آکادمی

یکشنبه, 14 فروردين 1401 02:38

معرفی پروژه متاورسی SHIB

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

شیبا اینو یک پروژه موفق است که همیشه به دنبال خلاقیت و ایده‌های جدید بوده و حالا در راستای همین رویکرد وارد حوزه متاورس شده است.

متاورس یک ابرجهان مجازی متشکل از فضاهای مجازی مختلف است که یک محیط واقعیت مجازی را تشکیل می‌دهند. متاورس قابلیت‌های بی شماری دارد و حالا دنیای کریپتو هم به این موج پیوسته است.

قرار است متاورس شیبااینو هم محیطی عظیم برای رشد و توسعه ارتش شیب و تعامل بین اعضای این خانواده بزرگ باشد.

متاورس شیب (SHIB : THE METAVERSE) چیست؟

متاورس شیب حد اعلی جامعه شیبا اینو است که در قالب دنیایی زیبا به تصویر کشیده شده و ابتکارات آن و اتحاد و یکپارچکی این جامعه را به نمایش می‌گذارد.

در پروژه  SHIB : The Metaverse مستقیماً از اکوسیستم شیب استفاده می‌شود یعنی همه توکن‌های این اکوسیستم از جمله $SHIB، $LEASH و $BONE در فازهای مختلف آن نقش آفرینی می‌کنند. توجه به این مفهوم اکوسیستم اهمیت زیادی دارد. در این اکوسیستم اعضاء تعاملات زیادی با هم خواهند داشت؛ آنها در انتخاب‌های آینده نقش دارند و می‌توانند روش‌های خلاقانه‌ای برای غرق شدن خودشان در این محیط ابداع کنند.

همچنین توسعه دهندگان این پروژه از جذب منابع مالی و همکاری‌های خوب استقبال می‌کنند. هدف تحویل محصولی استثنائی است که با توجه به نظر کاربران از گروه‌های مختلف، شبکه‌های اجتماعی مثل دیسکورد و همچنین شرکا و همکاران طراحی شده باشد.

وبسایت رسمی

متاورس شیبا و توسعه آینده پروژه‌های کنونی آن از طریق دامنه جدید SHIB.io صورت می‌گیرد که نقش منبع اصلی برای همه امور مرتبط با SHIB و سایت رسمی پروژه را خواهد داشت.

این پورتال جدید در روزهای آینده فعال خواهد شد و اولین فاز از شروع به کار SHIB : The Metaverse محسوب می‌شود.

نکته مهم: لطفاً همیشه منابع رسمی و لینک‌های سایت را با دقت بررسی کنید تا با توجه به تعداد زیاد پورتال‌های جعلی و خطرناک وارد سایت‌های تقلبی نشوید.

پورتال جدید در روزهای آینده فعال شده و شروع به کار می‌کند تا کاربران بتوانند فرایند قفل کردن موجودی خودشان را شروع کنند. وقتی این فرایند کامل شد، رویداد اصلی مدت کوتاهی پس از آن شروع می‌شود. این آخرین فراخوان پیش از شروع اولین فاز و رویدادهای مرتبط با جامعه کاربران است.

https://shib.io


زمین‌ها و نقشه

پروژه متاورس شیب شامل 100595 قطعه زمین است. هر زمین فرصتی جذاب برای عضو شدن در محیط جذابی است که با الهام از شیبا طراحی شده است.

بعضی از زمین‌ها قفل هستند چون جزء محل‌های کلیدی و مهم برای سفر در متاورس هستند و به عنوان زمین‌های مشترک و تحت عنوان خصوصی از آنها استفاده می‌شود مثل جاده‌ها، خیابان‌ها، بولوارها و میدان‌ها.

با ادامه پیشرفت و توسعه این پروژه، فرایند آزادسازی زمین‌های قابل خریداری هم در فازهای مختلف اجرا خواهد شد.

در فاز مقدماتی پروژه متاورس شیب، 36431 زمین آنلاک می‌شوند و 4 محدوده مختلف آشکار می‌شود که عبارتند از: منطقه رشد، منطقه دفاعی، منطقه تکنولوژی و منطقه ارزها.

نقشه زمین‌هایSHIB : The Metaverse

آنلاک شدن زمین‌ها، همزمان با فاز اول یکی از مهم ترین فاکتورهای این پروژه را مشخص می‌کند یعنی تعیین قیمت زمین‌ها در لوکیشن‌های مختلف.

ویژگی جالب لوکیشن‌ها این است که در رده‌های مختلف طراحی شده اند در نتیجه کاربران می‌توانند متناسب با استراتژی مورد نظرشان، بهترین و مناسب ترین منطقه را انتخاب کنند. این رده‌های مختلف عبارتند از:

  • سطح چهار، خز نقره ای: 17030 زمین
  • سطح سه، دم طلایی: 7356 زمین
  • سطح دو، پنجه پلاتینیوم: 5714 زمین
  • سطح یک، دندان الماس: 2024 زمین

زمین‌های خصوصی قفل شده، میدان‌ها: 4307 زمین

تیم پروژه 15 زمین را به عنوان پاداش مشارکت در توسعه فعلی و آینده متاورس پروژه برای خود محفوظ نگه داشته است.

برنامه قیمت

حداقل قیمت و نرخ ثابت هر رده به صورت زیر است:

  • برای رده چهارم، خز نقره‌ای 0.2 اتر
  • برای رده سوم، دم طلایی 0.3 اتر
  • برای رده دوم، پنجه پلاتینیوم 0.5 اتر
  • برای رده اول، دندان الماس 1 اتر

چرا برای فروش زمین‌ها به جای شیبا اینو، اتریوم در نظر گرفته شده؟

از آنجایی که وجوه جمع آوری شده برای توسعه متاورس بازی استفاده می‌شود، تیم پروژه تصمیم به انتخاب یک کوین بی طرف گرفته که امکان فروش آن برای خرید استیبل کوین و پرداخت هزینه منابع پروژه وجود داشته باشد.

استفاده از توکن‌های خود اکوسیستم حرکت پرریسکی محسوب می‌شود چون فروش آنها برای تأمین هزینه پروژه می‌تواند باعث ریزش قیمت شود.

نمای زوم شده از نقشه زمین‌ها

دلایل خرید زمین‌های بازی

با رشد و توسعه اکوسیستم شیبا (از جمله $SHIB، $LEASH و $BONE)، انتظار می‌رود که سال 2022 سالی پر از طرح‌های جدید باشد مثل Shibarium لایه دومی که متاورس شیب بر روی آن مستقر شده و SHI، استیبل کوین اکوسیستم شیبا که می‌تواند فرصت‌های سرمایه گذاری جدیدی در این اکوسیستم ایجاد کند.

خرید زمین در این اکوسیستم یک سرمایه گذاری منفرد نیست بلکه روشی برای مشارکت در آینده کوتاه، میان و بلندمدت پروژه است. هدف اصلی این تلاش‌ها رشد و رونق جامعه پروژه و به اشتراک گذاری محیطی استثنائی است که تجربیاتی جذاب و امیدبخش برای کاربران ایجاد می‌کند.

بنابراین کاربرانی که در متاورس شیب زمین داشته باشند، می‌توانند یک درآمد جانبی ثابت برای خودشان ایجاد کنند، منابع درون بازی را جمع آوری کنند و پاداش تولید کنند.

توسعه دهندگان این پروژه قصد ایجاد روشی جذاب و منحصربفرد برای کسب درآمد دارند و همزمان به کاربران امکان می‌دهند مکانی خصوصی داشته باشند تا پروژه‌های خودشان را در آن ساخته و مدیریت کنند.

مفهوم منطقه‌ها نقش مهمی در دنیای شیبا دارد. کاربران با مالکیت زمین‌ها به امکانات جذاب و امتیازات خاصی دسترسی خواهند داشت که در فازهای بعدی پروژه آشکار شده و به زودی در پست‌های وبلاگی و مدیوم شیبا معرفی می‌شوند.

نقش مهم کوین $SHIB شیبا اینو در این متاورس

نام این پروژه طوری انتخاب شده تا علاوه بر رساندن پیامی قوی که هویت پروژه را تعیین می‌کند، متمرکز بر ارزش‌های این جامعه باشد.

زمانی که پروژه Shiboshis شروع به کار کرده و توکن‌های آن ظرف کمتر از 40 دقیقه به فروش رسیدند یکی از جذاب ترین قابلیت‌های آن امکان ایجاد یک هویت و برچسب گذاری این توکن‌ها با نام دلخواه مالکان آنها بود. در عین حال در این پروژه هم توکن‌های $SHIB استفاده و سوزانده شدند.

شرایط برای لندهای پروژه متاورس هم به همین صورت است و اولین نقش $SHIB در متاورس شیبا را مشخص می‌کند. این بار امکان سوزاندن مستقل $SHIB هنگام تغییرنام زمین‌ها وجود خواهد داشت که این قابلیت مدت کوتاهی پس از خاتمه فروش عمومی و رویدادهای مربوط به زمین‌های این متاورس فراهم می‌شود.

#SHIB به مالکان زمین‌های متاورس امکان می‌دهد زمین‌های خودشان را برچسب گذاری کنند و قرار است تأثیر زیادی در متاورس شیب داشته باشد.

به گفته تیم پروژه به زودی کاربران با قابلیت‌های این متاورس و شیوه‌های استفاده و کاربرد #SHIB در آن شگفت زده خواهند شد.

منطقه مخصوص SHIBOSHI

برای پاداش دادن به کاربرانی که توکن‌های SHIBOSHI را تهیه کرده اند، 2 هزار زمین اختصاصی برای این گروه در نظر گرفته شده است.

اسنپ شات دارندگان این توکن‌ها در تاریخ 2022-02-21 at 10am_00_28sec.461 GMT گرفته شده است.

2 هزار آدرس از مجموع 3593 آدرس وارد لیست سفید قرار گرفته و کاملاً تصادفی سازی شده اند. این یعنی 2 هزار آدرس ذکر شده در رویداد Early Access Bid Event و Holder Event بدون هیچ محدودیتی (به جزء سقف تولید که به صورت برابر برای همه در نظر گرفته شده) برای هر والت قابل پیشنهاد دادن و خرید خواهند بود.

اگر برای بعضی از زمین‌ها پس از رویداد Bid هیچ پیشنهادی ثبت نشود (فقط برای زمین‌های منطقه مخصوص Shiboshi) در این صورت 1593 آدرس باقیمانده در اسنپ شات می‌توانند آنها را در رویداد Holder بخرند.

آدرس‌های لیست سفید در صفحه دیسکورد رسمی پروژه قابل مشاهده هستند.

جزئیات فروش زمین‌های متاورس شیب

قابلیت LEASH LOCKER

وقتی از قابلیت LEASH LOCKER در سایت رسمی پروژه استفاده کنید، واجد شرایط خرید/ پیشنهاد دادن برای زمین‌ها در دو رویداد اول خواهید شد. این مکانیزم امکان دسترسی اولیه و کسب پاداش را برای شما فراهم می‌کند.

همچنین این قابلیت به نوعی نقش ضد دامپ را دارد تا امکان پاداش دادن به توکن داران با اطمینان خاطر فراهم شود.

SHIBOSHI LOCKER

در این متاورس قابلیتی به اسم SHIBOSHI LOCKER وجود دارد که دارندگان Shiboshi می‌توانند آن را هم قفل کنند و برای ورود به رویدادهای اولیه نیازی به داشتن $LEASH ندارند.

این قابلیت هم به نوعی نقش مکانیزم ضد دامپ را دارد تا امکان پاداش دادن به توکن داران طی رویداد مربوطه با اطمینان خاطر فراهم شود.

مرحله اول: رویداد BID

رویداد BID سه روز (72 ساعت) زمان می‌برد و اولین مرحله دسترسی به بعضی از زمین‌های بازی است که کاملاً تازه و اکتشاف نشده هستند.

افرادی که به دنبال خرید زمین‌های رو به آفتاب یا سایر زمین‌های دارای موقعیت خاص هستند می‌توانند از فرصتی که برای مشارکت زودهنگام وجود دارد، استفاده کنند.

چگونگی برگزاری رویداد

برای دسترسی به رویداد اولیه 3 روزه، باید توکن $LEASH یا NFTهای Shiboshis را از طریق یک ابزار جدید که در سایت رسمی پروژه قرار دارد و استفاده از آن بسیار راحت است، قفل کنید.

کاربران پس از قفل کردن توکن‌ها می‌توانند وارد نقشه تعاملی بازی شده و برای زمین‌های دلخواهشان پیشنهاد ثبت کنند.

مهم: اگر توکن $LEASH یا Shiboshi را قفل نکرده باشید، نمی‌توانید پیشنهاد قیمت ثبت کنید. لطفاً برای ثبت پیشنهاد منتظر لحظه آخر نمانید. ممکن است تراکنش‌ها شکست بخورند و نتوانید در مزایده شرکت کنید.

پیشنهاد قیمت با اتریوم ثبت می‌شود. پس از ثبت پیشنهاد، امکان لغو آن وجود ندارد مگر اینکه شخص دیگری پیشنهادی بهتر با ارزش بالاتر از پیشنهاد شما ثبت کند.

فرایند Outbid (ثبت پیشنهاد بهتر): اگر شخصی پیشنهادی بهتر از پیشنهاد شما ثبت کند، اتر اولیه مستقیماً برای شما که مالک آن هستید برگشت داده می‌شود. سپس مالک جدید برای آن قطعه زمین نمایان شده و جای مالک قبلی را خواهد گرفت.

در انتهای رویداد BID، ثبت کننده بالاترین رقم پیشنهادی مالک زمین مورد نظر می‌شود. این مالک به محض به پایان رسیدن تایمر می‌تواند شروع به تولید قطعه زمین خودش کند.

نکته: اگر برای بیشتر از یک زمین پیشنهاد قیمت ثبت کرده باشید، می‌توانید برای صرفه جویی در هزینه‌های گس همه آنها را به یک باره ایجاد (mint) کنید. توصیه می‌شود که برای پیشگیری از پرداخت کارمزد بالا، منتظر زمان مناسب بمانید. اگر یک مزایده را برنده شوید، زمین مورد نظر متعلق به شما خواهد بود و می‌توانید در هر زمان دلخواهی با کمترین هزینه گس آن را بسازید. دقت داشته باشید که برای اینکه اجازه ایجاد زمین را داشته باشید، تایمر باید به پایان برسد.

مهم: اگر کاربران دیگری پیشنهادی بهتر از شما ثبت کنند یا اینکه نتوانید هیچ زمینی ایجاد کنید، زمان قفل به صورت خودکار کاهش پیدا می‌کند.

الگوریتم کاهش، مدت قفل را محاسبه کرده و به این صورت عمل می‌کند: از 90 تا 45 روز برای اشخاصی که توکن‌های بیشتری برای مدت بیشتری قفل کرده اند؛ از 45 تا 30 روز برای اشخاصی که توکن‌های کمتری به مدت کمتری قفل کرده اند.

نکته مهم: برای اینکه بتوانید در فرایند مزایده/ خرید زمین‌های مجازی شرکت کنید باید یک والت متامسک تنظیم و پیکربندی کرده و از آن استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره متامسک به آدرس https://metamask.io مراجعه کنید.

مرحله دوم: رویداد HOLDER

برای قدردانی از دارندگان توکن‌های $LEASH و SHIBOSHI که در این طرح شرکت نکرده یا نتوانستند در مرحله اولیه پیشنهاد ثبت کنند، یک فرصت دیگر هم در نظر گرفته شده است.

در این مرحله اختصاصی دارندگان توکن‌های SHIBOSHI و $LEASH یک فرصت دیگر در اختیار خواهند داشت. در این مرحله باید از قابلیت SHIBOSHI Locker یا LEASH Locker استفاده کنید. این رویداد HOLDER EVENT نام دارد که 7 روز طول می‌کشد و بلافاصله پس از رویداد BID شروع می‌شود.

مهم: اشخاصی که توکن‌های $LEASH و SHIBOSHI را از طریق سایت رسمی قفل کرده باشند می‌توانند پس از اینکه زمین‌ها در اولین مرحله به فروش نرسیدند، آنها را مستقیماً خریداری کنند.

دارندگان توکن‌های $LEASH و SHIBOSHI می‌توانند در این مرحله بدون نیاز به طی کردن فرایند ثبت پیشنهاد و قیمت‌های ثابت، زمین بخرند و مدل سیستم در این مرحله حالت صف خواهد بود (اولین فرد وارد شده، اولین فردی است که خارج می‌شود).

پس از به پایان رسیدن رویداد 7 روزه HOLDER، کاربران می‌توانند زمین‌های خودشان را به همان روش قبلی تولید کنند.

نکته مهم: این آخرین مرحله از مراحل دسترسی اولیه، پیش از مرحله نهایی است که فروش عمومی در آن آغاز می‌شود.

سومین و آخرین مرحله: فروش عمومی

پس از مراحل اول و دوم که 10 روز زمان می‌برند، فروش عمومی آغاز می‌شود.

در این مرحله همه می‌توانند زمین‌های باقیمانده روی نقشه را با قیمت ثابت و بدون نیاز به قفل کردن موجودی خودشان خریداری کنند.

محدودیت‌ها

برای اینکه فرایند خرید زمین‌ها به صورت عادلانه برگزار شود، ابزاری طراحی شده که حداکثر تعداد زمین‌های قابل تولید به ازای هر والت را مشخص می‌کند.

از طریق ابزاری که در سایت پروژه وجود دارد، کاربران می‌توانند محدودیت موجودی و مبلغ قفل را مشخص کنند.

محدودیت کل و مبلغ قفل:

حداقل: 0.2 $LEASH یا 1 Shiboshi

حداکثر: 5 $LEASH  یا 10 Shiboshi

کل زمان قفل:

حداقل 45 روز و حداکثر 90 روز

این فرایند انتخاب اختصاصی حداکثر میزان زمین‌های قابل تولید توسط یک والت را مشخص می‌کند.

قفل کردن 0.2 $LEASH یا 1 Shiboshi برای 45 روز متناظر با حداقل و قفل کردن 5 $LEASH  یا 10 Shiboshi برای 90 روز متناظر با حداکثر میزان و زمان مجاز برای قفل کردن است.

مهم: حداکثر میزان زمین قابل تولید برای هر والت 200 زمین (و اگر کاربران توکن‌های $LEASH و SHIBOSHI را به صورت مستقل قفل کنند، 400 زمین) است.

پاداش افرادی که توکن‌های $LEASH را قفل کنند

شیبا برای پاداش دادن به کاربرانی که به این اکوسیستم باور دارند، 3 درصد از وجوه جمع آوری شده در رویدادهای فروش زمین را برای کاربرانی که $LEASH را قفل کرده باشند و در دو مرحله دسترسی اولیه، برای زمینی پیشنهاد ثبت کرده باشند، در نظر گرفته است (پاداش‌ها در زمان آنلاک توزیع می‌شوند).

پاداش‌ها بسته به مدت زمان قفل کردن توکن‌ها به کاربران تعلق می‌گیرد و همه پاداش‌ها در قالب $BONE توزیع می‌شوند.

پیوستن یک توسعه دهنده بازی‌های AAA به تیم شیبا

شیبا در آخرین مراحل امضای قرارداد با یک استودیوی توسعه دهنده بازی‌های AAA است. بودجه پروژه متاورس شیب در چنین طرح‌هایی صرف خواهد شد همچنین برای اطمینان از اینکه متاورس بازی به روش درست ساخته و تکمیل می‌شود. این استودیو به Shib ملحق می‌شود تا کارهای مربوط به توسعه واقعیت مجازی و هنری متاورس شیب را انجام دهد.

این استودیو مسئول توسعه جلوه‌های هنری متاورس شیب است و خود تیم توسعه شیبا اینو پیاده سازی کامل بلاک‌چین آن را مدیریت می‌کند.

به زودی نام این استودیو مشخص می‌شود.

تمام تلاش تیم شیبا، ساختن آینده‌ای روشن برای این پروژه است.