آکادمی

چهارشنبه, 19 خرداد 1400 06:14

راه کار مقابله با ضرر و زیان در دنیای ارزهای دیجیتال

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

اگر عملکردتان در بازار ارزهای دیجیتال، همواره به شکلی منفی است، اگر از زمان ورود به این بازار نتوانسته اید، پول خوبی به دست بیاورید، پیشنهاد ما به شما این است که این مقاله را هرگز از دست ندهید.

دلایل اتفاقات شرح داده شده در بالا چیست؟ راه کار برای حل این مشکل چیست؟

در ابتدا باید بگوییم که شما باید بسیاری از نگرش های قدیمی خود را کنار بگذارید. این به چه معنی است؟

یکی از مهمترین دلایلی که باید رعایت کنید تا میزان ضرر و زیان خود را پایین بیاورید، عجول نبودن است. در کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه اثر جان جی مورفی که کتابی است که هر تحلیل گری باید آن را بخواند و مطالعه نماید، یک نکته بسیار مهم ذکر شده است: "در هر لحظه برای هر معامله گر، 3 انتخاب وجود دارد: 1. وارد بازار شود. 2. از بازار خارج شود. و یا 3. فقط نظاره گر باشد."

هیچ ایرادی پیش نمی آید که اگر ما، زمان هایی را فقط نظاره گر باشیم. آن هم در چنین بازاری که هنوز 90% افرادی که در ایران هستند، نتوانسته اند که آن را به خوبی درک کنند. اما به چه علت؟ زیرا این، یک بازار کوچک است و رفتارهایی که نشان می دهد با بازاری مثل فارکس (Forex)، متفاوت است و شما اگر می خواهید که در این بازار، سودهای خوبی به دست بیاورید و برآیند عملکردتان مثبت باشد، باید یک زمان هایی را فقط و فقط نظاره گر باشید. زیرا زمان هایی وجود دارد که بازار آنقدر پیچیده می شود و نهنگ ها وارد بازار شده و آن را دستکاری می کنند که شما نمی توانید در آن عملکردی که باید را به دست بیاورید. پس یک زمان هایی، هیچ مشکلی نخواهد بود که اگر شما فقط نظاره گر باشید و حتی، تحلیل گرهای بزرگ و معامله گرهای حرفه ای نیز، این کار را انجام می دهند و همیشه در معامله نیستند.

در نتیجه یادتان باشد که اگر روزی شما، فقط از روی خستگی و تفریح و از این عوامل، بخواهید وارد معامله ای بشوید و خریدی را انجام دهید، آن روز به طور حتم، روز شکست شما خواهد بود.