آکادمی

جمعه, 05 دی 1399 10:49

ترید Trade چیست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

ترید یا معامله چیست؟

ترید Trae یکی از مفاهیم پایه اقتصاد است که شامل خرید و فروش دارایی‌های مختلف مثل انواع کالاها و خدمات می‌شود. در این فرایند خریدار، هزینه کالاها یا خدمات را به فروشنده پرداخت می‌کند. در بعضی موارد هم ممکن است در این تراکنش کالاها و خدماتی بین دو طرف مبادله شود.

در بازارهای مالی، به دارایی‌های مورد معامله ابزارهای مالی گفته می‌شود که می‌توانند سهام، اوراق قبضه، جفت ارزهای معاملاتی در بازار آتی، قرارداد آپشن، قرارداد آتی، محصولات مارجین، ارزهای دیجیتال و غیره باشند. اگر این اصطلاحات برای شما آشنا نیستند نگران نباشید چون در آینده همه آنها را توضیح خواهیم داد.

معمولاً از اصطلاح ترید برای معاملات کوتاه مدت استفاده می‌شود که در آنها معامله گران در یک بازه زمانی کوتاه وارد پوزیشن شده و از آن خارج می‌شوند اما چنین تصوری کمی گمراه کننده است. در واقع، ترید Trade می‌تواند استراتژی‌های مختلفی را شامل شود مثل معاملات روزانه، معاملات سوئینگ، معاملات خط سیر و غیره که در آینده همه آنها را توضیح خواهیم داد.

سرمایه گذاری چیست؟

سرمایه گذاری به تخصیص منابع (مثل سرمایه) با انتظار کسب سود گفته می‌شود. این فرایند می‌تواند شامل استفاده از پول برای تأمین سرمایه و شروع به کار یک بیزنس باشد یا خرید زمین با هدف فروش آن به قیمت بالاتر و غیره. در بازارهای مالی معمولاً این فرایند شامل سرمایه گذاری برای خرید ابزارهای مالی به امید فروش آنها با قیمت بیشتر است.

انتظار کسب سود یکی از مهم ترین مفاهیم در سرمایه گذاری است. بر خلاف معامله که یک رویکرد کوتاه مدت تر برای کسب سود محسوب می‌شود، هدف سرمایه گذار رسیدن به ثروت طی یک بازه زمانی طولانی (چند سال یا حتی چند دهه) است. روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد اما معمولاً سرمایه گذاران برای پیدا کردن فرصت‌های سرمایه گذاری خوب از فاکتورهای بنیادی استفاده می‌کنند.

به دلیل ماهیت طولانی مدت این رویکرد، سرمایه گذاران نگران نوسانات کوتاه مدت نیستند. بنابراین معمولاً غیرفعال باقی مانده و نگرانی خیلی زیادی درباره ضرر کوتاه مدت خودشان ندارند.

تفاوت سرمایه گذاری و ترید

سرمایه گذاران و معامله گران، هر دو به دنبال کسب سود از بازارهای مالی هستند. اما روش آنها برای رسیدن به این هدف کاملاً متفاوت است.

معمولاً سرمایه گذاران به دنبال دستیابی به بازده در یک بازه زمانی طولانی تر – مثلاً چند سال یا حتی چند دهه – هستند. از آنجایی که چشم انداز سرمایه گذاران طولانی مدت تر است، بازده مورد نظرشان برای هر سرمایه گذاری هم بیشتر است.

در مقابل، معامله گران سعی دارند از نوسان بازار استفاده کنند. آنها با سرعت بیشتری وارد پوزیشن شده و از آن خارج می‌شوند و شاید برای هر معامله به دنبال سود کمتری باشند (چون معمولاً وارد چندین معامله می‌شوند).

اما اینکه کدام روش بهتر یا برای شما مناسب تر است بستگی به شرایط و اهداف شما دارد. شما باید درباره بازار اطلاعات کسب کنید و بعد با انجام کارها به صورت عملی تجربه کسب کنید. به مرور زمان می‌توانید تشخیص دهید کدام روش طبق شخصیت، اهداف مالی و پروفایل معاملاتی شما برایتان مناسب تر است.

 جهت آموزش ترید ارزهای دیجیتال می توانید پکیج آموزش پلن بی Plan B ارزمدرن را تهیه کنید