کیف پول ها

دوشنبه, 21 شهریور 1401 00:48

معرفی بهترین والت‌های غیرکاستدی برای ذخیره امن و راحت ارزهای دیجیتال

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

میزان پذیرش و استقبال از ارزهای دیجیتال رو به افزایش است و سوال مهمی که در اثر محبوبیت روزافزون ارزهای دیجیتال ایجاد می‌شود، این است که چطور می‌توان کلیدهای خصوصی مورد استفاده برای دسترسی به این دارایی‌های دیجیتال را به روش امن ذخیره کرد. کاربران خبره در جریان هستند که والت‌های غیرکاستدی بیشترین سطح امنیت را برای ارزهای دیجیتال فراهم می‌کنند اما ممکن است کاربران تازه کار با اهمیت والت‌های کاستدی آشنا نباشند.

به طور کلی والت‌ها به دو دسته کاستدی و غیرکاستدی تقسیم می‌شوند. والت‌های کاستدی به والت‌هایی گفته می‌شود که کنترل کلیدهای خصوصی شما را در اختیار یک فرد دیگر قرار می‌دهند. در این روش شما به یک شخص ثالث اعتماد می‌کنید که از ارزهای دیجیتال شما حفاظت کند و هر زمان نیاز به معامله یا جابجایی آنها داشتید، امکان دسترسی به آنها را برای شما فراهم کند. گرچه استفاده از والت‌های کاستدی راحت است اما اعتماد به یک شخص دیگر برای نگه داری از ارزهای دیجیتال خودتان، با ریسک‌های خاصی همراه است.

راهکار امن تر، استفاده از یک والت غیرکاستدی است. به این ترتیب فقط خود شما کنترل‌های خصوصی خودتان و در نتیجه دارایی‌های دیجیتالتان را در اختیار دارید. اما در این روش مسئولیت حفاظت از کلیدهای خصوصی و مراقبت از امنیت دارایی‌هایتان برعهده خود شما قرار دارد.

در این مقاله شما را با بهترین والت‌های غیرکاستدی و امکانات و قابلیت‌های آنها آشنا می‌کنیم.

والت غیرکاستدی چیست؟

با والت غیرکاستدی مالکیت و کنترل کلیدهای خصوصی شما در اختیار خودتان خواهد بود بنابراین به طور کامل به ارزهای خودتان دسترسی دارید.

اصل بنیادی در طراحی این والت‌ها این است که کاربران کلیدهای خصوصی اکانت خودشان را کنترل کنند. ارایه دهنده والت غیرکاستدی نباید هیچ دسترسی به کلیدها داشته باشد بنابراین به هیچ روشی نمی‌تواند ارزهای دیجیتال شما را مدیریت یا بلوکه کند. برای درک بهتر این موضوع باید دقت داشت که والت‌ها در اصل ارزهای دیجیتال را ذخیره نمی‌کنند بلکه فقط کلیدهای خصوصی و عمومی را نگه می‌دارند و یک اینترفیس برای تعامل با ارزهای دیجیتال در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در واقع این ارزها به روش غیرمتمرکز و روی یک دفتر کل یا همان بلاک‌چین نگه داشته می‌شوند.

اما چرا از والت غیرکاستدی استفاده کنیم؟

گرچه مدیریت و ایمن سازی ارزهای دیجیتال شما توسط یک شخص ثالث کار شما را راحت‌تر می‌کند اما خطر اگزیت اسکم، هک و سرقت را ایجاد می‌کند.

برای مثال ماجرای اکسچنج مهم Mt. Gox را در نظر بگیرید که در فوریه 2014 درخواست ورشکستگی ثبت کرد. Mt. Gox اعلام کرد که حدود 850 هزار بیت‌کوین متعلق به مشتریان و خود این شرکت - که در آن زمان حدوداً 450 میلیون دلار ارزش داشت - گم شده است. یک بازرسی امنیتی نشان داد که این بیت‌کوین‌ها در ابتدای سال 2011 مستقیماً از حساب خود Mt. Gox برداشته شده است.

به غیر از خطر کلی قرار دادن کنترل ارزهای دیجیتال خودتان در اختیار دیگران، ماجرای Mt. Gox نشان داد که دلایل دیگری هم برای استفاده از یک والت غیرکاستدی وجود دارد.

ارایه دهنده خدمات والت کاستدی می‌تواند برای استفاده از سرویس‌های خودش یک کارمزد سنگین یا محدودیت برداشت تعیین کند. اگر پلتفرم مورد نظر دچار نقص فنی شود، ممکن است امکان دسترسی به ارزهای دیجیتال خودتان را به صورت موقت از دست بدهید. اساساً اگر کلیدهای خصوصی خودتان را در اختیار نداشته باشید، دارایی‌های شما در گروی یک شخص دیگر خواهند بود.

در مقابل، با والت‌های غیرکاستدی کنترل و مسئولیت ارزهای دیجیتالتان در اختیار خود شما قرار دارد. خود شما قوانین دلخواهتان را تعریف کرده و هر کاری که خواسته باشید با دارایی خودتان انجام می‌دهید اما مسئولیت مراقبت از امنیت کلیدهای خصوصی شما برعهده خودتان خودتان خواهد بود. به همین دلیل انتخاب بهترین والت غیرکاستدی ضروری است.

فرق والت‌های غیرکاستدی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری چیست؟

والت‌های سخت‌افزاری دستگاه‌هایی ساده و امن هستند که ارزهای دیجیتال شما را به روش آفلاین ذخیره می‌کنند تا امکان هک شدن آنها وجود نداشته باشد. این والت‌ها که به نام والت سرد هم شناخته می‌شوند مثل دستگاه‌های اکسترنال هستند و با پلتفرم‌های اکسچنج آنلاین تماس ندارند. برای استفاده از والت‌های سخت‌افزاری و دسترسی به ارزهای دیجیتال خودتان، باید آنها را به یک دستگاه متصل کنید.

والت‌های نرم‌افزاری اپلیکیشن‌هایی هستند که می‌توانید برای کامپیوتر یا موبایل دانلود کنید. این والت‌ها کلیدهای خصوصی شما را به صورت امن ذخیره کرده و اینترفیسی برای مدیریت و معامله ارزهای دیجیتالتان در اختیار شما قرار می‌دهند. والت‌های نرم‌افزاری رمزنگاری شده هستند و برای دسترسی به کلیدهای ذخیره شده در آنها، باید رمزعبور را داشته باشید.

از نظر انتخاب بهترین والت‌های غیرکاستدی، معمولاً سرمایه گذاران دیدگاه‌های متفاوتی دارند. والت‌های سخت‌افزاری به دلیل آفلاین بودن نسبت به والت‌های نرم‌افزاری امن‌تر هستند. بنابراین چنین والت‌هایی بیشتر مناسب ذخیره حجم زیادی ارز دیجیتال هستند. از طرف دیگر، والت‌های نرم‌افزاری به اینترنت متصل می‌شوند به همین دلیل ریسک نفوذ یا حمله به آنها زیاد است. اما کار کردن با این والت‌ها راحت‌تر است و مناسب افرادی هستند که دائماً تراکنش اجرا می‌کنند و نیاز به دسترسی سریع به دارایی‌هایشان دارند.

بهترین والت‌های سخت‌افزاری غیرکاستدی

مهم‌ترین ویژگی والت‌هایی که در ادامه معرفی می‌شود، تفکیک کامل آنها از کامپیوتر یا هر دستگاه متصل به اینترنتی است که می‌تواند در برابر حملات سایبری بسیار آسیب پذیر باشد.

لجر

لجر شناخته شده‌ترین والت سخت‌افزاری غیرکاستدی است. کاربران از طریق اپلیکیشن کامپیوتری رایگان لجر لایو به لجر دسترسی دارند و با استفاده از آن می‌توانند ارزهای دیجیتال را ارسال و دریافت کنند، موجودی خودشان را بررسی کنند و کنترلی کامل بر دستگاه لجر داشته باشند. در حال حاضر لجر دو والت سخت‌افزاری دارد یعنی لجر نانو X و لجر نانو S.

لجر نانو X: لجر نانو X برترین والت سخت‌افزاری لجر محسوب می‌شود. ویژگی خاص این والت قابلیت مدیریت همزمان بیشتر از 100 ارز دیجیتال مختلف و پشتیبانی از بیش از 1800 توکن مختلف است. لجر نانو X یک صفحه نمایش OLED و قابلیت پشتیبانی از بلوتوث را دارد در نتیجه می‌توانید تراکنش‌های خودتان را حین رفت و آمد و بدون نیاز به استفاده از کابل USB تأیید کنید.

قیمت لجر نانو X کمی بیشتر یعنی 119 دلار است اما امنیت ارزهای دیجیتال شما را با پکیجی شیک و قوی فراهم می‌کند.

لجر نانو S: لجر نانو S با قیمت 59 دلار بهترین والت سخت‌افزاری مقرون به صرفه محسوب می‌شود. این والت اینترفیسی کاربر پسند با طراحی واضح و تمیز دارد و قابلیت پشتیبانی از انواع ارزهای دیجیتال را دارد.

KeepKey

والت کیپ کی یک والت سخت‌افزاری با طراحی خوب اما نسبتاً بزرگ از شرکت ShapeShift است. استفاده از اینترفیس این والت راحت و دارای بدنه‌ای محکم و بادوام است. ویژگی متمایز کیپ کی، یک اکسچنج درون والتی است که با استفاده از آن می‌توانید ارزهای دیجیتال مختلف را ترید کنید بدون اینکه نیاز به استفاده از خدمات یک اکسچنج خارجی داشته باشید.

کیپ کی همه کلیدهای خصوصی را با پروتکل BIP32 که پروتکل استاندارد در این صنعت محسوب می‌شود ذخیره می‌کند و برای ارتقای امنیت کاربران را ملزم به امضای تراکنش‌ها به روش دستی و با استفاده از دکمه‌ای روی دستگاه می‌کند.

در حال حاضر قیمت کیپ کی 49 دلار است که قیمت مناسبی محسوب می‌شود بخصوص با توجه به امکانات متعدد این والت و مناسب بودن آن برای کاربران مبتدی.

از طرفی، کیپ کی فقط از 40 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند که نسبت به بهترین والت‌های غیرکاستدی این فهرست بسیار کمتر است.

ترزور

ترزور با تکنولوژی والت سخت‌افزاری خودش، پیشگام بازار والت‌های غیرکاستدی شد در نتیجه شهرت زیادی در صنعت والت‌های سخت‌افزاری دارد. والت‌های ترزور از این جهت که تنها والت‌های مجهز به قابلیت پشتیبانی از توکن‌های ERC20 هستند، منحصربفرد محسوب می‌شوند. از طرفی معمولاً به روزرسانی میان‌افزار والت‌های ترزور باعث حذف کل والت می‌شود. ممکن است این مشکل برای کاربران تازه کار ترسناک به نظر برسد اما می‌توانید به راحتی عبارت بازاریابی را وارد کرده و اطلاعات والتتان را بازیابی کنید. ترزور هم مثل لجر دو دستگاه سخت‌افزاری دارد یعنی ترزور مدل One و ترزور مدل T.

ترزور مدل T: ترزور مدل T امکانات مدل One را دارد با این تفاوت که صفحه لمسی بزرگ‌تری دارد. این صفحه لمسی آپگرید مهمی محسوب می‌شود چون کاربران با استفاده از آن می‌توانند بدون نیاز به استفاده از کامپیوتر عبارت یادآور را مستقیماً روی دستگاه وارد کنند. امکان آلوده شدن کامپیوترها به بدافزار وجود دارد به همین دلیل تایپ کردن عبارت عبور در کامپیوتر کار پرخطری است. با ترزور مدل T فقط می‌توانید عبارت عبور را از طریق صفحه لمسی دستگاه وارد کنید بنابراین خطر هک از بین می‌رود چون این دستگاه متصل به اینترنت نیست در نتیجه به بدافزار آلوده نمی‌شود. ترزور مدل T نسبت به مدل One از کوین‌های بیشتری پشتیبانی می‌کند اما قیمت آن بیشتر است (170 دلار).

ترزور مدل One: ترزور مدل One اولین والت سخت‌افزاری بازار محسوب می‌شود و همچنان مشهورترین والت است. این والت طراحی واضح و شفاف و اینترفیسی کاربرپسند دارد و از بیشتر از هزار ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند. تنها ارزی که در این والت پشتیبانی نمی‌شود XRP است. قیمت ترزور مدل One 55 دلار است که نسبت به مدل T مقرون به صرفه‌تر است.

ایرگپ

ایرگپ یک سیستم والت سخت‌افزاری است که از گوشی هوشمند به عنوان والت استفاده می‌کند. این سیستم دو مرحله‌ای است و در آن باید از یک گوشی قدیمی که به اینترنت متصل نمی‌شود برای ایجاد کلیدهای خصوصی و ذخیره و تأیید اجرای تراکنش‌ها استفاده کنید. برای شروع تراکنش‌ها از یک گوشی هوشمند معمولی با قابلیت اتصال به اینترنت استفاده می‌شود و بعد از آن همانطور که اشاره شد، از گوشی قدیمی برای امضای تراکنش‌ها استفاده می‌شود. این سیستم امنیت زیادی برای ارزهای دیجیتال شما ایجاد می‌کند. دو اپلیکیشن ایرگپ AirGap Vault و AirGap Wallet هستند؛ اولی روی گوشی قدیمی نصب می‌شود که نباید به اینترنت متصل باشد - در نتیجه ایرگپ شده محسوب می‌شود و امنیت بیشتری دارد. AirGap Wallet روی گوشی هوشمند با قابلیت اتصال به اینترنت نصب می‌شود و از آن برای اجرای تراکنش و مشاهده پورتفولیو استفاده می‌کنید.

می‌توانید از هر دو اپلیکیشن روی یک گوشی استفاده کنید اما برای ایجاد امنیت بهتر توصیه می‌شود که از دو گوشی متفاوت استفاده کنید. هر دو اپلیکیشن برای اندروید و iOS موجود هستند.

بیت باکس (BitBox)

بیت باکس یک والت سخت‌افزاری ساده چند امضایی است که بیشتر برای کاربران مبتدی طراحی شده است. این والت یک سیستم پشتیبان گیری منحصربفرد دارد که به جای عبارت بازیابی از کارت SD میکرو استفاده می‌کند. به همین دلیل فرایند پشتیبان گیری این والت بین سایر والت‌های این لیست سریع‌تر است. تنظیم سریع، اینترفیس قابل درک و راهنمای مفید و کاربردی درون اپلیکیشن از سایر ویژگی‌های آن هستند.

بیت باکس که با ویندوز، مک و لینوکس سازگار است در حال حاضر از بیت‌کوین، اتر، اتریوم کلاسیک، لایت کوین و توکن‌های ERC20 پشتیبانی می‌کند.

بیت باکس با مجموعه امکانات امنیتی قوی که دارد، امنیت دارایی‌های دیجیتال شما را تضمین می‌کند. هر تراکنش باید به صورت دستی و با استفاده از یک دکمه لمسی روی دستگاه تأیید شود. همچنین این والت قابلیت پشتیبانی از احرازهویت دو مرحله‌ای و اتصال به USB با رمزنگاری AES-256-CBC را دارد. قیمت این والت برای مصرف کننده 149 دلار است.

کلدکارد (Coldcard)

کلدکارد یک والت چند امضایی از یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های حوزه فعال به نام Coinkite است. این والت فقط از بیت‌کوین پشتیبانی می‌کند و قابلیت پشتیبانی از کارت SD، والت decoy، پین کد، تایمر قفل دستگاه و سایر ابزارهای امنیتی را دارد.

کلدکارد با قیمت 120 دلار تنها والت سخت‌افزاری است که از اجرای روان تراکنش به روش ایرگرپ شده پشتیبانی می‌کند. این یعنی می‌توانید والتتان را به راحتی تنظیم کرده، به آن ارز واریز کنید و انتقال وجه انجام دهید بدون اینکه دستگاه را به یک دستگاه یا کامپیوتر متصل به اینترنت وصل کنید.

این دستگاه نسبت به بیشتر والت‌های سخت‌افزاری بزرگتر است اما همین ابعاد بزرگ باعث شده که صفحه کلید عددی به طور کامل داخل آن قابل نمایش باشد در نتیجه استفاده از کلدکارد به راحتی انجام می‌شود. این ویژگی‌ها باعث شده کلدکارد یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاربرانی باشد که به دنبال راحت‌ترین والت‌های سخت‌افزاری هستند.

بهترین والت‌های غیرکاستدی نرم‌افزاری

گرچه والت‌های نرم‌افزاری نسبت به والت‌های سخت‌افزاری امنیت کمتری دارند اما کار کردن با آنها راحت‌تر است. کاربران می‌توانند به راحتی و بدون خروج از اپلیکیشن خرید و مبادله ارز دیجیتال انجام دهند یا با این ارزها خرید انجام دهند. همچنین می‌توانید این والت‌ها را به صورت رایگان دانلود کنید بنابراین برای کاربران مبتدی با بودجه محدود مناسب هستند.

کوینومی (Coinomi)

کوینومی یک والت نرم‌افزاری چند زنجیره‌ای قابل اعتماد است که از 125 شبکه و بیش از 1770 نوع دارایی دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند. این والت امکان انتقال وجه از طریق سگویت را فراهم کرده که تراکنش‌ها را سبک‌تر می‌کند.

کوینومی قابلیت دکس تریدینگ مستقیم (مبادله توکن‌ها)، اکسچنج داخلی، پشتیبانی از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و وب 3 را دارد. همچنین کوینومی به بیش از 8 زبان مختلف منتشر شده است.

قابلیت‌های امنیتی کوینومی باعث شده که از نظر خیلی از کاربران بهترین والت غیرکاستدی برای ذخیره ارزهای دیجیتال محسوب شود. کوینومی کلیدهای خصوصی شما را به صورت محلی روی دستگاه ذخیره می‌کند نه روی سرورهای آنلاین خودش. از این جهت کلیدهای خصوصی شما کاملاً تحت کنترل خودتان هستند و در شبکه‌ای که امکان هک آن وجود دارد ذخیره نمی‌شوند. برای حفاظت از دارایی‌های خودتان کافیست از اتصال دستگاه به سیستم‌های آلوده خودداری کنید.

استفاده از پسورد هم امنیت کوینومی را افزایش داده چون حتی در صورت سرقت دستگاه، اگر سارقان رمزعبور دستگاه را نداشته باشند نمی‌توانند به اطلاعات آن دسترسی پیدا کنند.

متامسک

متامسک به دلیل قابلیت استفاده آسان در بالای فهرست بهترین والت‌های نرم‌افزاری قرار دارد. این والت یک افزونه مرورگر هم هست که می‌توانید در مرورگرهای محبوبی مثل فایرفاکس، کروم و بریو به آن دسترسی پیدا کنید. متامسک فقط از بلاک‌چین اتریوم پشتیبانی می‌کند و فقط کلیدهای اتر و سایر توکن‌های ERC20 را ذخیره می‌کند. همچنین متامسک امکان تعامل با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز ساخته شده روی بلاک‌چین اتریوم را هم برای کاربران فراهم می‌کند.

این والت با استفاده از یک مدل سلسله مراتبی برای پشتیبان گیری از حساب‌های کاربری کار بازیابی اطلاعات والت را در صورت گم کردن آن راحت می‌کند. کاربر می‌تواند با وارد کردن عبارت یادآور به شکل درست، به اطلاعات حساب خودش دسترسی پیدا کند. کد متامسک اپن سورس است؛ بنابراین دائماً اصلاح و آپگرید می‌شود. قابلیت بعدی متامسک امکان خرید کوین درون اپلیکیشن است. متامسک به دو اکسچنج کوین بیس و شیپ شیفت (ShapeShift) متصل می‌شود که کاربران می‌توانند در آنها توکن ERC20 و اتر معامله کنند.

از نظر امنیت، متامسک قابلیت رمزنگاری پسورد برای کلیدهای خصوصی را دارد که روی مرورگر شما ذخیره می‌شوند نه سرورهای راه دور. با این قابلیت کنترل کاملی بر کلیدهای عمومی و خصوصی خودتان خواهید داشت اما به اندازه والت سخت‌افزاری یا کاغذی امن نیست چون آنلاین است. بهتر است از متامسک برای ذخیره حجم کمی ارز دیجیتال و توکن استفاده کنید که به آنها برای کار با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز در اتریوم نیاز دارید.

زنگو (ZenGo)

زنگو ادعا می‌کند که یکی از بهترین والت‌های نرم‌افزاری غیرکاستدی برای پشتیبانی از چند ارز دیجیتال مختلف است. والت زنگو نسخه اندروید و iOS دارد بنابراین تنظیم و استفاده از آن راحت است. همچنین زنگو از بیت‌کوین، اتر و بایننس کوین هم پشتیبانی می‌کند و با استفاده از آن می‌توانید این کوین‌ها را معامله کرده یا از آنها سود به دست آورید. با زنگو می‌توانید به راحتی با کارت اعتباری یا اپل پی، ارز دیجیتال بخرید.

زنگو در مقایسه با سایر والت‌های غیرکاستدی قابلیت متمایزی به نام طرح امضای حد آستانه (threshold signatures) دارد. این قابلیت امنیتی سطح بالا می‌تواند کلیدهای خصوصی شما را به دو بخش تقسیم کند. یک بخش روی سرورهای زنگو و بخش دیگر روی گوشی کاربر ذخیره می‌شود. تنها در صورتی می‌توان تراکنش اجرا کرد که این دو بخش با هم تطبیق داشته باشند.

زنگو کلیدهای خصوصی کاربران را روی سیستم ابر خودش ذخیره می‌کند و از قابلیت تشخیص چهره برای بازیابی کلید در صورت گم شدن دستگاه استفاده می‌کند.

اپلیکیشن ZenGo این امکانات امنیتی را در قالب یک اینترفیس ساده و واضح که بیشتر برای کاربران مبتدی طراحی شده در اختیار شما قرار می‌دهد.

بیت‌پی (BitPay)

بیت‌پی یک والت بیت‌کوین غیرکاستدی اپن سورس است که امنیت سطح بالا و راحتی معامله و نگه داری بیت‌کوین را با هم ترکیب می‌کند. کاربران می‌توانند بیت‌کوین را در اکسچنج ادغام شده درون این والت خرید و فروش کنند. بعلاوه، والت بیت‌پی یک ویزا کارت بیت‌پی دارد که بیت‌کوین را به دلار تبدیل می‌کند و دستگاه‌های خودپرداز و فروشنده‌های مختلف در سطح جهان آن را قبول می‌کنند. همین پشتیبانی از ویزا کارت باعث شده بیت‌پی برای افرادی که دائماً ارزهای دیجیتال را معامله می‌کنند گزینه خیلی خوبی باشد.

بیت‌پی قابلیت پشتیبانی از تراکنش‌های چند امضایی را دارد. کاربران با استفاده از این قابلیت می‌توانند تراکنش‌ها را حداکثر با 12 دستگاه امضاء کنند. بیت‌پی از قابلیت احرازهویت 2 مرحله‌ای با اپلیکیشن رمزساز گوگل (Authenticator) هم پشتیبانی می‌کند و با پیاده سازی پروتکل پرداخت (Payment Protocol) امنیت کاربران را برای خرید اینترنتی افزایش می‌دهد.

اپلیکیشن بیت‌پی طراحی خوب و قابل درکی دارد که آن را برای کاربران مبتدی مناسب کرده است. اکسچنج‌های درون این اپلیکیشن و قابلیت پشتیبانی از کارت ویزا برای کاربرانی که دائماً تراکنش اجرا می‌کنند مفید است.

BRD (Breadwallet)

BRD یک والت (فقط) موبایلی است که برای دستگاه‌های اندروید و iOS بهینه سازی شده است. گرچه BRD یک والت بیت‌کوین محسوب می‌شود اما با استفاده از آن می‌توانید بیت‌کوین را به اتر، بیت‌کوین کش و توکن‌های ERC20 تبدیل کنید. این اپلیکیشن برای موبایل بهینه سازی شده و استفاده از آن راحت است اما با وجود سادگی، مجهز به امکانات امنیتی پیشرفته‌ای است.

BRD از مدل اعتبارسنجی پرداخت به صورت ساده (SPV) پشتیبانی می‌کند که کاربران را مستقیماً به شبکه بیت‌کوین متصل می‌کند. به غیر از ارتقای سرعت تراکنش، این مدل باعث افزایش امنیت می‌شود چون سروری در آن دخیل نیست که احتمال هک آن وجود داشته باشد. رمزنگاری سخت‌افزاری AES، تاچ آی‌دی، امضاهای سرد و پین کد 6 رقمی برای ارتقای امنیت از سایر امکانات این والت هستند.

اج (Edge)

اج یک والت نرم‌افزاری مخصوص اندروید و iOS است. استفاده از این اپلیکیشن راحت و مجهز به قابلیت‌هایی مثل ادغام با ShapeShift برای خرید، معامله و خرج کردن ارزهای دیجیتال است.

در مجموع اج یکی از بهترین والت‌های غیرکاستدی است چون امکانات امنیتی پیشرفته‌ای دارد. قابلیت رمزنگاری سمت کلاینت این والت این اطمینان را فراهم می‌کند که داده‌های شما پیش از رسیدن به سرورهای والت کاملاً رمزنگاری می‌شوند. در نتیجه اج در برابر حملات بدافزاری و حملات سمت سرور ایمن است. علاوه بر این، فقط خود کاربر به اطلاعات حساب دسترسی دارد. اج از اپلیکیشن رمزساز محبوب گوگل پشتیبانی می‌کند بنابراین اگر مهاجمان به پسورد و نام کاربری شما دسترسی پیدا کنند، باز هم امکان دسترسی به حساب کاربری شما را نخواهند داشت.

اج از بیش از 31 نوع کوین مختلف پشتیبانی می‌کند و امکانات امنیتی لازم برای تبدیل شدن به یکی از بهترین والت‌های غیرکاستدی را دارد.

تراست والت (Trust Wallet)

از هر فردی بپرسید که بهترین والت غیرکاستدی چیست به احتمال زیاد نام تراست والت را خواهید شنید. تراست والت که با هدف راحتی کاربران ساخته شده، کار مدیریت و ذخیره ارزهای دیجیتال را راحت می‌کند. این والت برای iOS، اندروید و کامپیوتر قابل استفاده است.

با تراست والت راهکارهای مختلفی برای خرید ارزهای دیجیتال خواهید داشت از جمله کارت‌های بانکی و این والت از ارزهای دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند. با تراست والت می‌توانید ارزهای دیجیتال را استیک و مبادله کنید و همزمان به بیشترین سطح امنیت و حریم خصوصی دسترسی داشته باشید. می‌توانید بدون خروج از والت نمودارهای قیمت را دنبال کنید.

با تراست والت می‌توانید توکن‌های تعویض ناپذیر و کلکسیون دیجیتال خودتان را هم مشاهده کنید، از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز محبوبتان استفاده کنید و با اپلیکیشن‌های جدید کار کنید.

تراست والت برای ایجاد حداکثر سطح امنیت، قابلیت پشتیبانی از اثرانگشت و پین کد را دارد. این والت اطلاعات کاربران را روی سرورهای خودش ذخیره نمی‌کند بلکه به کاربران امکان می‌دهد این داده‌ها را روی دستگاهشان ذخیره کنند تا کنترل کاملی بر کلیدهای خصوصی داشته باشند.

تراست والت از 40 بلاک‌چین و 160 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و یک والت نرم‌افزاری امن و چندکاره محسوب می‌شود.

جمع بندی

در مجموع با والت‌های غیرکاستدی می‌توانید مستقیماً به یک بلاک‌چین یا یک اکسچنج غیرکاستدی متصل شوید. به این ترتیب کنترل کامل کلیدهای خصوصی خودتان را در اختیار دارید و نیاز به مداخله اشخاص ثالث به حداقل می‌رسد. به غیر از امنیت بیشتر، با این والت‌ها می‌توانید به صورت ناشناس تراکنش اجرا کنید و از حریم خصوصی شما حفاظت می‌کنند. همچنین امکان خرید مستقیم ارزهای دیجیتال با استفاده از این والت‌ها وجود دارد و با آنها به ارزهای بیشتری دسترسی خواهید داشت.