله، اگر از دستگاه استفاده نکرده و بسته بندی آن را باز نکرده باشید، تا 10 روز می‌توانید آن را برگشت دهید. BitBox هزینه‌های تحویل و برگشت دستگاه را کسر کرده و مبلغ باقیمانده را به شما برمی گرداند.