آکادمی

سه شنبه, 25 آبان 1400 04:09

دست های الماسی Diamond Hands چیست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

مقدمه

دست های الماسی یا همان Diamond Hands یک اصطلاح ایجاد شده از سوی سرمایه گذاران ارزهای دیجیتالی بوده که منظور از آن حفظ و نگه داری یک دارایی با وجود نوسانات و خطرات احتمالی می باشد. یعنی زمانی که یک دارایی در معرض خطر قرار می گیرد، سرمایه گذار برای حفظ آن دارایی با روش دست های الماسی یا همان Diamond Hands به جای فرار از موقعیت پیش آمده، عمل می نماید. اما گاهی مواقع، استفاده از این روش برای حفظ دارایی ها نه تنها موثر نیست، بلکه می تواند سبب ایجاد خسارات مالی فراوان گردد که در نتیجه، نقش مشاوران مالی در این زمینه پررنگ می شود و فرد باید با آگاهی کامل نسبت به انجام یک اقدام موثر عمل نماید. با این حال برخی نیز با وجود خسارات وارد شده به دارایی ها همچنان به حفظ دارایی های خود پرداخته و در مواقعی که سود بسیاری حاصل می نمایند نیز با خرید کوین ها و توکن های بیش تر به گسترش و افزایش سرمایه ی خود می پردازند. اصطلاح دست های الماسی (Diamond Hands) بی شباهت به انجام HODL نیست.

مفهوم اصطلاح دست های الماسی (Diamond Hands) چیست؟

دست های الماسی (Diamond Hands) که به شکل تصویر دو دوست و یک الماس بوده به منظور حفظ یک دارایی بدون در نظر گرفتن ضرر و زیان و یا سود حاصله از آن در دراز مدت بوده و مفهوم آن بدین گونه است که دارایی ها را تا زمانی که به ارزش الماس شوند، نگه داری کنیم. به عبارتی برای حفظ دارایی ها حتی در سخت ترین شرایط به دستانی سخت همچون الماس نیاز است. در مقابل دست های الماسی، دست های کاغذی (Paper Hands) وجود دارد و به کسانی گفته می شود که خیلی زود در صورت کاهش قیمت ها، اقدام به فروش دارایی های خود کرده و متوجه ضرر و زیان ها می شوند. افراد با استفاده از روش دست های الماسی، نه تنها با کاهش قیمت ها، دارایی های خود را به فروش نمی رسانند بلکه در مواقع پرسود نیز طمع نکرده و به حفظ دارایی های خود ادامه می دهند و برای داشتن سودهای بلند مدت سرمایه گذاری از سودهای کوتاه مدت چشم پوشی و صرف نظر می نمایند.

کاربرد دست های الماسی (Diamond Hands) چیست؟

این اصطلاح در سال 2019 محبوبیت بسیاری در بین افراد پیدا کرد و ایلان ماسک از این اصطلاح برای حفظ بیت کوین های خود در شرایط سخت و ریزشی استفاده نمود.

این اصطلاح بعدها به جز حوزه ی ارزهای دیجیتال برای سایر دارایی ها نیز که در بلند مدت ارزش بسیار می یابند، رواج پیدا کرد از جمله سهام، زمین و .... همان گونه که در بالا نیز به آن اشاره شد، همیشه استفاده از این روش کارساز و سودمند نیست. سرمایه گذاران باید بتوانند به درستی برای حفظ یک دارایی تصمیم گیری نمایند. گاهی نیاز است که دارایی ها به فروش رفته و به پول تبدیل شوند. سرمایه گذاران می توانند با کمک مشاوران و افراد آگاه در این زمینه تصمیم های به دور از حرص و طمع و یا ترس گرفته و عاقلانه، بهترین تصمیم را اتخاذ نمایند.