اخبار کریپتوکارنسی

چهارشنبه, 27 بهمن 1400 17:20

وارن بافت یک میلیارد دلار در نئوبانک دوستدار بیت کوین سرمایه گذاری کرد.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

 

هاتاوی وارن بافت بخشی از دارایی‌های خود را در ویزا و مسترکارت رها کرد و در نئوبانک، بزرگترین بانک فین‌تک در برزیل که در بین سرمایه‌گذاران بیت‌کوین این کشور نیز محبوب است، سهم خود را افزایش داد.

او فاش کرد که یک میلیارد دلار سهام کلاس A Nubank را در سه ماهه چهارم/2021 خریداری کرده است. از سوی دیگر، به ترتیب 1.8 میلیارد دلار و 1.3 میلیارد دلار از سهام ویزا و مسترکارت را فروخت که نشان دهنده دور شدن از شرکت های اعتباری برای قرار گرفتن در معرض دید رقبای فین تک آنها است.

از طرف دیگر این سرمایه گذار کهنه کار همچنین راه حل های مالی غیرمتمرکز در حال ظهور مانند بیت کوین (BTC) را کم اهمیت جلوه داده و آن را به عنوان دارایی ای که "هیچ چیزی ایجاد نمی کند" به سخره گرفته بود.

اما سهام جدید بافت در نوبانک نشان می دهد که بافت اخیراً به سمت فین تک نرم شده و تمایل پیدا کرده و به طور غیر مستقیم در تکنولوژی های حامی بیتکوین سرمایه گذاری می کند. به طور جزئی، این شرکت در جولای 2021 500 میلیون دلار در این استارتاپ سرمایه گذاری کرده بود. بازده آن از سرمایه گذاری مذکور در دسامبر 2021 پس از شروع به کار نوبانک در بورس نیویورک (NYSE) به 150 میلیون دلار رسید.