آکادمی

دوشنبه, 29 فروردين 1401 05:15

توکن Binance-Peg چیست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

Peg به معنای گره زدن ارزش یک ارز دیجیتال به ارز دیجیتال دیگر است. کاربرد اصلی چنین توکن‌هایی این است که امکان معامله ارزها در اکسچنج‌های غیرمتمرکز را فراهم می‌کنند که در حاضر به دلیل متفاوت بودن بلاک‌چین آنها امکان انجام این کار وجود ندارد. به این ترتیب ارزهایی مثل بیت‌کوین، اتر، لایت کوین، لینک، اتم، دات و غیره در اکوسیستم بایننس چین پشتیبانی می‌شوند.

نکته مهم

از ارسال توکن‌های Binance-Peg (BEP20) به اکسچنج‌هایی که از آنها پشتیبانی نمی‌کنند خودداری کنید. امکان لغو تراکنش وجود ندارد و توکن‌ها از دست خواهند رفت. توکن‌های Binance-Peg را فقط به بایننس ارسال کنید.

تراست والت از بیت‌کوین و ریپل و چند بلاک‌چین دیگر پشتیبانی می‌کند اما امکان معامله این ارزها به صورت بومی در هیچ اکسچنج غیرمتمرکزی وجود ندارد.

 

 

توکن‌های BEP2 و BEP20

توکن‌های میخکوب شده به صورت صددرصد با کوین بومی که در اندوخته آنها قرار دارد، پشتیبانی می‌شوند. اسکرین شات زیر BTCB را نشان می‌دهد و توکن BEP2 میخکوب شده بیت‌کوین است که روی بایننس چین قرار دارد.

و این توکن، توکن BEP20 میخکوب شده‌ی بیت‌کوین در بایننس اسمارت چین است.

 

 

معامله توکن‌های Peg شده در اکسچنج‌های غیرمتمرکز

با میخکوب شدن کوین‌ها، کاربران می‌توانند بیت‌کوین و سایر ارزهای پشتیبانی شده را در اکسچنج غیرمتمرکز بایننس مبادله کنند.

 

 

 

همچنین در اکسچنج‌های غیرمتمرکز بایننس اسمارت چین مثل پنکیک سواپ (که از تراست والت پشتیبانی می‌کند).

 

 

 

 

نکته مهم: از ارسال توکن‌های Binance-Peg (BEP20) به اکسچنج‌هایی که از آنها پشتیبانی نمی‌کنند خودداری کنید. امکان لغو تراکنش‌ها وجود ندارد و برای همیشه از دست خواهند رفت. توکن‌های Binance-Peg را فقط به بایننس ارسال کنید.