تحلیل تکنیکال و ترید

یکشنبه, 11 آبان 1399 01:44

کارهایی که نباید در بایننس چین Binance Chain انجام دهید

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

1.      توکن‌های واقعی مین نت را به تست بایننس چین ارسال نکنید

تست نت بایننس چین مخصوص تست است. کاربران معمولی می‌توانند از آن استفاده و امکانات آن را بررسی کنند. ارائه دهندگان خدمات کریپتو مثل سازندگان والت‌های دیجیتال می‌توانند ادغام با بایننس چین را امتحان کنند و معامله گران می‌توانند استراتژی‌های معاملاتی خودشان را تست کنند. اما همه توکن‌های تست نت توکن‌های آزمایشی هستند که فاقد هر گونه مزایا یا ارزش پولی هستند. وجوهی که در تست نت بایننس چین قرار دارند، با وجود حساب Binance.com یا مین نت بایننس چین یکسان نیستند.

لطفاً هیچ توکن واقعی مین نت (BTC، ETH، BNB و غیره) را به تست نت بایننس واریز نکنید. با این کار توکن‌های شما از دست رفته و غیرقابل بازیابی خواهند بود. اگر به برخی توکن‌های تستی علاقمند هستید، به فاست ارزهای تستی مراجعه کنید که کاملاً رایگان است و فقط نیاز به یک حساب Binance.com و 1 BNB در هنگام استفاده نیاز دارید (می توانید بعد از دریافت ارزهای تستی 1 BNB را خرج کنید) و می‌توانید با یک حساب برای چندین آدرس تامین وجه انجام دهید.

2.      عبارت یادآور یا کلید خصوصی خودتان را در اختیار هیچ کس قرار ندهید

اگر این اطلاعات را در اختیار دیگران قرار دهید، آنها می‌توانند از دارایی‌های شما استفاده کنند و خود شما کنترل کامل دارایی‌هایتان را از دست می‌دهید. هیچ کس حتی اعتبارسنج‌های بایننس چین یا بایننس قادر به بازیابی دارایی‌های شما نیست.

پس لطفا کلید خصوصی خودتان را در اختیار هیچ کس حتی افرادی که ادعا می‌کنند از بخش پشتیبانی مشتری بایننس هستند یا حتی خود CZ قرار ندهید!

3.      عبارت یادآور را گم یا فراموش نکنید

همانطور که قبلاً اشاره شد، وقتی عبارت یادآور و کلید خصوصی را گم کنید دسترسی به دارایی‌های خودتان را از دست می‌دهید. حتی اعتبارسنج‌های بایننس چین یا خود بایننس هم قادر به بازیابی کلید خصوصی یا عبارت یادآور شما نیست. شما باید عبارت یادآور را به صورتی امن ذخیره کرده و مطمئن شوید که در هنگام نیاز (فقط خود شما) می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

4.      نوشتن عبارت یادآور را فراموش نکنید

عبارت یادآور به شما کمک می‌کند تا کلیدهای خصوصی خودتان را بازیابی کنید و خیلی از والت‌های سخت افزاری از آن برای تولید سید کلیدهای خصوصی استفاده می‌کنند. این عبارت بهترین راه بازیابی کلید خصوصی است پس حتماً آن را بنویسید و در محلی امن قرار دهید.

لازم به ذکر است که عبارت‌های یادآور بایننس چین از پروتکل BIP39 پیروی می‌کنند و برای ایجاد کلید خصوصی از روی آن از BIP32/BIP44 استفاده می‌شود.

5.       برای آنلاک کردن والت‌های خودتان از عبارت یادآور یا کلید خصوصی استفاده نکنید

اگر از کلید خصوصی و عبارت یادآور استفاده کنید احتمال از دست رفتن آنها به دلیل استفاده از اپلیکیشن‌ها یا وبسایت‌های فیشینگ وجود دارد. کلیدهای خصوصی و عبارت یادآور باید فقط برای بازیابی فایل keystore یا والت‌های سخت افزاری و یا موبایلی استفاده شوند.

توصیه می‌شود که همیشه برای آنلاک کردن والت از فایل keystore، والت‌های سخت افزاری یا Trust Wallet استفاده کنید.

6.      از SDK یا ربات‌های معاملاتی که کاملاً قابل اعتماد نیستند استفاده نکنید.

وقتی در DEX از SDK یا ربات‌های معاملاتی استفاده می‌کنید ممکن است کلیدهای خصوصی خودتان را وارد نرم افزار یا کتابخانه آنها کنید و باعث شوید این اطلاعات شما درز کرده یا قربانی حملات فیشینگ شوید. لطفاً همیشه بررسی کنید که نرم افزار/کتابخانه‌های ربات‌های معاملاتی و SDK مورد استفاده شما کاملاً ایمن باشند. توصیه می‌شود که حتماً از یک سرویس امضاء Signing Service استفاده کنید.

7.      هیچ وقت سفارشات بزرگ را به صورت یکجا اجرا نکنید

منطق تطبیق دادن مورد استفاده در Binance.com با روش مورد استفاده در اکسچینج غیرمتمرکز بایننس متفاوت است. مهم ترین تفاوت برای کاربران معمولی امکان اجرای سفارشات بزرگ و حجیم است. اگر این سفارش‌ها را به صورت یکجا اجرا کنید، موتور تطبیق تصور می‌کند که مازاد خرید یا فروش بسیار زیاد بوده و قیمت معامله را برای شما افزایش می‌دهد. بنابراین سعی کنید هر زمان قصد خرید یا فروش حجم زیادی ارز دیجیتال را داشتید، آن را در قالب واحدهای کوچکتر انجام دهید. مثلاً اگر برای جفت ارز EOS.B/BNB بهترین سفارش خرید 100 EOS.B به قیمت 0.39 باشد، دومین سفارش بهتر 100 EOS.B به قیمت 0.34 باشد و سومین 100 EOS.B به قیمت 0.20 باشد، وقتی سفارش فروش 300 EOS.B را ثبت کنید، در این حالت هیچ فروشنده ای قیمت 0.39 یا 0.31 را برای شما پیشنهاد نمی‌کند اما احتمال دریافت قیمتی مثل 0.20 بیشتر است. در بازاری که نقدینگی کمتری در آن وجود دارد بهتر است 3 سفارش هر کدام برای 100 EOS.B ثبت کنید.

8.      مزایا یا سود خودتان را به توکن‌های تست نت بایننس چین ارتباط ندهید

همانطور که اشاره شد، توکن‌های تست نت بایننس چین صرفاً برای تست هستند. توکن‌ها و ارزهای تست نتی که در آدرس شما قرار دارند، ممکن است حین مراحل ارتقای تست نت ریست شوند. لطفاً مراقب حملات فیشینگ یا کلاهبرداری‌هایی که ادعا می‌کنند با توکن‌های تست نت بایننس چین به شما سود یا مزایایی اعطا می‌شود باشید. توکن‌های تست نت هیچ ارزش پولی ندارند.