آکادمی

سه شنبه, 16 شهریور 1400 20:24

طراحی جدید متامسک برای رونمایی یک توکن کریپتو TOKEN CRYPTO

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

تیم متامسک در حال کار روی یک توکن بومی جدید با کاربرد مخصوص است.

نکات کلیدی

  • تیم متامسک اعلام کرده که پذیرای ایده طراحی و عرضه یک توکن است؛
  • رونمایی از این توکن به این شرط انجام می‌شود که متامسک یک کاربرد متقاعدکننده برای آن پیدا کند؛

والت اتریومی محبوب متامسک اعلام کرده که از ایده راه اندازی و ایردراپ یک توکن مخصوص استقبال می‌کند.

متامسک در حال بررسی کاربرد توکن جدید است

تیم توسعه متامسک در اولین تماس اجتماعی خودش درباره احتمال رونمایی از یک توکن جدید صحبت کرد. این تیم اعلام کرد که هرچند طرح‌های فوری برای چنین توکنی در دست ندارد اما ممکن است در آینده چنین اتفاقی رخ دهد.

Erik Marks مهندس ارشد نرم افزار متامسک اعلام کرده که این پروژه کاملاً از این ایده که با رونمایی از یک توکن کریپتو مالکیت این پروژه را در اختیار جامعه کاربران قرار دهد، استقبال می‌کند.

اما Marks به شروط لازم برای رونمایی از چنین توکنی هم اشاره و اعلام کرده که اعضای تیم پروژه به دنبال ساختن توکنی که فاقد کاربرد باشد، نیستند. بلکه این تیم به دنبال یک کاربرد جذاب و متقاعد کننده است.

همچنین Marks درباره احتمال پامپ و دامپ هم اظهار نگرانی کرد. او توضیح داد که ICO به نفع جامعه کاربران است چون می‌تواند بلافاصله منجر به افزایش بها شود اما از طرفی به این نکته هم اشاره کرد که ممکن است عده‌ای این توکن را بفروشند و همین حرکت باعث ریزش قیمت توکن می‌شود.

از تابستان سال 2020 که به تابستان DeFi مشهور شد، پلتفرم‌های DeFi پرطرفدار مثل یونی سواپ و وان اینچ مقداری از توکن‌های خودشان را برای اولین حامیان پروژه‌هایشان ایردراپ کردند. دریافت این توکن‌های رایگان برای کاربران چنین اپلیکیشن‌های غیرمتمرکزی حرکت بسیار پرسودی بود.

این روند باعث ایجاد این گمانه زنی‌ها شده که متامسک که یکی از مهم ترین ابزارهای DeFi محسوب می‌شود هم برای کاربرانش ایردراپ برگزار کند. تیم متامسک حالا اعلام کرده که به فکر برگزاری یک ایردراپ و معرفی یک توکن است هر چند این طرح جزء طرح‌های نزدیک این تیم نیست.

متامسک والت پیش فرض اکثر اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم است و بیشتر از 5 میلیون کاربر فعال در ماه دارد. علاوه بر ارائه سرویس والت، متامسک امکان مبادله توکن‌ها از داخل والت را برای کاربران فراهم کرده است.

تیم متامسک در حال طراحی قابلیت‌های جدیدی است که امکان پل زدن برای دارایی‌های مختلف بین زنجیره‌های متفاوت و راهکارهای لایه دوم را فراهم می‌کند.