آکادمی

چهارشنبه, 25 تیر 1399 21:56

ماینرهای بیت‌کوین در حال کنار گذاشتن دستگاه‌های قدیمی هستند

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

افزایش اخیر قیمت بیت‌کوین پس از انتشار اعلامیه شی جین پینگ نشان داد که مردم از حرکت رئیس جمهور چین برای پذیرش ارزهای دیجیتال دچار فومو (ترس از دست دادن) شدند.

اما اشتباه مردم اینجا بود که شی به دنبال پذیرش بلاک‌چین است نه ارزهای دیجیتال یا بیت‌کوین. بنابراین ممکن است دوباره شرایط به حالت قبل برگردد. اما آیا دلایل دیگری هم برای افت قیمت بیت‌کوین وجود دارد؟

اولین دلیل این است که خیلی از ماینرها سیستم‌های ماینینگ قدیمی را کنار می‌گذارند و باعث می‌شوند که نرخ هش بیت‌کوین افت کند و همزمان ماینرها دستگاه‌های قدرتمندتر و جدیدتر را وارد این حوزه کنند. یکی از دوستان من هم که هر ماه هزاران بیت‌کوین ماین می‌کند، می‌گوید خیلی از ماینرها در حال کنار گذاشتن ماشین‌های قدیمی هستند. در واقع وقتی قیمت بیت‌کوین حدود 8400 دلار بود، او گفت که قیمت این ارز دیجیتال به 6 هزار دلار افت می‌کند.

دلیل بعدی افت قیمت‌ها ترس، نبود قطعیت و تردیدی بود که در چین ایجاد شده است. خیلی از منابعی که با چین در ارتباط هستند هم شرایط این کشور را به همین صورت توصیف می‌کنند.

دلایل ایجاد این ترس، اطمینان نداشتن و تردید

شی اعلامیه دیگری منتشر کرد و این بار اعلام کرد که اکسچنج‌های ارز دیجیتال را تعطیل می‌کند. این اتفاق رخ داد و شاهد تعطیل شدن اکسچنج BISS و دستگیری 10 نفر از کارمندان آن بودیم.

آنچه که موجب بدتر شدن اوضاع شد، این بود که روزنامه آنلاین The Block اعلام کرد که (پلیس) به دفتر بایننس در شانگهای یورش برده و البته CZ مدیرعامل بایننس اعلام کرد که در شانگهای دفتری ندارد و بعد از بررسی‌های بیشتر مشخص شد که این فضا بیشتر فضایی برای همکاری بوده در نتیجه این حرف درست بود. در واقع به هیچ دفتر و اداره رسمی یورش صورت نگرفته بود و تعطیل نشده بود و CZ هم اعلام کرد که از The Block شکایت می‌کند.

حالا شاهد روندی معکوس برای بیت‌کوین هستیم که آلت کوین‌ها هم از آن تبعیت می‌کنند

در دوره‌های سقوط بیت‌کوین درباره آلت کوین‌ها بیشتر شاهد بریک‌اوت Kumo هستیم. این موضوع نشان دهنده وجود یک رابطه معکوس بیت افت قیمت بیت‌کوین و آلت کوین‌ها است البته بعضی از آلت کوین‌ها هم با بیت‌کوین سقوط می‌کنند اما برای برخی از آلت کوین‌ها شرایط برعکس است.

این دو مثال را در نظر بگیرید:

اگر قیمت USDT برخی از آلت کوین‌ها را بررسی کنیم، مشاهده می‌کنیم که بعضی از آنها با بیت کوین سقوط می‌کنند. اما اگر پروژه‌هایی مثل RCN و RLC را بررسی کنیم، شاهد رشد آنها هستیم.

لازم به ذکر است که اگر قیمت یک آلت کوین تغییر نکند، در صورت سقوط بیت‌کوین، ارزش آن نسبت به بیت‌کوین بیشتر می‌شود. برای اشخاصی که فقط افزایش قیمت داراییشان بر حسب بیت‌کوین برای آنها مهم است، این تغییر یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود.

فرض کنید شما ارز دیجیتالی به ارزش 1 دلار دارید و قیمت بیت‌کوین در حال حاضر 10 هزار دلار است. با افت ارزش بیت‌کوین، در صورت حفظ ارزش آلت کوین مورد نظر قیمت آن همچنان 1 دلار خواهد بود.

در نتیجه اگر این آلت کوین 100 ساتوشی ارزش داشته، حالا 103 یا 104 ساتوشی ارزش دارد. این می‌تواند یک فرصت خوب برای اشخاص جهت حرکت از بعضی آلت کوین‌ها به سمت بیت‌کوین باشد. چون در این حالت می‌توانید بیت‌کوین بیشتری به دست بیاورید.

یک نمونه از این ارزها MATIC است که وقتی من این آلت کوین را خریداری کردم، قیمت آن به اندازه 177 ساتوشی بود اما حالا به 287 ساتوشی رسیده است. یا RCN که در حال حاضر 600 ساتوشی ارزش دارد اما زمانی به اندازه 440 ساتوشی ارزش داشت.

هدف از بیان تمام این نکته‌ها این بود که اکنون فصل آلت کوین‌ها رسیده است. هنگام افت ارزش بیت‌کوین این آلت کوین‌ها تاثیر بد چندانی نگرفتند. روند کلی و کلان این ارزها معکوس شده که این شرایط نه فقط برای معامله گران بلکه برای اشخاصی که توکن‌های مختلفی را نگه داشته و به آینده آنها خوشبین بودند، امیدوار کننده است. بخصوص آلت کوین‌هایی که با بحث DeFi در ارتباط هستند.