تحلیل تکنیکال و ترید

یکشنبه, 04 آبان 1399 00:39

استراتژی Long در معاملات کریپتو به چه معناست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مهم ترین تفاوت بین استراتژی‌های Long و Short مربوط به چگونگی شروع این فرایند است.

وقتی از استراتژی Long استفاده می‌کنید که شما (یا ربات معاملاتی) معامله را با سفارش خرید شروع می‌کنید. وقتی کسی می‌گوید قرار است یک پوزیشن Long برای بیت کوین داشته باشد منظور این است که قصد دارد بیت کوین بخرد یا خریده به این دلیل که انتظار دارد قیمت‌ها افزایش پیدا کنند.

اگر هم از ربات‌های معاملاتی خودکار استفاده می‌کنید، معمولاً یک ربات long تنظیم می‌کنید تا کوینی را با قیمت پایین بخرید و بعداً با قیمت بالاتر بفروشید. در روش معاملات دستی شما همین کار را با خرید یک کوین و نگه داشتن آن تا وقتی قیمت‌ها افزایش پیدا کند انجام می‌دهید.

برای اجرای استراتژی Long با ربات شما در قسمت تنظیمات ربات یک جفت ارز (مثل اتر – بیت کوین) را انتخاب می‌کنید، یک هدف برای سود مشخص می‌کنید (مثل +5 درصد) و بعد حجم معامله را تعیین می‌کنید (مثلاً یک بیت کوین).

با یک بیت‌کوین، ربات با توجه به نرخ خرید و فروش و کارمزدها حدود 47 اتر برای شما می‌خرد و منتظر می‌ماند تا قیمت‌ها 5 درصد افزایش پیدا کند – یا تا وقتی که قیمت‌ها 5 درصد افزایش پیدا کند بنابراین وقتی 47 اتر می‌فروشید، 1.05 بیت‌کوین برای شما بر می‌گردد. به این ترتیب شما با دنبال کردن استراتژی لانگ 0.05 بیت‌کوین سود کردید.

اما دنبال کردن این استراتژی چندان هم راحت و ساده نیست. ممکن است پس از اینکه شما استراتژی Long را انتخاب و دنبال کردید قیمت اتر کاهش پیدا کند و بعد باید یا پوزیشن خودتان را با ضرر ببندید یا امیدوار باشید که قیمت اتر افزایش پیدا کند که البته امکان رخ دادن چنین حالتی هم وجود دارد.

با توجه به این نکات شما باید نمودارها را در نظر داشته باشید، روند جاری موجود در نمودار را در نظر بگیرید و بعد تصمیم بگیرید که آیا انتخاب استراتژی Long برای شما مناسب هست یا خیر.

ممکن است وقتی از دیدگاه بلندمدت یا کوتاه مدت به روند بازار نگاه می‌کنید شرایط بسیار متفاوت باشد. به همین دلیل باید هنگام تصمیم گیری برای انتخاب استراتژی Long یا Short بر اساس سبک معاملاتی خودتان – از جمله بازه زمانی که قرار است معامله را در آن اجرا کنید – روند بازار را بررسی کنید.

در نمودار زیر، با در نظر گرفتن نمودار 1 روزه، شاید این طور به نظر برسد که باید استراتژی Long را دنبال کنید.

اگر ساعت 9 شب وارد معامله شده و 3 صبح از معامله خارج شوید ممکن است به ازای هر بیت‌کوین 400 دلار سود کنید.

در بازار ارزهای دیجیتال که ممکن است قیمت‌ها در عرض چند ساعت یا چند دقیقه نوسان شدیدی داشته باشند، خیلی از معامله گران موفق می‌شوند که در بازه‌های زمانی کوتاه مثل یک روز کوینی را خریده و بفروشند که به این روش "معامله روزانه" گفته می‌شود.

در مقابل، از دیدگاه هفتگی ممکن است روند قیمت همان ارز نزولی باشد که نشان می‌دهد در پیش گرفتن استراتژی Long برای این بازه زمانی مناسب نیست.

 

 

اگر 6 آگوست وارد معامله و 9 آگوست از آن خارج شوید، ضرر خواهید داشت.

در واقع ممکن است آنچه که یک کاهش کوچک در دیاگرام دوم است، در مدل گسترش یافته نمودار یک حرکت نزولی قوی باشد.

فرض کنیم که شما با نرخ 13 دلار وارد معامله شدید و قیمت امروز بیت‌کوین کمی بیشتر از 12 دلار است. به این ترتیب هر چه زودتر پوزیشن Long خودمان ببندیم کمتر ضرر خواهیم کرد.

در مجموع یک معامله گر باید همیشه نمودارها را تحلیل کند. استراتژی Long یعنی منتظر ماندن برای شکل گیری یک روند صعودی در یک بازه زمانی خاص.

می توانید با در نظر گرفتن چشم انداز یک روزه با توجه به شاخص‌های ترند که نشان دهنده افزایش قیمت هستند استراتژی Long را در پیش بگیرید یا اینکه نمودار هفتگی همان ارز دیجیتال را در نظر گفته و بعد به این نتیجه برسید که شاید در حال حاضر استفاده از این استراتژی مناسب نباشد.

تصمیم گیری درباره اینکه باید استراتژی Long را دنبال کنید یا خیر بستگی به سبک معاملاتی شما دارد. اگر یک معامله گر پوزیشن هستید، احتمال اینکه بازه‌های زمانی طولانی تر را تحلیل کنید بیشتر است. اگر اسکالپر هستید باید از چشم انداز بازه‌های 3 یا 6 ساعته به معاملات نگاه کنید.

مخلص کلام اینکه استراتژی Long با بازه زمانی تعریف نمی شود و لزوماً به معنای پوشش دادن بازه زمانی طولانی نیست. بلکه این اصطلاح مشخص می‌کند که آیا معامله را با خرید شروع می‌کنید به این امید که قیمت‌ها بیشتر شوند یا خیر. استفاده از کلمه Long ارتباطی به طول بازه زمانی ندارد و فقط در مقابل استراتژی Short استفاده می‌شود که اولین بار از آن برای توصیف معامله گرانی استفاده شد که دارایی که متعلق به خود آنها نیست را می‌فروشند.

اینکه چه مدت دارایی مورد نظر را نگه می‌دارید، یک هفته، یک ماه یا بیشتر فقط بستگی به سبک معاملاتی شما دارد و تصمیماتی که باید با تحلیل روند بازار بگیرید.