آکادمی

چهارشنبه, 26 مرداد 1401 01:14

آپگرید مرج اتریوم بیشتر به نفع کدام پروژه‌های کریپتو است؟

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

کلید موفقیت در سرمایه گذاری روز ارزهای دیجیتال این است که همیشه به روز باشید. انتخاب پروژه‌ها و اجرای معاملات بر اساس این نکته، سودآورترین استراتژی برای سرمایه گذاری محسوب می‌شود. آپگرید مرج (Merge) اتریوم یکی از مهم ترین تغییرات عرصه کریپتو در اواخر سال 2022 خواهد بود به همین دلیل در این مطلب پروژه‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که بیشتر از سایر پروژه‌ها از آپگرید مرج سود می‌برند.

لازم به ذکر است که ماینینگ اتریوم حدود 97 درصد از درآمد روزانه کوین‌های قابل ماین با جی پی یو را به خود اختصاص می‌دهد. ارزش صنعت ماینینگ اتریوم حدود 19 میلیارد دلار برآورد می‌شود. در این مقاله دو پروژه‌ای را که از اثبات کار استفاده می‌کنند و به نظر ما ارزش دنبال کردن را دارند، به شما معرفی می‌کنیم.

  1. ایردراپ - خود اتریوم

اتریوم بیشتر از هر پروژه دیگری از آپگرید مرج سود می‌برد. مرج، اولین آپگرید از 5 آپدیت مهم این شبکه است. با پیاده سازی این آپدیت، اتر در قراردادهای هوشمند برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها قفل می‌شود. این یعنی توکن‌های بیشتری قفل شده و از دسترس خارج می‌شوند در نتیجه موجودی اتر کاهش پیدا می‌کند. در عین حال، به دلیل افزایش APR (درصد سود سالیانه) که از طریق استیکینگ به دست می‌آید، تقاضا برای اتر بیشتر خواهد شد.

ETHW و ETHS

مالک یکی از بزرگترین شرکت‌های ماینینگ چین اخیراً اعلام کرد که طرفدار یکی از انشعابات اتر به نام ETHW (Ethereum — PoW) است.

این انشعاب هم شبیه به ETC/BCH خواهد بود بنابراین کاربرانی حین اجرای رویداد مرج ریسک کرده و اتر را نگهدارند، واجد شرایط شرکت در آن خواهند بود. انتظار می‌رود که پس از مرج، ETHW و ETHS در دسترس کاربران قرار بگیرند. تفاوت این دو از این جهت است که به احتمال بسیار زیاد پروتکل‌های دیفای از ETHS پشتیبانی می‌کنند و توسعه و آپدیت‌ها را روی آن پیاده سازی خواهند کرد اما ETHW قدیمی به همین صورتی که در حال حاضر است، به کار ادامه خواهد داد.

انتظار می‌رود که حین اجرای این رویداد نوسان ایجاد شود و مشخص نیست که پس از انشعاب، ETHW چقدر ارزش خواهد داشت. عده‌ای معتقدند که ارزش بازار این کوین به اندازه 1 تا 5 درصد ETHS خواهد بود.

همچنین ممکن است کاهش عرضه اتر باعث ضدتورمی شدن آن شود. مصرف انرژی اتریوم 99 درصد کاهش پیدا می‌کند و این توکن برای سرمایه گذاران بیشتری جذابیت خواهد داشت.

برای مقایسه لازم است اشاره کنیم که ETC که در حال حاضر اکوسیستم چندان کامل و پیشرفته‌ای ندارد، حدود 4 درصد از ارزش بازار اتریوم را دارد. به تازگی شایعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه دارندگان توکن stETH واجد شرایط شرکت در ایردراپ ETHW نخواهند بود. برای افرادی که اتر دارند و قصد دارند از ایردراپ پیش رو استفاده کنند، توصیه می‌شود که توکن SETH را در والت مین نت اتریوم نگه دارند.

Poloniex اعلام کرده که از هر دو توکن (ETHW و ETHS) پشتیبانی کرده و آنها را ثبت می‌کند و انتظار داریم که اکسچنج‌های دیگر هم این کار را انجام دهند.

  1. ریون کوین

این ارز دیجیتال اهداف بلندپروازانه‌ای دارد چون ریون کوین قصد دارد بعضی از مشکلات سایر ارزهای دیجیتال مثل بیت‌کوین که در آن ممکن است یک تراکنش به اشتباه مقداری ارز دیجیتال را حذف کند، حل کند.

بنابراین، ریون کوین شبکه دیجیتال نظیر به نظیری ایجاد کرده تا بتوان ارزهای دیجیتال را به راحتی و سرعت با استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین منتقل کرد و این کار بدون ریسک حذف ارزهای دیجیتال حین اجرای تراکنش انجام می‌شود.

مشخصه اصلی این پروژه این است که ICO نداشت. بنابراین بر خلاف خیلی از پروژه‌های دیگر هیچ کوینی برای تیم پروژه یا بنیانگذاران آن نگه داشته نشد.

در عوض، همه کوین‌ها در اختیار عموم قرار گرفت. اگر این پروژه بتواند خودش را در بلندمدت اثبات کند، همین حرکت می‌تواند پتانسیل خوبی برای قیمت کوین‌ها ایجاد کند هر چند نباید ریسک‌های موجود را نادیده گرفت.

قیمت ریون کوین بسیار پرنوسان است و این ارز دیجیتال بر اساس کد بیت‌کوین ساخته شده بنابراین قابلیت‌های آن از نظر پشتیبانی از قراردادهای هوشمند کم است اما باید توجه داشت که این کوین با مکانیزم اثبات کار اداره می‌شود به همین دلیل ممکن است در آینده، زمانی که ماینرهای اتریوم به دنبال یک توکن/کوین قابل ماین کردن دیگر باشند، ریون کوین را انتخاب کنند در نتیجه احتمال افزایش بهای آن وجود دارد.

  1. اتریوم کلاسیک به عنوان نقشه جایگزین

اتریوم کلاسیک یک هاردفورک از اتریوم است که در سال 2016 پس از یک هک ایجاد شد تا بلاک‌چین اصلی اتریوم را حفظ کند. این بلاک‌چین هم از قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کند و در آن از مکانیزم اجماع نظر اثبات کار استفاده می‌شود که ماینرهای زیادی را به این بلاک‌چین جذب می‌کند.

با حرکت اتریوم از مکانیزم اثبات کار به اثبات سهام، ماینرهای فعلی به دنبال راهی جدید برای استفاده از تجهیزات فعلی خودشان خواهند بود یا شبکه‌های اثبات کار جدیدی را پیدا می‌کنند چون دیگر امکان ماین کردن در شبکه اتریوم وجود نخواهد داشت. این نمودار پتانسیل تغییر مسیر نرخ هش اتریوم را نشان می‌دهد. این شبکه یکی از گزینه‌های موجود برای ماین کردن با جی پی یو است.

عده زیادی اتریوم کلاسیک را به عنوان طرح پشتیبان اتریوم در صورت شکست خوردن مکانیزم مرج می‌دانند. به دلیل سازگاری خیلی خوب این شبکه، پروژه‌ها می‌توانند به سرعت به آن مهاجرت کنند در نتیجه این احتمال وجود دارد که مرج تأثیر مثبتی بر قیمت اتریوم کلاسیک داشته باشد.

تا به اینجا همینطور بوده و افرادی که تصور می‌کردند افزایش قیمت 70 درصدی قیمت اتر خارق العاده است، باید دقت داشته باشند که این رقم برای اتریوم کلاسیک 215 درصد بوده است.

پروژه‌های بیشتری از مرج اتریوم سود خواهند برد

در این مطلب مروری بر 5 پروژه‌ای داشتیم که از مرج اتریوم سود می‌برند اما پروژه‌های جالب دیگری هم هستند که خوب است آنها را هم تحت نظر داشته باشید مثل:

بعید است که شبکه اتر پس از آپگرید مرج تغییرات چشمگیری داشته باشد تا وقتی که آپگریدهای بعد از آن پیاده سازی شوند. تا آن زمان، دنبال کردن روایت‌ها و ادعاهای موجود درباره اتریوم هم می‌تواند خطرناک باشد و هم سودآور. در هر صورت خوب است از یک استراتژی پیشرفته و پیچیده استفاده کنید چون هیچ وقت نباید احساسات را پایه و دلیل اصلی تصمیم گیری‌های معاملاتی دانست.

شاید در کوتاه مدت، عملکرد بازار تحت تأثیر شایعات و اخبار روز قرار داشته باشد اما در بلند مدت بدون شک پیاده سازی موفق مرج منجر به صعود این بازار می‌شود چون اثبات سهام فرصت‌های جدیدی برای این شبکه فراهم کرده و آن را با خواست عموم همگام تر می‌کند. بنابراین، برای سرمایه گذارانی که چشم اندازی بلندمدت دارند، مرج می‌تواند یک فرصت بسیار سودآور باشد.