تحلیل تکنیکال و ترید

یکشنبه, 28 فروردين 1401 20:50

آشنایی با انواع سفارشات در Binance Futures

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

در حال حاضر Binance Futures از 7 نوع سفارش پشتیبانی می‌کند:

سفارش محدود

سفارش بازار

سفارش Stop-Limit

سفارش Stop Market

سفارش با حد توقف متغیر

سفارش Post Only

سفارش TP/SL محدود (سفارش استراتژی)

پیش از ثبت سفارش می‌توانید از منوی [Preference] تنظیمات دلخواه را انتخاب کنید:

Order Confirmation: زمانی که این گزینه فعال باشد، هر زمان سفارشی ثبت می‌شود به یک تأیید نیاز خواهد داشت.

 

Position mode: می‌توانید برای قراردادهای خودتان [One-way Mode] یا [Hedge Mode] را انتخاب کنید.

Price protection: در صورت فعال بودن این گزینه اگر تفاوت بین آخرین قیمت و نرخ Mark قرارداد بیشتر از حد آستانه باشد، زمانی که سفارشات SL/TP به قیمت تریگر برسند، فعال نخواهند شد.

سفارش محدود (Limit Order)

با قابلیت سفارش محدود می‌توانید سفارشی در یک نرخ مشخص یا بهتر از آن ثبت کنید. سفارش محدود خرید در صورتی اجرا می‌شود که قیمت ارز مورد نظر با نرخ محدود مشخص شده برابر شده یا کمتر از آن باشد و سفارش محدود فروش در صورتی اجرا می‌شود که قیمت با نرخ تعیین شده برابر یا بالاتر از آن باشد. دقت داشته باشید که تضمینی بر اجرای یک سفارش محدود وجود ندارد.

سفارش بازار

سفارشات بازار بلافاصله با بهترین قیمت ممکن اجرا می‌شوند.

سفارش Stop Limit

سفارش Stop Limit یک سفارش شرطی روی یک بازه زمانی مشخص شده است که پس از رسیدن قیمت به قیمت توقف (Stop) با نرخ مشخص اجرا می‌شود. زمانی که به نرخ توقف برسیم، خرید یا فروش با قیمت محدود یا بهتر از قیمت محدود (limit price) تنظیم شده انجام می‌شود.

سفارش Stop Market

در این روش هم مثل Stop Limit، برای تریگر شدن معامله از قیمت توقف استفاده می‌شود اما وقتی قیمت به قیمت توقف برسد، سفارش بازار اجرا می‌شود.

 

سفارش با حد توقف متغیر

با سفارشات دارای حد توقف متغیر تریدرها می‌توانند در مواقعی که بازار دچار نوسان است، یک سفارش از پیش تنظیم شده با درصدی اختلاف با نرخ بازار تنظیم کنند. در این روش تریدر می‌تواند تا زمانی که جهت حرکت قیمت به نفع خودش است، معامله را باز نگه داشته و همچنان سود کسب کند. اما زمانی که قیمت به اندازه درصدی که از قبل مشخص شده، در جهت مخالف حرکت کند، سفارش با نرخ بازار اجرا می‌شود.

سفارش Post Only

سفارشات Post Only زمانی که آنها را ثبت کنید به دفتر سفارشات اضافه می‌شوند اما فوراً اجرا نخواهند شد.

سفارش TP/SL محدود (سفارش استراتژی)

می‌توانید قبل از باز کردن یک پوزیشن قیمت take profit (تحقق سود) یا stop loss (توقف ضرر) را تنظیم کنید. در این روش برای تریگر کردن take profit و stop loss از آخرین قیمت یا قیمت Mark استفاده می‌شود.