معرفی ارزها

دوشنبه, 03 آبان 1400 04:54

فن توکن بایننس چیست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

فن توکن بایننس چیست؟

خلاصه

دارندگان فن توکن‌های بایننس مزایای خاصی در تعامل با تیم‌ها و برندها دارند. باشگاه‌های ورزشی، تیم‌ها، برندها و سایر افراد سرشناس می‌توانند از فن توکن‌های بایننس برای رشد جامعه کاربرانشان و پاداش دادن به آنها استفاده کنند.

فن توکن‌های بایننس با NFT متفاوت هستند چون تعویض پذیر هستند. یعنی هر توکن از همه جهت با سایر توکن‌ها برابر است درست همانطور که هر بیت‌کوین با بیت‌کوین‌های دیگر برابر است.

دارندگان فن توکن بایننس می‌توانند به NFTهای محدود دسترسی داشته باشند، حق رأی درباره تصمیم گیری‌های مربوط به باشگاه را پیدا می‌کنند، به نشان‌های طرفداری مخصوص دسترسی پیدا می‌کنند و امکان خرید یکسری آیتم اختصاصی و کسب تجربیات خاص را دارند.

کاربران می‌توانند از طریق لانچ پد بایننس برای اولین بار فن توکن‌های جدید را بخرند یا پس از اتمام دوره لانچ پد، این توکن‌ها را از طریق بازار لحظه ای، نظیر به نظیر یا با کارت اعتباری خریداری کنند.

مقدمه

فن توکن‌های بایننس به ایجاد تجربیات کاربری جدید برای طرفداران باشگاه‌ها و تیم‌های محبوب کمک می‌کنند. این توکن‌ها جزء روند رو به رشد دیجیتالیزه کردن تعاملات در بلاک‌چین هستند. بایننس در حال همکاری با تیم‌ها و برندهای محبوب است تا طرفداران تیم‌ها و باشگاه‌ها را به برند محبوبشان نزدیک تر کند.

فن توکن چیست؟

فن توکن‌های بایننس یکسری توکن کاربردی هستند که به یک باشگاه، تیم یا برند ارتباط داشته و مزیت‌های خاصی را در اختیار طرفداران آنها قرار می‌دهند. مثلاً تیم‌های فوتبال می‌توانند فن توکن‌های مخصوصی در بایننس طراحی کنند که به دارندگان آنها برای خرید بلیط اولویت می‌دهد. همچنین دارندگان این فن توکن‌ها در تصمیم گیری‌های باشگاه مثل انتخاب کیت جدید، لباس جدید یا انتخاب شعار مشارکت داده می‌شوند.

معمولاً این توکن‌ها مربوط به یک باشگاه ورزشی، چهره سرشناس یا افراد دیگری هستند که دنبال کنندگان زیادی دارند. یوونتوس، آث رم و بارسلونا از جمله باشگاه‌هایی هستند که توکن خاص خودشان را طراحی کرده اند. بر خلاف بیت‌کوین و اتر که ارزش آنها از پروژه مربوطه به دست می‌آید، فن توکن‌های بایننس بر اساس مزایای منحصربفردی که برای طرفداران دارند، ارزش پیدا می‌کنند.

یک نمونه از این فن توکن‌ها، توکن باشگاه لاتزیو (LAZIO) است. این توکن به طرفداران باشگاه امکان می‌دهد که از طریق پلتفرم فن توکن بایننس در تصمیم گیری‌های مخصوص این باشگاه مشارکت کنند. دارندگان فن توکن لاتزیو می‌توانند در نظرسنجی‌های مختلف که توسط این تیم برگزار می‌شود، شرکت کنند. همچنین قرار است در آینده کاربران امکان استفاده از LAZIO را برای جمع آوری NFT و کار با سایر امکانات بازی گونه سازی پیدا کنند.

آیا فن توکن‌های بایننس NFT هستند؟

فن توکن‌های بایننس متفاوت با NFT هستند. NFTها یکسری آیتم قابل جمع آوری هستند که فقط یک بار تولید شده و نمی‌توان آنها را تکثیر کرد. گرچه تیمی که فن توکن بایننس دارد می‌تواند NFT هم تولید کند اما فن توکن بایننس در اصل یک توکن کاربردی تعویض پذیر است. یعنی می‌توان هر فن توکن را با فن توکن دیگری از همان نوع معاوضه کرد مثل یک اسکناس یک دلاری که از نظر ارزشی با هر اسکناس یک دلاری دیگری معادل است و می‌توان آنها را با هم معاوضه کرد. امکان استفاده از بعضی فن توکن‌ها برای خرید توکن‌های NFT مربوط به باشگاه هم وجود دارد.

دارندگان فن توکن بایننس چه تجربیات و پاداش‌هایی کسب می‌کنند؟

پس از تهیه فن توکن می‌توانید پاداش طرفداری کسب کرده و از حقوق خاصی بهره مند شوید. این مزایای دریافتی بستگی به توکن مورد نظر دارد و اینکه باشگاه یا برند مورد نظر چه امکاناتی را ارائه می‌کند. اکثر فن توکن‌های بایننس حداقل امکانات زیر را در اختیار کاربران قرار می‌دهند:

جعبه‌های اسرار آمیز و NFT: می‌توانید از فن توکن بایننس برای خرید جعبه‌های اسرار آمیز NFT که حاوی توکن‌های تعویض ناپذیر مربوط به آیتم‌های کمیاب هستند، استفاده کنید.

حق رأی دهی: اگر تیم یا باشگاه مربوط به یک فن توکن بایننس حق رأی دهی را فراهم کرده باشد، دارندگان توکن امکان مشارکت در مکانیزم حاکمیتی آن را پیدا می‌کنند. این رأی گیری‌ها برای کارهایی مثل انتخاب کالاهایی که تیم مورد نظر ارائه می‌کند، رویدادهای خیریه و مسابقات قابل استفاده هستند.

نشان طرفداری: هر تعاملی با یک فن توکن بایننس شانس برنده شدن نشان طرفداری را افزایش می‌دهد. اگر تعداد مشخصی از این نشان‌ها را جمع آوری کنید، مشمول کسب تجربیات خاصی با باشگاه یا برند مورد نظر می‌شوید.

کجا و چگونه فن توکن بایننس بخریم؟

برای خرید فن توکن‌ها، اول باید یک حساب بایینس ایجاد کرده و مراحل KYC را طی کنید. اگر از قبل حساب دارید کافیست لاگین کنید.

روش‌های خرید فن توکن‌های بایننس عبارتند از:

پیوستن به لانچ پد فن توکن بایننس (که توکن‌ها اولین بار در آنجا عرضه می‌شود) تا جدیدترین فن توکن‌های موجود را دریافت کنید.

خرید فن توکن‌هایی که قبلاً منتشر شده اند در بازار لحظه‌ای (یا اسپات مارکت) که می‌توانید برای انجام این کار از ارز دیجیتال یا پول نقد استفاده کنید.

خرید ارز دیجیتال از دیگران در بازار نظیر به نظیر و استفاده از آنها برای خرید فن توکن.

همه این کارها از طریق وبسایت یا اپلیکیشن بایننس قابل انجام هستند. پس از تکمیل خرید، فن توکن‌ها به صورت خودکار به والت Spot شما اضافه می‌شوند.

خرید فن توکن از لانچ پد بایننس

لانچ پد بایننس نقش یک پلتفرم برای عرضه توکن را دارد که امکان دسترسی به پروژه‌های جدید و پیش رو را فراهم می‌کند. وقتی یک تیم یا برند جدید توکن خودش را وارد پلتفرم فن توکن بایننس می‌کند، کاربران بایننس می‌توانند از طریق لانچ پد بایننس آنها را خریداری کنند.

پس از انتخاب یک فن توکن برای خرید، باید مقداری توکن BNB به این کار اختصاص دهید. هر زمان فروش به پایان رسید، سهم خودتان را بر اساس میزان کل BNB تخصیص یافته توسط همه شرکت کنندگان دریافت می‌کنید. البته برای میزان خرید یک سقف مشخص وجود دارد تا این فرایند عادلانه برگزار شود.

خرید NFT و جعبه اسرار آمیز با فن توکن

کاربران می‌توانند با استفاده از فن توکن بایننس NFT‌های مخصوصی بخرند که در جعبه اسرار آمیز قرار دارند. داخل جعبه اسرار آمیز یک NFT مخصوص قرار دارد که فقط پس از باز شدن جعبه توسط کاربر مشخص می‌شود. این جعبه‌ها قیمت بسیار مناسبی دارند و به کاربران بایننس امکان می‌دهند آیتم‌های ارزشمند را با قیمت کم تهیه کنند.

صحبت‌های پایانی

مدل باشگاه طرفداران به هیچ وجه ایده جدیدی محسوب نمی‌شود اما ترکیب آن با بلاک‌چین باعث ایجاد یک مدل طرفداری جدید در اقتصاد کریپتو شده است. هر چقدر باشگاهی مثل لاتزیو امکانات بیشتری برای توکن خودش عرضه کند احتمال افزایش تقاضا برای فن توکن آن بیشتر می‌شود. به این ترتیب یک بار دیگر اقتصاد توکنی مزایای منحصربفردی ایجاد کرده که طرفداران باشگاه‌ها می‌توانند از آنها لذت ببرند.