آکادمی

دوشنبه, 13 فروردين 1403 23:04

نات کوین چیست؟ آشنایی با ایردراپ و بازی تلگرام

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نات کوین، یک بازی مبتنی بر تلگرام است که طی چند ماه اخیر، توجه میلیون‌ها کاربر را به خود جلب کرده و در حال حاضر 30 میلیون بازیکن دارد. اخیراً این پروژه به رکورد 5 میلیون کاربر فعال در روز رسیده که نسبت به خیلی از بازی‌های کریپتو بسیار بیشتر است.

این بازی، توسط Open Builders طراحی شده و در اپلیکیشن تلگرام اجرا می‌شود. قرار است در هفته‌های پیش رو، برای این بازی یک توکن روی شبکه TON (شبکه باز تلگرام) منتشر شود. بنیانگذار این پروژه اعلام کرده که این پروژه جدید، روش متفاوتی برای توزیع عادلانه توکن‌ها بین اعضای جامعه است.

در ادامه مطلب، با پروژه نات کوین و توکن جدید این پروژه آشنا می‌شوید.

نات کوین چیست؟

به زبان ساده، نات کوین یک بازی کلیکی اجتماعی است. بازیکنان می‌توانند برای اجرای این بازی، اپلیکیشن تلگرام را باز کرده، ربات نات کوین را اجرا کرده و دوستانشان را به بازی دعوت کنند.

هنگام اجرای بازی، یک سکه طلایی روی صفحه نمایش داده می‌شود و می‌توانید برای به دست آوردن کوین درون بازی به نام Notcoin، روی این سکه ضربه بزنید. در این بازی شما یک سطح انرژی محدود دارید که به مرور تخلیه و سپس دوباره پر می‌شود. به همین دلیل، نمی‌توانید به صورت نامحدود و بدون مانع بازی کنید.

همچنان که کوین‌های بیشتری را به دست می‌آورید، در یک تابلوی امتیاز جهانی که به سطوح مختلف تقسیم شده - از لیگ نقره‌ای تا الماس - صعود می‌کنید. می‌توانید با تکمیل مأموریت‌هایی که معمولاً شامل کارهایی مثل دنبال کردن یک حساب توییتر یا عضویت در یک کانال تلگرامی هستند، توکن‌های بیشتری به دست آورید.

همچنین، بازیکنان می‌توانند به مرور در بازی قدرتمند شده و قابلیت درآمدزایی خودشان را افزایش دهند. دو دسته از این ارتقاء‌ها (اصطلاحاً بوست) در بازی وجود دارد که هر روز نوسازی می‌شوند و شامل بوست‌های فول انرژی و توربو هستند به همراه یکسری ارتقای دائمی که امکان خرید آنها با نات کوین وجود دارد. بازیکن‌ها می‌توانند با استفاده از این امکانات، تعداد کوین‌های قابل جمع آوری شده به ازای هر ضربه و میزان انرژی مصرفی را تنظیم کنند. یک ربات ضربه زن خودکار هم وجود دارد که می‌تواند به جای شما، کار ضربه زدن و جمع آوری کوین را انجام دهد.

کاربران می‌توانند از نات کوین‌های به دست آمده برای خرید آپگریدهای تزیینی هم استفاده کنند تا پس زمینه بازی و ظاهر کوین را تغییر دهند.

توکن NOT چیست؟

شاید این سوال برای شما ایجاد شده باشد که چرا 30 میلیون نفر روی یک کوین ضربه می‌زنند تا ارز درون بازی را به دست آورند؟ واقعیت این است که تیم نات کوین، خبر از برگزاری یک ایردراپ برای یک توکن واقعی داده که به بازیکنان این بازی تعلق می‌گیرد. این توکن که NOT نام دارد، در نهایت روی شبکه باز تلگرام (TON) مستقر خواهد شد و امکان مبادله آن با نات کوین‌های به دست آمده در بازی‌ها وجود دارد.

توکن NOT چه زمانی راه‌اندازی می‌شود؟

تیم Notcoin در رابطه با زمان راه‌اندازی این توکن مرموز عمل کرده و اخیراً یک تصویر گرافیکی روی صفحه بازی نمایان شده که متن "7 روز" را نشان می‌دهد. پس از آن، یک پست در کانال بازی منتشر شد که در آن اعلام شده بود مرحله ماینینگ، اول آوریل به پایان رسیده و بعد از آن یک فاز جدید از بازی شروع می‌شود.

در عین حال، به گفته نمایندگان پروژه نمی‌توان زمان دقیق برگزاری ایردراپ را تعیین کرد اما این اتفاق ظرف 2 هفته پس از اعلامیه 25 مارس رخ خواهد داد.

کوپن‌های NFT

تیم نات کوین، اخیراً خبر از راه‌اندازی یک طرح کوپن NFT داده و طبق این توضیحات، بازیکنانی که بیشتر از 10 میلیون نات کوین به دست آورده باشند، می‌توانند این کوین‌ها را به کوپن‌های NFT تبدیل کنند.

امکان خرید، فروش و معامله توکن‌ها قبل از رونمایی NOT وجود دارد و بازیکنان می‌توانند درباره قیمت نهایی توکن اصلی گمانه زنی کنند. در حال حاضر، کوپن‌های نات کوین با قیمت حدود 10 TON به ازای هر کوپن یعنی حدود 50 دلار معامله می‌شوند.

بازیکنانی که کمتر از 10 میلیون نات کوین داشته باشند هم جای نگرانی ندارند چون در آینده، نات کوین آنها مستقیماً با NOT قابل معاوضه خواهد بود و تنها امکان شرکت در طرح کوپن را ندارند.