معرفی ارزها

جمعه, 26 شهریور 1400 03:29

معرفی چین لینک ChainLink – ChainLink Network

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

در این مقاله می خواهیم بدانیم که چین لینک ChainLink یکی از پروژه های خوب مارکت ارزهای دیجیتال چیست.

چین لینک ChainLink چیست؟

یکی از محوریت های اصلی بلاک چین، قراردادهای هوشمند یا همان Smart Contracts ها می باشد.

Smart contracts ها یا همان قراردادهای هوشمند چیست؟ قراردادهای هوشمند به اجرای یک سری از فرآیندها حول محور ضوابط و قوانین غیرقابل دستکاری و غیرقابل تغییر و ثابت گفته می شود. به عنوان مثال فردی قراردادی را به جهت خرید خانه امضا می نماید و این قرارداد تحت یک سیستم متمرکز انجام می گیرد مثل دفتر ثبت اسناد رسمی. حال اگر این سیستم هک شود ممکن است اطلاعات ما نیز مورد تهدید قرار بگیرد. لکن در قراردادهای هوشمند این چنین نیست. زیرا قراردادهای هوشمند بر پایه ی بلاک چین می باشد و از دو جهت حائز اهمیت می باشد. یکی این که غیرقابل دستکاری بوده و دیگری امنیت بالای شبکه.

قوانینی که در شبکه های متمرکز وجود دارند چگونه هستند؟ یک ماشین را در نظر بگیرید که پلاک و سند ماشین به نام فرد X می باشد و این اطلاعات در دفتر ثبت اسناد رسمی وجود دارد. حال فرض کنیم این اطلاعات بخواهد وارد شبکه ی بلاک چین بشود که در این صورت احتمال هک شدن این اطلاعات در روند انتقال به شبکه ی بلاک چین توسط هکرها وجود دارد. در روند این انتقال می توانید یک ماشین حمل پول را در نظر بگیرید که می خواهد پولی را از مبدا به مقصد موردنظر یعنی بانک انتقال دهد. در روند این انتقال چه میزان خطر ربوده شدن پول توسط سارقین وجود دارد؟ همیشه این احتمال و خطرات وجود دارد. در مثال اول نیز روند انتقال اطلاعات از یک سیستم متمرکز به یک سیستم غیرمتمرکز به همین منوال است و همیشه خطر هک شدن توسط هکرها وجود دارد. هدف چین لینک ایجاد امنیت بالا در این فضای انتقالی است.

چین لینک ChainLink چگونه کار می کند؟

چین لینک اطلاعات موجود در دیتا بیس یا همان پایگاه داده ی سیستم های متمرکز را به Smart Contracts ها لینک می نماید. همان گونه که از نام آن پیداست. ChainLink یا همان زنجیره ی لینک ها. لینک کردن به قراردادهای هوشمند یا یک شبکه ی بلاک چین غیرمتمرکز که دخالتی در آن صورت نمی گیرد.

کاربردهای چین لینک ChainLink

AP سایت هایی که کاملا اطلاعات آن به شکل متمرکز است را در نظر بگیرید و یا اخباری که از سایت های خبری منتشر می شود و یا پرداخت های بانکی، اطلاعات حساب های شخصی و یا سایر اطلاعات دیگر که چین لینک این اطلاعات را در یک بستر امن و بلاک چینی و غیرمتمرکز به یک شبکه ی غیرمتمرکز بلاک چینی قراردادهای هوشمند لینک و انتقال می دهد.

تعداد توکن های چین لینک ChainLink

تعداد کل توکن های قابل عرضه 1 میلیارد عدد می باشد.

کیف پول های قابل پشتیبانی چین لینک ChainLink

این کیف پول ها شامل:

Coinomi ،Trust Wallet، Atomic Wallet، Trezor و Ledger می باشد.

در سایت مرجع coinmarketcap می توانید اطلاعات مربوط به این ارز را مشاهده نمایید. هم اینک این توکن در جایگاه 13 ام این وب سایت قرار گرفته است.