آکادمی

دوشنبه, 03 آبان 1400 20:23

معرفی پلتفرم SuperRare سوپر ریر

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

سوپر ریر (SuperRare) یک بازار NFT است که برای جمع آوری و داد و ستد آثار هنری دیجیتال منحصربفرد و تک نسخه‌ای طراحی شده است. هر اثر هنری توسط یک هنرمند در شبکه طراحی شده و تبدیل به یک توکن دیجیتال می‌شود که امکان مالکیت و مبادله آن وجود دارد.

توکن حاکمیتی این پروژه RARE است و در حال حاضر دارندگان این توکن می‌توانند پارامترهای زیر از شبکه را کنترل کنند:

Space: دارندگان توکن RARE می‌توانند درباره الزامات کاستدی لازم جهت اداره یک اسپیس، کارمزدهای مربوطه، کمیسیون و همچنین تعداد کل اسپیس‌ها تصمیم گیری کنند.

پذیرش هنرمندان: دارندگان توکن RARE می‌توانند به تأیید الزامات پذیرش هنرمندان مستقل در SuperRare کمک کنند.

مدیریت/ عملیات خزانه: دارندگان توکن RARE می‌توانند برای طرح‌های کمک به هنرمندان یا توسعه دهندگان رأی دهند و مخارج موردی را تأیید کنند.

احتمالاً در آینده امکان استیک کردن توکن RARE در گالری‌های مختلف و دسترسی به مزایای مخصوص استیکرها (مثل اشتراک کارمزد، دسترسی به آثار هنری، حاکمیت گالری‌ها و غیره) فراهم می‌شود.

اجزای اصلی این پروتکل که در ترکیب با هم کار می‌کنند، عبارتند از:

اسپیس‌های سوپر ریر: اسپیس‌ها گالری‌های نظارت شده توسط کاربران برای متصدیان، کلکسیونرها و اعضای جامعه هستند تا کارهای خودشان را با کمک سوپرریر منتشر کنند. هر اسپیس تحت نظارت یک متصدی از پیش تعیین شده قرار دارد که با رأی دارندگان RARE انتخاب می‌شوند. متصدیان انتخاب شده هنرمندانشان را انتخاب و ثبت کرده، برای آنها به صورت دلخواه بازاریابی کرده و از همه فروش‌هایی که در اسپیس داشته باشند، کمیسیون به دست می‌آورند.

سازمان مستقل غیرمتمرکز سوپر ریر: سوپر ریر همه کارمزدها و کمیسیون‌های پلتفرم را به سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) سوپر رر هدایت می‌کند. یک شورای حاکمیتی 7 نفره از طریق یک والت چند امضایی 4 تا 7 امضایی بر خزانه نظارت دارد.

قراردادهای تولید توکن: هنرمندان مستقل می‌توانند در سوپر ریر توکن‌هایی با برند خود هنرمند یا پروژه‌های او تولید کنند.

در حال حاضر یعنی 11 اکتبر 2021 حداکثر و کل موجودی RARE یک میلیارد عدد و موجودی در گردش آن 141035088 عدد یعنی حدود 14.10 درصد از موجودی کل توکن است.

موارد مرتبط