آکادمی

یکشنبه, 05 دی 1400 03:27

آشنایی با Initial Farm Offering عرضه اولیه فارم و IFO CAKE Pool

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

خلاصه مطلب

با شروع IFO بعدی قرار است الزامات استیکینگ CAKE برای پاداش دادن به کاربران وفادار این پلتفرم تغییر کند! مقدار موجودی شما در استخر استیکینگ IFO CAKE در دوره محاسبه (بازه زمانی بین برگزاری هر IFO)، حداکثر میزان CAKE قابل ثبت برای IFOها را مشخص می‌کند.

این تغییر چه زمانی پیاده سازی می‌شود؟

ممکن است حالا که شما این مطلب را مطالعه می‌کنید رأی گیری برای اولین IFO برگزار شده یا در حال برگزاری باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر صفحه IFO یا رأی گیری را بررسی کنید.

مدت کوتاهی پس از تصویب اولین پیشنهاد پروژه IFO 3.0، IFO CAKE Pool راه اندازی می‌شود.

این پروژه چگونه کار می‌کند؟

برای شرکت در IFOها، اعتبار IFO به دست آورید

برای دریافت اعتبار IFO باید در IFO CAKE Pool توکن CAKE استیک کنید که سهم شما در فروش بعدی IFO را مشخص می‌کند. این سهم شامل طرح‌های Basic و Unlimited می‌شود.

پس به طور خلاصه، کل مقدار CAKE که می‌توانید در یک IFO ثبت کنید، بر اساس امتیاز IFO شما مشخص می‌شود.

برای به دست آوردن امتیاز IFO، توکن CAKE را در IFO CAKE Pool استیک کنید

امتیاز IFO شما بر اساس میانگین موجودی استیکینگ شما در IFO CAKE Pool در یک بازه زمانی خاص مشخص می‌شود که به آن بازه زمانی محاسبه می‌گوییم. زمان شروع و پایان هر بازه زمانی محاسبه، در کانال‌های اجتماعی پروژه مشخص می‌شود.

در ادامه مثالی از نحوه محاسبه امتیازهای IFO مشاهده می‌کنید:

یک دور محاسبه جدید از بلاک شماره 100 هزار شروع شده و در بلاک شماره 301600 به پایان می‌رسد (حدود 7 روز).

 

اگر در کل این بازه زمانی (یعنی از بلاک 100 هزار تا 301600، برای 7 روز) 10 توکن CAKE در IFO CAKE Pool داشته باشید، در این صورت 10 امتیاز IFO به دست می‌آورید که با آن می‌توانید در IFO بعدی 10 توکن CAKE استیک کنید.

 

اگر در بلاک شماره 200800 (یا به عبارتی 3 و نیم روز پس از شروع دوره محاسبه) 10 توکن CAKE در IFO CAKE Pool استیک کنید و آن را تا پایان دوره نگه دارید، 5 امتیاز IFO به دست می‌آورید که معادل با حداکثر توکنی است که می‌توانید در IFO بعدی ثبت کنید.

 

مثال بعدی: اگر از زمان شروع دوره محاسبه 10 توکن CAKE در IFO CAKE Pool استیک کرده باشید، اما 5 توکن را در بلاک شماره 200800 برداشت کنید (یا به عبارتی 3 و نیم روز پس از شروع بازه محاسبه) ، امتیاز IFO شما 7 و نیم CAKE خواهد بود و این حداکثر مبلغی است که می‌توانید برای IFO بعدی استیک کنید:

(10*100800 + 5*100800) / 201600 = 7.5

آیا به غیر از امتیاز IFO، چیز دیگری هم دریافت می‌کنیم؟

از آنجایی که شما در یک استخر CAKE استیکینگ انجام می‌دهید، برای انجام این کار پاداش استیکینگ خواهید گرفت.

ترکیب خودکار

علاوه بر این باید ترکیب خودکار را هم در نظر داشت. هر ساعت یک بار APY شما ترکیب می‌شود (یعنی 8670 بار در سال). هر زمان به اطلاعات واقعی تر دسترسی پیدا کردیم این تخمین‌ها را آپدیت می‌کنیم. این روش نسبت به Auto CAKE pool کندتر است اما بر خلاف Auto CAKE pool با استیک کردن در یک استخر IFO CAKE امتیاز IFO به دست می‌آورید.

کارمزدها

کارمزد واریز

صفر

کارمزد خارج کردن از حالت استیک

اگر خروج از استیک (برداشت) را ظرف 24 ساعت انجام دهید، 1 درصد؛

تنها برای 24 ساعت از استیکینگ دستی اعمال می‌شود؛

پس از 24 ساعت می‌توانید بدون نیاز به پرداخت کارمزد، برداشت انجام دهید؛

پس از 24 ساعت، هر زمان به صورت دستی CAKE بیشتری در استخر IFO CAKE استیک کنید، تایمر ریست می‌شود؛

این کارمزد فقط به CAKE برداشت شده در حالت دستی اعمال می‌شود. مثلاً اگر 10 CAKE در استخر داشتید و 1 CAKE را در بازه زمانی 24 ساعت از آخرین استیکینگ دستی برداشت کنید، 0.1 توکن CAKE به عنوان کارمزد استیکینگ از شما دریافت شده و 0.99 CAKE دریافت می‌کنید.

کارمزد استخر

2 درصد که به صورت خودکار از هر برداشت سود دریافت می‌شود.

مثلاً اگر برداشت 1 CAKE بوده، در این صورت 0.2 توکن CAKE به عنوان کارمزد عملکردی کسر می‌شود.

احتمال تغییر همه کارمزدها در آینده وجود دارد.

سایر اطلاعات درباره IFO CAKE Pool

در این مرحله، پاداش‌های استیکینگ IFO CAKE pool در دوره‌های محاسبه برای ارزیابی امتیاز IFO در نظر گرفته نمی شوند – تنها مقدار اصلی در نظر گرفته می‌شود.

در رویداد IFO، می‌توانید CAKE را از IFO CAKE Pool برداشت کنید تا برای طرح‌های IFO ثبت کنید. لازم به ذکر است که اگر در 24 ساعت اخیر، CAKE را به صورت دستی استیک کرده باشید، یک کارمزد لغو استیکینگ 1 درصدی برای آن اعمال می‌شود.

وقتی پس از برگزاری IFO، توکن‌های CAKE خرج نشده خودتان را دریافت کردید می‌توانید دوباره آنها را در IFO CAKE Pool استیک کنید تا امتیاز IFO را برای دورهای بعدی دریافت کنید چون دوره محاسبه بلافاصله پس از IFO فعلی شروع می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر به این مطلب مراجعه کنید. آیتم‌هایی مثل الزامات پروفایل پنکیک سواپ، فروش Basic، فروش Unlimited، کارمزد مشارکت همگی به همین صورت باقی خواهند ماند.

در سشن Basic، حداکثر توکن قابل ثبت برای هر شرکت کننده از امتیاز IFO او یا سقف 100 دلاری معادل بر حسب CAKE کمتر است.

در سشن Unlimited، حداکثر توکن قابل ثبت برای هر شرکت کننده، معادل با امتیاز IFO منهای مبلغ ثبت شده برای Basic Sale است. کارمزد مشارکت مثل روش قبلی و بر اساس محاسبات چند سطحی اعمال می‌شود.

مبلغ قابل ثبت برای شما باز هم با حجم کل CAKE ثبت شده توسط والت شما در سشن‌های متفاوت ارتباط دارد.

آیا وال‌هایی که موجودی CAKE زیادی در اختیار دارند، می‌توانند سهم بیشتری به دست آورند؟

پاسخ این سوال مثبت است اما باز هم صرف نظر از میزان سهم، حامیان وفادار CAKE همیشه از این تغییر سود می‌برند چون فقط اشخاصی که CAKE را برای مدت زمان مشخص شده استیک کرده باشند، از افزایش سهم بهره مند خواهند شد.

برای شرکت در این طرح، چه مراحلی را طی کنیم؟

استیک کردن CAKE در IFO CAKE Pool

 

به صفحه IFO رفته و روی دکمه Enable در IFO CAKE Pool استیک کنید تا واریز CAKE فعال شود.

 

حالا روی Stake کلیک کنید تا بتوانید مدل استیکینگ را انتخاب کنید.

 

مبلغ CAKE مورد نظر برای استیک کردن در استخر را انتخاب کنید. سپس روی Confirm کلیک کرده و تراکنش را در والتتان تأیید کنید.

بررسی امتیاز IFO

 

در IFO CAKE می‌توانید امتیاز IFO خودتان را بررسی کنید که نشان دهنده حداکثر مبلغی است که می‌توانید برای IFO بعدی ثبت کنید. این رقم با میانگین گرفتن از موجودی استیکینگ IFO CAKE Pool در دوره محاسبه مشخص می‌شود.

در اسکرین شات بالا از داده‌های ساختگی استفاده شده است. APR واقعی معادل با Manual CAKE است.

ثبت CAKE در دوره IFO

 

 

وقتی طرح IFO در حال برگزاری باشد، می‌توانید از طریق والتتان توکن CAKE را برای این طرح ثبت کنید یا اینکه با کلیک کردن روی دکمه – در کارت IFO CAKE Pool، CAKE را از حالت استیک در IFO CAKE Pool خارج کنید.

توجه داشته باشید که اگر در 24 ساعت آخر توکن CAKE را به صورت دستی در IFO CAKE Pool استیک کرده باشید یک کارمزد یک درصدی به مبلغ برداشت شده اعمال می‌شود.

پس از ثبت توکن‌ها برای شرکت در طرح basic، می‌توانید از امتیاز IFO باقی مانده خودتان برای طرح unlimited استفاده کنید.

دریافت و استیک کردن مجدد CAKE پس از IFO

پس از اتمام IFO وقتی CAKE خرج نشده خودتان را به همراه توکن‌های خریداری شده به والتتان برگردانید، می‌توانید دوباره CAKE را در IFO CAKE Pool استیک کنید تا برای IFO بعدی امتیاز کسب کنید.

آیا سایر مراحل برای شرکت در طرح به همان صورت است؟

بله، با این تفاوت که هر شخصی به دنبال مشارکت باشد، باید استیک در IFO CAKE Pool را برای یک مدت زمان مشخص پیش از برگزاری رویداد انجام دهد تا امتیاز IFO به دست آورد که سقف قابل استیک برای IFO بعدی را مشخص می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به این مطلب مراجعه کنید. مواردی مثل الزامات پروفایل پنکیک سواپ، فروش Basic، فروش Unlimited، کارمزد مشارکت همگی به همین صورت باقی خواهند ماند.

چرا این تغییرات اعمال شدند؟

ما همیشه به دنبال ایجاد تغییراتی برای افزایش دسترس پذیری و پاداش‌ها و همچنین عادلانه تر شدن این طرح بودیم. با این الزامات استیکینگ امیدواریم که به افراد برای استیک کردن توکن CAKE در مدت زمان طولانی تر انگیزه بدهیم تا حجم بیشتری از موجودی در گردش این توکن برای استیکینگ قفل شود.

وال‌ها یا افرادی که ثروت زیادی دارند نمی توانند مقدار زیادی CAKE را در لحظه آخر قرض بگیرند تا در IFO شرکت کنند و بیشترین بهره را از آن ببرند – به این ترتیب ما از حق کاربران طولانی مدت تر خودمان حفاظت می‌کنیم.

ما همچنان در حال آزمایش پارامترهای مختلف با این فرمت جدید هستیم تا بهترین روش را مشخص کنیم و سعی می‌کنیم امکانات بیشتری برای افزایش سطح دسترس پذیری، پاداش‌ها و عادلانه تر شدن این طرح اضافه کنیم.